Komunikaty PR

Eksperci AI: biznes musi uwolnić moc swoich danych

2023-10-10  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Majerek
Linkleaders.pl

Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
marcin.majerek|linkleaders.pl| |marcin.majerek|linkleaders.pl
600255487
www.linkleaders.pl

Według analityków Fortune Business Insights, wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych. Co więcej, będzie wręcz w tych projektach niezbędna, odpowiadając na wyzwania innowacyjności.

Generatywna sztuczna inteligencja daje możliwość samodzielnego tworzenia nowych treści (tekstów, obrazów, muzyki lub wideo). Wykorzystując duże ilości danych, AI może naśladować ludzką kreatywność, otwierając drzwi do innowacji w wielu branżach - od sztuki po produkcję przemysłową. Innowacja to w tym przypadku słowo klucz.

Coraz więcej innowacji dzięki AI

Boom na sztuczną inteligencję, który obserwujemy od roku, nie oznacza, że jest to technologiczna nowość. Zaawansowane rozwiązania AI wdrażane są od kilku lat w najpopularniejszych usługach, począwszy od chatów na stronach e-commerce, aż po pocztę e-mail znanych marek. Media społecznościowe - Facebook, Instagram, Snapchat – opierają swoje narzędzia właśnie na modelach sztucznej inteligencji. Dzięki nim w ostatnich latach wiele e-biznesów doświadczyło gwałtownego rozwoju.

- Firmy dostrzegają przewagę konkurencyjną, jaką można uzyskać dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Integracja z AI może zrewolucjonizować sposób, w jaki pracujemy i żyjemy, a to przełoży się na korzyści gospodarcze i społeczne. Jednak tempo innowacji wynikających z AI jest wręcz oszałamiające i często biznes nie nadąża za nowymi rozwiązaniami - mówi Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający SoftServe Poland.

Platformy AI są potężnym narzędziem do tworzenia i wdrażania innowacji. Pozwalają biznesowi na analizowanie dużych ilości danych, identyfikowanie wzorców i trendów. Siłą sztucznej inteligencji jest kreowanie nowych możliwości dla biznesu i testowanie pomysłów, np. w obsłudze klienta, tworzeniu treści marketingowych, aż po rozwój produktów. Potencjalne szanse, jakie dostrzega w AI biznes, potwierdza raport „Deloitte CFO Signals”za trzeci kwartał 2023 roku. Jego wyniki wskazują, że 42% firm eksperymentuje obecnie z GenAI, a 15% aktywnie włącza ją do swojej strategii biznesowej.

Jak bezpiecznie uwolnić potencjał AI?

W Polsce i pięciu innych krajach powstaje równocześnie jedno z największych na świecie „laboratoriów” sztucznej inteligencji – GenAI Lab SoftServe. Będzie ono pracować w następujących obszarach technologii: badania i walidacja generatywnych aplikacji AI (AI Discovery), eksperymenty i testowanie AI na konkretnych przypadkach biznesowych (AI Launchpad), szybkie skalowanie i industrializacja AI (AI Adoption). Specjaliści Gen AI Lab będą korzystać z najnowocześniejszych narzędzi i platform technologicznych - AWS, Google Cloud, Microsoft Azure i NVIDIA.

- W GenAI Lab będziemy dogłębnie analizować i dostosowywać technologię, badając jej możliwości w zakresie oprogramowania i przetwarzania Big Data dla określonych obszarów biznesowych. Firmy dostrzegają potencjał modeli AI w usprawnianiu swojej działalności, ale wprowadzenie ich w „życie” stanowi wyzwanie. Chcąc uwolnić moc danych i w pełni wykorzystać AI, przedsiębiorstwa potrzebują specjalistycznej wiedzy ekspertów - komentuje Yurii Milovanov, AVP AI & Data Science, SoftServe.

Zdaniem Yuriia Milovanova, sprawnie przeprowadzone eksperymenty i testowanie pozwolą szybciej wdrażać rozwiązania GenAI. Dzięki temu firmy dowiedzą się, co działa, a co nie, i będą lepiej określać swoje oczekiwania technologiczne.

Ryzyka ograniczające wpływ AI na innowacje

Weryfikacja i badanie zwłaszcza aplikacji AI wynika z zagrożeń, jakie niesie z sobą sama technologia. Chodzi o treści chronione prawem autorskim, możliwość wykorzystania wrażliwych danych, stronniczość czy niekompletność. Modele AI czasami mają „halucynacje”, co oznacza, że generują treści, które są niedokładne (nieprawdziwe). Problemem jest też ryzyko narażenia zbiorów danych AI na cyberatak. Związane jest to m.in. z przechowywaniem informacji przez dłuższy czas.

Według raportu McKinsey, wpływ GenAI na światową gospodarkę może wynosić od 2,6 biliona do 4,4 biliona dolarów rocznie. To sugeruje, że firmy powinny przyjąć bardziej proaktywne i przyszłościowe podejście do innowacji. Tradycyjne rozwiązania i strategie mogą już wkrótce nie wystarczyć. Sztuczna inteligencja rozpoczęła rewolucję, której chyba już nie da się zatrzymać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.