Komunikaty PR

Eksperci AI: biznes musi uwolnić moc swoich danych

2023-10-10  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Majerek
Linkleaders.pl

Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
marcin.majerek|linkleaders.pl| |marcin.majerek|linkleaders.pl
600255487
www.linkleaders.pl

Według analityków Fortune Business Insights, wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych. Co więcej, będzie wręcz w tych projektach niezbędna, odpowiadając na wyzwania innowacyjności.

Generatywna sztuczna inteligencja daje możliwość samodzielnego tworzenia nowych treści (tekstów, obrazów, muzyki lub wideo). Wykorzystując duże ilości danych, AI może naśladować ludzką kreatywność, otwierając drzwi do innowacji w wielu branżach - od sztuki po produkcję przemysłową. Innowacja to w tym przypadku słowo klucz.

Coraz więcej innowacji dzięki AI

Boom na sztuczną inteligencję, który obserwujemy od roku, nie oznacza, że jest to technologiczna nowość. Zaawansowane rozwiązania AI wdrażane są od kilku lat w najpopularniejszych usługach, począwszy od chatów na stronach e-commerce, aż po pocztę e-mail znanych marek. Media społecznościowe - Facebook, Instagram, Snapchat – opierają swoje narzędzia właśnie na modelach sztucznej inteligencji. Dzięki nim w ostatnich latach wiele e-biznesów doświadczyło gwałtownego rozwoju.

- Firmy dostrzegają przewagę konkurencyjną, jaką można uzyskać dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Integracja z AI może zrewolucjonizować sposób, w jaki pracujemy i żyjemy, a to przełoży się na korzyści gospodarcze i społeczne. Jednak tempo innowacji wynikających z AI jest wręcz oszałamiające i często biznes nie nadąża za nowymi rozwiązaniami - mówi Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający SoftServe Poland.

Platformy AI są potężnym narzędziem do tworzenia i wdrażania innowacji. Pozwalają biznesowi na analizowanie dużych ilości danych, identyfikowanie wzorców i trendów. Siłą sztucznej inteligencji jest kreowanie nowych możliwości dla biznesu i testowanie pomysłów, np. w obsłudze klienta, tworzeniu treści marketingowych, aż po rozwój produktów. Potencjalne szanse, jakie dostrzega w AI biznes, potwierdza raport „Deloitte CFO Signals”za trzeci kwartał 2023 roku. Jego wyniki wskazują, że 42% firm eksperymentuje obecnie z GenAI, a 15% aktywnie włącza ją do swojej strategii biznesowej.

Jak bezpiecznie uwolnić potencjał AI?

W Polsce i pięciu innych krajach powstaje równocześnie jedno z największych na świecie „laboratoriów” sztucznej inteligencji – GenAI Lab SoftServe. Będzie ono pracować w następujących obszarach technologii: badania i walidacja generatywnych aplikacji AI (AI Discovery), eksperymenty i testowanie AI na konkretnych przypadkach biznesowych (AI Launchpad), szybkie skalowanie i industrializacja AI (AI Adoption). Specjaliści Gen AI Lab będą korzystać z najnowocześniejszych narzędzi i platform technologicznych - AWS, Google Cloud, Microsoft Azure i NVIDIA.

- W GenAI Lab będziemy dogłębnie analizować i dostosowywać technologię, badając jej możliwości w zakresie oprogramowania i przetwarzania Big Data dla określonych obszarów biznesowych. Firmy dostrzegają potencjał modeli AI w usprawnianiu swojej działalności, ale wprowadzenie ich w „życie” stanowi wyzwanie. Chcąc uwolnić moc danych i w pełni wykorzystać AI, przedsiębiorstwa potrzebują specjalistycznej wiedzy ekspertów - komentuje Yurii Milovanov, AVP AI & Data Science, SoftServe.

Zdaniem Yuriia Milovanova, sprawnie przeprowadzone eksperymenty i testowanie pozwolą szybciej wdrażać rozwiązania GenAI. Dzięki temu firmy dowiedzą się, co działa, a co nie, i będą lepiej określać swoje oczekiwania technologiczne.

Ryzyka ograniczające wpływ AI na innowacje

Weryfikacja i badanie zwłaszcza aplikacji AI wynika z zagrożeń, jakie niesie z sobą sama technologia. Chodzi o treści chronione prawem autorskim, możliwość wykorzystania wrażliwych danych, stronniczość czy niekompletność. Modele AI czasami mają „halucynacje”, co oznacza, że generują treści, które są niedokładne (nieprawdziwe). Problemem jest też ryzyko narażenia zbiorów danych AI na cyberatak. Związane jest to m.in. z przechowywaniem informacji przez dłuższy czas.

Według raportu McKinsey, wpływ GenAI na światową gospodarkę może wynosić od 2,6 biliona do 4,4 biliona dolarów rocznie. To sugeruje, że firmy powinny przyjąć bardziej proaktywne i przyszłościowe podejście do innowacji. Tradycyjne rozwiązania i strategie mogą już wkrótce nie wystarczyć. Sztuczna inteligencja rozpoczęła rewolucję, której chyba już nie da się zatrzymać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.