Etykiety do drukarek inkjet – czy sprawdzą się w twoim przedsiębiorstwie?
Urządzenia do druku etykiet bazujące na technologii inkjet wciąż zyskują na popularności. Ich główną zaletą jest możliwość samodzielnego projektowania etykiet, co idealnie wpisuje się w potrzeby różnorodnych branż. Ponadto dają możliwość druku etykiet na żądanie. Co więcej - etykiety do drukarek inkjet znajdują zastosowanie w oznaczaniu coraz to większej gamy produktów. A gdzie konkretnie mogą być stosowane? I jakie są ich pozostałe zalety? Odpowiadamy poniżej.
Etykiety do drukarek inkret – w jakiej sytuacji najlepiej je wykorzystać?
Do najbardziej popularnych sytuacji, w których warto wykorzystać ten rodzaj etykiet, zaliczyć można:
- wprowadzanie na rynek start-upu lub limitowanych serii produktów,
- odświeżanie wizerunku/rebranding dotychczasowych produktów,
- zmianę składu produktu (np. wprowadzoną w ostatniej chwili),
- wystąpienie potrzeby zróżnicowanych serii wysokiej jakości oznaczeń.
Etykiety do drukarek sprawdzą się zatem zarówno w branży kosmetycznej, spożywczej, jak i marketingowej.
Druk cyfrowy – jakie są największe zalety takiego rozwiązania?
Do największych zalet tego rozwiązania zaliczyć możemy:
- możliwość zmiany grafiki,
- krótkie serie,
- wysoką jakość odwzorowania projektu na wydruku,
- możliwość spersonalizowania nadruku,
- fotograficzną jakość i szczegółowość prezentacji detali,
- szybki wydruk kolorowych etykiet na miejscu.
- Materiały do drukarek inkjet doskonale pochłaniają tusz - mówi Dariusz Czernicki, specjalista do spraw testowania produktów i rozwiązań w Etisoft. - Dzięki temu nadruk jest trwały i nie rozmazuje się po wydruku, a kolory zachwycają głębią i jakością. W zależności od potrzeb, do wyboru są etykiety papierowe, bądź foliowe w wersji matowej oraz błyszczącej. Wśród materiałów inkjet znajdują się również wersje z klejem łatwoodlepnym. Wiele zastosowań jest również dla transparentnych folii – dodaje ekspert z Etisoft.
Etykiety do drukarek – w jakich obszarach sprawdzą się najlepiej?
Etykiety do drukarek inkjet cechują się przede wszystkim dobrą czytelnością kodu kreskowego. Mają ponadto dużą nieprzezroczystość materiału (w przypadku folii białych). Ich zaletą jest doskonała jakość druku.
- Etykiety foliowe w wersji błyszczącej na pewno nadają się do oznakowania wysokiej jakości produktów konsumenckich, produktów żywnościowych i napojów czy kosmetyków. Natomiast wersja matowa sprawdzi się w przypadku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet chemicznych, farmaceutycznych, czy logistycznych. Godne uwagi jest, że tego typu etykiety mogą być eksponowane w warunkach zewnętrznych.
- Etykiety do drukarek papierowe są przede wszystkim wykorzystywane do oznakowania różnorodnych produktów i opakowań. Jedynym warunkiem jest brak wymagań co do szczególnej odporności etykiet na warunki atmosferyczne i płyny.
- Materiały transparentne używane są do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów jako etykiety niewidzialne (no-label-look). Używa się ich także jako etykiety drogeryjne, projektowe czy etykiety na butelki i pojemniki.Ponadto, etykiety z klejem łatwoodlepnym są stosowane przy czasowym oznaczaniu produktów. Takich, których powierzchnie nie powinny się uszkodzić podczas ich usuwania. Przede wszystkim chodzi o dostępne w sprzedaży naczynia szklane, okładki książek, czy etykiety marketingowe, które są aplikowane na małe i duże urządzenia gospodarstwa domowego AGD.
- Papier w wersji błyszczącej stosuje się do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów. Natomiast wersja matowa na pewno sprawdzi się do wydruku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet na opakowania produktów konsumpcyjnych, czy etykiet farmaceutycznych.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.