Etykiety do drukarek inkjet – czy sprawdzą się w twoim przedsiębiorstwie?
Urządzenia do druku etykiet bazujące na technologii inkjet wciąż zyskują na popularności. Ich główną zaletą jest możliwość samodzielnego projektowania etykiet, co idealnie wpisuje się w potrzeby różnorodnych branż. Ponadto dają możliwość druku etykiet na żądanie. Co więcej - etykiety do drukarek inkjet znajdują zastosowanie w oznaczaniu coraz to większej gamy produktów. A gdzie konkretnie mogą być stosowane? I jakie są ich pozostałe zalety? Odpowiadamy poniżej.
Etykiety do drukarek inkret – w jakiej sytuacji najlepiej je wykorzystać?
Do najbardziej popularnych sytuacji, w których warto wykorzystać ten rodzaj etykiet, zaliczyć można:
- wprowadzanie na rynek start-upu lub limitowanych serii produktów,
- odświeżanie wizerunku/rebranding dotychczasowych produktów,
- zmianę składu produktu (np. wprowadzoną w ostatniej chwili),
- wystąpienie potrzeby zróżnicowanych serii wysokiej jakości oznaczeń.
Etykiety do drukarek sprawdzą się zatem zarówno w branży kosmetycznej, spożywczej, jak i marketingowej.
Druk cyfrowy – jakie są największe zalety takiego rozwiązania?
Do największych zalet tego rozwiązania zaliczyć możemy:
- możliwość zmiany grafiki,
- krótkie serie,
- wysoką jakość odwzorowania projektu na wydruku,
- możliwość spersonalizowania nadruku,
- fotograficzną jakość i szczegółowość prezentacji detali,
- szybki wydruk kolorowych etykiet na miejscu.
- Materiały do drukarek inkjet doskonale pochłaniają tusz - mówi Dariusz Czernicki, specjalista do spraw testowania produktów i rozwiązań w Etisoft. - Dzięki temu nadruk jest trwały i nie rozmazuje się po wydruku, a kolory zachwycają głębią i jakością. W zależności od potrzeb, do wyboru są etykiety papierowe, bądź foliowe w wersji matowej oraz błyszczącej. Wśród materiałów inkjet znajdują się również wersje z klejem łatwoodlepnym. Wiele zastosowań jest również dla transparentnych folii – dodaje ekspert z Etisoft.
Etykiety do drukarek – w jakich obszarach sprawdzą się najlepiej?
Etykiety do drukarek inkjet cechują się przede wszystkim dobrą czytelnością kodu kreskowego. Mają ponadto dużą nieprzezroczystość materiału (w przypadku folii białych). Ich zaletą jest doskonała jakość druku.
- Etykiety foliowe w wersji błyszczącej na pewno nadają się do oznakowania wysokiej jakości produktów konsumenckich, produktów żywnościowych i napojów czy kosmetyków. Natomiast wersja matowa sprawdzi się w przypadku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet chemicznych, farmaceutycznych, czy logistycznych. Godne uwagi jest, że tego typu etykiety mogą być eksponowane w warunkach zewnętrznych.
- Etykiety do drukarek papierowe są przede wszystkim wykorzystywane do oznakowania różnorodnych produktów i opakowań. Jedynym warunkiem jest brak wymagań co do szczególnej odporności etykiet na warunki atmosferyczne i płyny.
- Materiały transparentne używane są do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów jako etykiety niewidzialne (no-label-look). Używa się ich także jako etykiety drogeryjne, projektowe czy etykiety na butelki i pojemniki.Ponadto, etykiety z klejem łatwoodlepnym są stosowane przy czasowym oznaczaniu produktów. Takich, których powierzchnie nie powinny się uszkodzić podczas ich usuwania. Przede wszystkim chodzi o dostępne w sprzedaży naczynia szklane, okładki książek, czy etykiety marketingowe, które są aplikowane na małe i duże urządzenia gospodarstwa domowego AGD.
- Papier w wersji błyszczącej stosuje się do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów. Natomiast wersja matowa na pewno sprawdzi się do wydruku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet na opakowania produktów konsumpcyjnych, czy etykiet farmaceutycznych.
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku
Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.
Finanse
Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.
Konsument
Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.