Firma SOFTSWISS zebrała ponad 1500 pracowników z całego świata na VALUES FEST
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Międzynarodowa firma informatyczna SOFTSWISS zorganizowała globalne spotkanie swoich pracowników, którzy mieszkają i pracują na całym świecie. Spotkanie odbyło się na tureckim wybrzeżu w pobliżu miejscowości Antalya. Około 1500 profesjonalistów z 40 krajów przyleciało nad morze na trzydniowy event Values Fest, który był poświęcony wartościom firmy. Dla pracowników zespołu IT jest to okazja do osobistego poznania się, komunikacji na tematy zawodowe, wymiany doświadczeń i spędzenia czasu w nieformalnej atmosferze z kolegami, którzy najczęściej widzą się tylko na ekranach monitorów podczas spotkań roboczych.
Globalny producent oprogramowania wielokrotnie podkreślał, że jego pracownicy zawsze mają wybór – pracować w pełni zdalnie, w wygodnych biurach lub w formacie hybrydowym, łącząc pracę online i offline. Pod względem geograficznym zasięg specjalistów SOFTSWISS jest imponujący – Malta, Gruzja, Bułgaria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk, Indonezja, Portugalia, a także Polska, gdzie otwarto dwa centra rozwoju – w Poznaniu i Warszawie. Dlatego też tego typu globalne spotkania z kolegami stały się tradycją. To już drugi wyjazd w tym roku, wiosną ponad 1000 pracowników SOFTSWISS spędziło cztery dni w słynnym mieście drapaczy chmur: w Dubaju.
Wiodącym tematem Values Fest było pięć wartości firmy. Są to: We see people, We care, We embrace changes, We push for customer success, We excel. Wszelkie działania zostały zorganizowane z myślą o wymienionych koncepcjach, w tym także konferencja korporacyjna, podczas której każdy, kto chciał podzielić się swoją wiedzą z kolegami, mógł wejść w buty mówcy na dużej scenie. Wystąpienia na tematy techniczne poruszały kwestie bezpieczeństwa i umiejętności zawodowych programistów. Natomiast ogólny blok konferencji poświęcony był dyskusji na temat umiejętności miękkich. Mówiono przykładowo o niewykorzystanym potencjale generatywnej sztucznej inteligencji: korzyściach biznesowych, kluczowych trendach i możliwościach monetyzacji, drodze do wspólnego sukcesu, badaniach UX w celu poprawy jakości produktu, tworzeniu treści na LinkedIn, zasadach zarządzania czasem, a także uwalnianiu swojego potencjału.
Oprócz programu szkoleniowego, każdy dzień festiwalu był wypełniony treściami integracyjnymi, które pomogły zespołowi pracowników lepiej zjednoczyć się ze sobą, jak też z kierownictwem. Na jednej z imprez, na której obowiązywał biały dress code, o atmosferę muzyczną zadbali sami pracownicy firmy, którzy lubią zajmować się didżejką. Nawet założyciel SOFTSWISS Ivan Montik stanął za pulpitem, a wieczór w bieli zakończyły światowe gwiazdy z zespołu Global Deejays. Trzydniowy festiwal zakończył się pięknym, przytulnym zebraniem na plaży przy ognisku i dźwiękach koncertu akustycznego.
– W naszej firmie na całym świecie zatrudnionych jest ponad 2000 pracowników, a jedna czwarta z nich pracuje w polskich biurach, gdyż jest to dla nas priorytetowy rynek. Specjaliści SOFTSWISS są przedstawicielami różnych kultur i narodowości, mieszkają w różnych stronach świata. Łączy nas nie tylko wspólna praca zawodowa, ale także wartości, o których tak dużo rozmawialiśmy podczas spotkania w Turcji. Każda z nich ma głębokie znaczenie. Są fundamentem i drogowskazem zarówno dla obecnego zespołu, jak i dla potencjalnych pracowników. Z tymi przesłaniami żyjemy każdego dnia pracy, świadcząc usługi dla naszych klientów na rynku IT" – mówi Valentina Bagniya, Dyrektor Marketingu w SOFTSWISS.
Wielu pracowników mogło wziąć udział w Values Fest praktycznie bez odrywania się od swoich obowiązków zawodowych. Z myślą o firmowym zespole wsparcia zorganizowano przestrzeń coworkingową, aby specjaliści mogli nadal szybko odpowiadać na wszystkie pytania pomimo napiętego programu festiwalu.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.