Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy
Exclusive Networks Poland
Zawiła 61
30-382 Kraków
joanna.roman|exclusive-networks.pl | |joanna.roman|exclusive-networks.pl
665660291
www.exclusive-networks.com/pl/
W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken i Michael Xie założyli w Sunnyvale spółkę, która od tego czasu stała się 60-krotnie większa - w Polsce największa wśród producentów rozwiązań bezpieczeństwa IT, osiągając 2 mld dolarów obrotu.
Kontrakt podpisany w 2005 roku z przedstawicielami firmy Fortinet uprawniał Veracomp do dystrybucji rozwiązań producenta nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Litwie i Łotwie.
W ofercie Veracompu znalazły się wtedy przede wszystkim systemy antywirusowe FortiGate wyposażone w akceleratory ASIC. Pierwszym Product Managerem Fortineta w Veracompie został Mariusz Rzepka, a inżynierem prowadzącym Michał Kułakowski.
Rozwój współpracy
Fortinet szybko docenił współpracę z Veracompem. Jeszcze w tym samym roku dystrybutor został uhonorowany tytułem “Nowy Partner Roku 2005”, przyznawany przez amerykańską spółkę najlepszym partnerom w regionie EMEA.
- Rozpoczynając naszą współpracę w 2005 roku, niewiele osób słyszało w Polsce o amerykańskim producencie, specjalizującym się w rozwiązaniach bezpieczeństwa IT. Byliśmy pierwszym i przez kolejne 12 lat jedynym dystrybutorem jego rozwiązań w Polsce. Współpracujący z nami partnerzy rozpoczynali od sprzedaży do banków, uczelni wyższych oraz instytucji centralnych i lokalnych. W 2005 roku sprzedaliśmy 205 urządzeń, 5 lat później przekroczyliśmy 3000 sztuk, a w 2013 roku podwoiliśmy tę liczbę, systematycznie zwiększając też ilość branż i instytucji, do których docieraliśmy z ofertą. W tym czasie nasi partnerzy nawiązali współpracę z największymi spółkami, stacjami telewizyjnymi i radiowymi czy czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi - wyjaśnia Mariusz Kochański, dyrektor Działu Systemów Sieciowych i członek zarządu Veracomp.
Zmieniająca się oferta
W 2005 roku głównym produktem w ofercie amerykańskiego producenta były zintegrowane systemy zarządzania zagrożeniami (Unified Threat Management), dostępne w ofercie pod nazwą FortiGate. Już wtedy Fortinet był liderem rynku UTM, tworząc zupełnie nową kategorię tych rozwiązań i osiągając 29,5% udziałów w rynku światowym. Od tego czasu producent wprowadził 28 linii produktowych, które były odpowiedzią na zmieniający się przez te wszystkie lata krajobraz zagrożeń.
Przez ostatnie 15 lat pojawiały się nowe rodzaje ataków i zabezpieczenia, które miały skutecznie przed nimi chronić. W tym czasie ofertę Fortineta rozszerzono m.in. o FortiSandbox - urządzenie zapobiegające zaawansowanym atakom ukierunkowanym typu ATA i APT, FortiNAC, zwiększający widoczność urządzeń w sieci oraz poziom kontroli nad infrastrukturą, a w tym roku w portfolio producenta znalazło się rewolucyjne rozwiązanie FortiAI, które wykorzystuje samokształcące się głębokie sieci neuronowe do rozpoznawania zaawansowanych zagrożeń w czasie krótszym niż sekunda.
Przez 15 lat współpracy z magazynu Veracompu zostało wysłanych ponad 21 tysięcy przesyłek o wadze przekraczającej 200 tysięcy kilogramów i łącznej wartości ponad 620 mln złotych.
- Od 2005 roku stale budujemy kanał partnerski. W pierwszym roku rozwiązania Fortineta sprzedawało ok. 20 partnerów. Przez te wszystkie lata ich liczba wzrosła do ponad 600 firm, które cały czas rozpowszechniają informacje na temat oferty producenta wśród swoich klientów. Jesteśmy dumni z tego, że od 15 lat jesteśmy częścią sukcesu Fortineta na świecie i dziękujemy wszystkim, którzy przez te wszystkie lata nas w tym zadaniu wspierali - wyjaśnia Grzegorz Szałański, kierownik zespołu Fortineta w Veracompie.
Grupa Veracomp jest liderem dystrybucji z wartością dodaną (VAD – Value Added Distribution) w zakresie rozwiązań teleinformatycznych. Spółka prowadzi działalność w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa Veracomp dostarcza kompleksowe rozwiązania IT, które znajdują zastosowanie we wszystkich sektorach gospodarki. W portfolio spółki znajdują się m.in. specjalistyczne rozwiązania zabezpieczające firmy Fortinet, umożliwiające skuteczną ochronę i kontrolę używanej infrastruktury informatycznej.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.