Gang ransomware grozi, że ujawni plany dotyczące iPada
REvil pierwotnie zażądał od Quanty okupu w wysokości 50 milionów dolarów. Jednak tajwański producent nie zapłacił okupu, zaś cyberprzestępcy zaczęli publikować w Internecie schematy komputerów MacBook. Napastnicy ostrzegli, że jeśli nie otrzymają pieniędzy do 1 maja, wówczas opublikują kolejne dane.Jednak niedługo po wydaniu tego komunikatu REvil usunął ze strony poufne informacje dotyczące produktów Apple’a. Jednak wszystko wskazuje na to, że to nie koniec sprawy. Dziennikarze serwisu Bleeping Computer dotarli do prywatnego chata, w którym brali udziału przedstawiciele REvila oraz Quanty. Z korespondencji wynika, że przestępcy celowo ukryli stronę, a także zaprzestali kontaktów z mediami, żeby w spokoju kontynuować negocjacje. Co więcej, zmniejszyli sumę okupu z 50 milionów do 20 milionów, a także wydłużyli termin płatności do 7 maja. Jeśli do tego czasu Quanta nie spełni tych żądań, gang grozi, iż upubliczni rysunki nowego iPada oraz nowe logo Apple’a. Niestety, nie udało się jak do tej pory poznać stanowiska tajwańskiego producenta. Niewykluczone, że negocjacje stanęły w martwym punkcie.
- Sytuacja jest wyjątkowa ciekawa, bowiem mamy do czynienia z akcją przeprowadzoną przez jeden z najgroźniejszych gangów, który ma na koncie między innymi ataki naTravalex, lotnisko w Nowym Yorku czy władze lokalne w Teksasie. Trudno zatem spodziewać się, że łatwo ustąpi. Jeśli REvil zacznie znów upubliczniać skradzione danych, to będzie oznaczać, że Quanta pozostała nieugięta. Nie ukrywam, iż jako Marken zawsze odradzamy płacenia okupów. Po pierwsze nigdy nie ma stuprocentowej gwarancji, że napastnicy odszyfrują dane, zaś po drugie, przyczynia się to do nakręcania spirali ataków - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.