Giganci branży gamingowej przejmują blockchain. Co mogą zyskać gracze?
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
W branży gamingowej trwa rewolucja, która wynika z faktu, że sferą gier wykorzystujących blockchain zaczynają interesować się giganci, którzy planują wypuszczać tytuły AAA doładowane o tą technologię – czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez Binance Research.
Największe firmy gamingowe, takie jak Krafton, Nexon, Sega, Square Enix i Ubisoft, ogłosiły premiery swoich gier opartych na blockchainie już na 2024 rok. Dla branży jest to niezwykle istotna informacja, gdyż wspomniane studia mają na swoim koncie tak popularne wśród graczy produkcje, jak PUBG, Sonic the Hedgehog, czy też Final Fantasy lub Assassin’s Creed.
Blockchain to słowo coraz częściej używane w gamingu
Według najnowszych danych, gry oparte na blockchainie odnotowują stały wzrost popularności, a trzy największe łańcuchy - BNB Chain, Ethereum i Polygon - łącznie zasilają ponad 64% całej branży.
Chociaż w tym momencie większość projektów znajduje się jeszcze w fazie rozwoju i niespełna 30% gier jest aktywnych, to zapowiedzi największych twórców pokazują, że branża ma przed sobą spory potencjał rozwoju.
„Musimy pamiętać, że branża gier AAA, także w przypadku blockchaina, to lata pracy nad rozwojem i finalnym produktem. Gdy na rynku zaczną się pojawiać jednak pierwsze tytuły, zainteresowanie blockchainowym gamingiem z całą pewnością zacznie rosnąć. Szczególnie, że obok jego potencjału nie da się przejść obojętnie” – mówi Katarzyna Wabik, Country Manager Binance Polska.
Widać to między innymi po dynamicznie rosnącej liczbie portfeli graczy powiązanych z gamingiem blockchainowym, która pod koniec 2023 roku - zgodnie z danymi Binance Research - osiągnęła rekordową liczbę 12,6 milionów tygodniowo, w porównaniu do niespełna 6 milionów na początku roku.
W 2024 roku czekamy na 4 ważne gry
Chociaż pierwsze gry na blockchainie zaczęły pojawiać się już w 2017 roku – mowa tutaj o CryptoKitties – to branża rozwija się tak naprawdę dopiero w ostatnich kilku latach. Producenci stosują albo model hybrydowy, w którym część gry jest oparta o off-chainowe serwery a część o środowisko on-chain, coraz popularniejsze stają się jednak gry w pełni blockchainowe. W ich przypadku cały mechanizm gry oraz jej postępy przechowuje się w ramach łańcucha, zapewniając na przykład pełną własność aktywów cyfrowych graczom (w postaci NFT).
Pod koniec 2023 roku premierę miał już jeden długo wyczekiwany tytuł, a mianowicie Symbiogenesis od Square Enix, twórcy Final Fantasy. W jego ramach stworzono 10 tysięcy postaci NFT, z których każda posiada unikatowy design.
W tym roku mają pojawić się natomiast cztery kolejne tytuły od dużych studiów gamingowych:
• OVERDARE (I poł. 2024): Gra metaverse od Krafton z systemem tworzenia i zarabiania opartym na NFT.
• MapleStory Universe (2024): Wirtualny ekosystem gier wykorzystujący świat znany z tytułu Maplestory od Nexon i interoperacyjność NFT.
• The Battle of Three Kingdoms (2024): Karciana gra z możliwością handlu NFT od Segi.
• Champions Tactics Grimoria Chronicles (2024): Taktyczna gra RPG oparta na NFT, której producentem jest Ubisoft.
“Wejście głównych wydawców gier do branży blockchain jest ważnym wydarzeniem i wskazuje na uznanie wartości stojącej za tytułami opartymi o łańcuch bloków. Inwestycje, zasoby oraz zespoły ludzkie, które towarzyszą takim przedsięwzięciom, są siłą napędową dla rozwoju gier AAA i pomogą przyciągnąć więcej graczy i przenieść blockchain gaming na wyższy poziom” – podsumowała Katarzyna Wabik z Binance Poland.
Co blockchain oznacza dla graczy?
Udział gigantów branży gier stanowi potwierdzenie potencjału technologii blockchain w gamingu, a dla graczy zyskanie dodatkowych korzyści z posiadania cyfrowych przedmiotów.
Artefakty, elementy ekwipunku oraz części świata gry będą mogły być zbywane za realne aktywa i wymieniane pomiędzy graczami, co doskonale sprawdzi się w wielu modelach rozgrywki, zaczynając od tytułów karcianych, a na RPG-ach kończąc.
Dzięki blockchainowej decentralizacji gry będą mogły stać się też w większej części własnością samych graczy, którzy zyskają wpływ na ich wygląd oraz rozwój.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.