Komunikaty PR

Giganci branży gamingowej przejmują blockchain. Co mogą zyskać gracze?

2024-02-09  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

W branży gamingowej trwa rewolucja, która wynika z faktu, że sferą gier wykorzystujących blockchain zaczynają interesować się giganci, którzy planują wypuszczać tytuły AAA doładowane o tą technologię – czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez Binance Research.

Największe firmy gamingowe, takie jak Krafton, Nexon, Sega, Square Enix i Ubisoft, ogłosiły premiery swoich gier opartych na blockchainie już na 2024 rok. Dla branży jest to niezwykle istotna informacja, gdyż wspomniane studia mają na swoim koncie tak popularne wśród graczy produkcje, jak PUBG, Sonic the Hedgehog, czy też Final Fantasy lub Assassin’s Creed.

Blockchain to słowo coraz częściej używane w gamingu
Według najnowszych danych, gry oparte na blockchainie odnotowują stały wzrost popularności, a trzy największe łańcuchy - BNB Chain, Ethereum i Polygon - łącznie zasilają ponad 64% całej branży.

Chociaż w tym momencie większość projektów znajduje się jeszcze w fazie rozwoju i niespełna 30% gier jest aktywnych, to zapowiedzi największych twórców pokazują, że branża ma przed sobą spory potencjał rozwoju.

„Musimy pamiętać, że branża gier AAA, także w przypadku blockchaina, to lata pracy nad rozwojem i finalnym produktem. Gdy na rynku zaczną się pojawiać jednak pierwsze tytuły, zainteresowanie blockchainowym gamingiem z całą pewnością zacznie rosnąć. Szczególnie, że obok jego potencjału nie da się przejść obojętnie” – mówi Katarzyna Wabik, Country Manager Binance Polska.

Widać to między innymi po dynamicznie rosnącej liczbie portfeli graczy powiązanych z gamingiem blockchainowym, która pod koniec 2023 roku - zgodnie z danymi Binance Research - osiągnęła rekordową liczbę 12,6 milionów tygodniowo, w porównaniu do niespełna 6 milionów na początku roku.

W 2024 roku czekamy na 4 ważne gry
Chociaż pierwsze gry na blockchainie zaczęły pojawiać się już w 2017 roku – mowa tutaj o CryptoKitties – to branża rozwija się tak naprawdę dopiero w ostatnich kilku latach. Producenci stosują albo model hybrydowy, w którym część gry jest oparta o off-chainowe serwery a część o środowisko on-chain, coraz popularniejsze stają się jednak gry w pełni blockchainowe. W ich przypadku cały mechanizm gry oraz jej postępy przechowuje się w ramach łańcucha, zapewniając na przykład pełną własność aktywów cyfrowych graczom (w postaci NFT).

Pod koniec 2023 roku premierę miał już jeden długo wyczekiwany tytuł, a mianowicie Symbiogenesis od Square Enix, twórcy Final Fantasy. W jego ramach stworzono 10 tysięcy postaci NFT, z których każda posiada unikatowy design.

W tym roku mają pojawić się natomiast cztery kolejne tytuły od dużych studiów gamingowych:

• OVERDARE (I poł. 2024): Gra metaverse od Krafton z systemem tworzenia i zarabiania opartym na NFT.
• MapleStory Universe (2024): Wirtualny ekosystem gier wykorzystujący świat znany z tytułu Maplestory od Nexon i interoperacyjność NFT.
• The Battle of Three Kingdoms (2024): Karciana gra z możliwością handlu NFT od Segi.
• Champions Tactics Grimoria Chronicles (2024): Taktyczna gra RPG oparta na NFT, której producentem jest Ubisoft.

“Wejście głównych wydawców gier do branży blockchain jest ważnym wydarzeniem i wskazuje na uznanie wartości stojącej za tytułami opartymi o łańcuch bloków. Inwestycje, zasoby oraz zespoły ludzkie, które towarzyszą takim przedsięwzięciom, są siłą napędową dla rozwoju gier AAA i pomogą przyciągnąć więcej graczy i przenieść blockchain gaming na wyższy poziom” – podsumowała Katarzyna Wabik z Binance Poland.

Co blockchain oznacza dla graczy?
Udział gigantów branży gier stanowi potwierdzenie potencjału technologii blockchain w gamingu, a dla graczy zyskanie dodatkowych korzyści z posiadania cyfrowych przedmiotów.

Artefakty, elementy ekwipunku oraz części świata gry będą mogły być zbywane za realne aktywa i wymieniane pomiędzy graczami, co doskonale sprawdzi się w wielu modelach rozgrywki, zaczynając od tytułów karcianych, a na RPG-ach kończąc.

Dzięki blockchainowej decentralizacji gry będą mogły stać się też w większej części własnością samych graczy, którzy zyskają wpływ na ich wygląd oraz rozwój.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.