Komunikaty PR

Giganci branży gamingowej przejmują blockchain. Co mogą zyskać gracze?

2024-02-09  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

W branży gamingowej trwa rewolucja, która wynika z faktu, że sferą gier wykorzystujących blockchain zaczynają interesować się giganci, którzy planują wypuszczać tytuły AAA doładowane o tą technologię – czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez Binance Research.

Największe firmy gamingowe, takie jak Krafton, Nexon, Sega, Square Enix i Ubisoft, ogłosiły premiery swoich gier opartych na blockchainie już na 2024 rok. Dla branży jest to niezwykle istotna informacja, gdyż wspomniane studia mają na swoim koncie tak popularne wśród graczy produkcje, jak PUBG, Sonic the Hedgehog, czy też Final Fantasy lub Assassin’s Creed.

Blockchain to słowo coraz częściej używane w gamingu
Według najnowszych danych, gry oparte na blockchainie odnotowują stały wzrost popularności, a trzy największe łańcuchy - BNB Chain, Ethereum i Polygon - łącznie zasilają ponad 64% całej branży.

Chociaż w tym momencie większość projektów znajduje się jeszcze w fazie rozwoju i niespełna 30% gier jest aktywnych, to zapowiedzi największych twórców pokazują, że branża ma przed sobą spory potencjał rozwoju.

„Musimy pamiętać, że branża gier AAA, także w przypadku blockchaina, to lata pracy nad rozwojem i finalnym produktem. Gdy na rynku zaczną się pojawiać jednak pierwsze tytuły, zainteresowanie blockchainowym gamingiem z całą pewnością zacznie rosnąć. Szczególnie, że obok jego potencjału nie da się przejść obojętnie” – mówi Katarzyna Wabik, Country Manager Binance Polska.

Widać to między innymi po dynamicznie rosnącej liczbie portfeli graczy powiązanych z gamingiem blockchainowym, która pod koniec 2023 roku - zgodnie z danymi Binance Research - osiągnęła rekordową liczbę 12,6 milionów tygodniowo, w porównaniu do niespełna 6 milionów na początku roku.

W 2024 roku czekamy na 4 ważne gry
Chociaż pierwsze gry na blockchainie zaczęły pojawiać się już w 2017 roku – mowa tutaj o CryptoKitties – to branża rozwija się tak naprawdę dopiero w ostatnich kilku latach. Producenci stosują albo model hybrydowy, w którym część gry jest oparta o off-chainowe serwery a część o środowisko on-chain, coraz popularniejsze stają się jednak gry w pełni blockchainowe. W ich przypadku cały mechanizm gry oraz jej postępy przechowuje się w ramach łańcucha, zapewniając na przykład pełną własność aktywów cyfrowych graczom (w postaci NFT).

Pod koniec 2023 roku premierę miał już jeden długo wyczekiwany tytuł, a mianowicie Symbiogenesis od Square Enix, twórcy Final Fantasy. W jego ramach stworzono 10 tysięcy postaci NFT, z których każda posiada unikatowy design.

W tym roku mają pojawić się natomiast cztery kolejne tytuły od dużych studiów gamingowych:

• OVERDARE (I poł. 2024): Gra metaverse od Krafton z systemem tworzenia i zarabiania opartym na NFT.
• MapleStory Universe (2024): Wirtualny ekosystem gier wykorzystujący świat znany z tytułu Maplestory od Nexon i interoperacyjność NFT.
• The Battle of Three Kingdoms (2024): Karciana gra z możliwością handlu NFT od Segi.
• Champions Tactics Grimoria Chronicles (2024): Taktyczna gra RPG oparta na NFT, której producentem jest Ubisoft.

“Wejście głównych wydawców gier do branży blockchain jest ważnym wydarzeniem i wskazuje na uznanie wartości stojącej za tytułami opartymi o łańcuch bloków. Inwestycje, zasoby oraz zespoły ludzkie, które towarzyszą takim przedsięwzięciom, są siłą napędową dla rozwoju gier AAA i pomogą przyciągnąć więcej graczy i przenieść blockchain gaming na wyższy poziom” – podsumowała Katarzyna Wabik z Binance Poland.

Co blockchain oznacza dla graczy?
Udział gigantów branży gier stanowi potwierdzenie potencjału technologii blockchain w gamingu, a dla graczy zyskanie dodatkowych korzyści z posiadania cyfrowych przedmiotów.

Artefakty, elementy ekwipunku oraz części świata gry będą mogły być zbywane za realne aktywa i wymieniane pomiędzy graczami, co doskonale sprawdzi się w wielu modelach rozgrywki, zaczynając od tytułów karcianych, a na RPG-ach kończąc.

Dzięki blockchainowej decentralizacji gry będą mogły stać się też w większej części własnością samych graczy, którzy zyskają wpływ na ich wygląd oraz rozwój.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie W stronę trwałej doskonałości: Sekret sukcesu TOUGHBOOK Biuro prasowe
2024-02-28 | 16:00

W stronę trwałej doskonałości: Sekret sukcesu TOUGHBOOK

Autor: Jon Tucker, General Manager Engineering, Product & Solutions w Panasonic TOUGHBOOK Inżynieria urządzeń TOUGHBOOK słynie ze swojej niezawodności, ale co sprawia, że są one tak
IT i technologie ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA DROGĄ DO WIĘKSZEJ PRODUKTYWNOŚCI BIZNESOWEJ
2024-02-28 | 15:30

ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA DROGĄ DO WIĘKSZEJ PRODUKTYWNOŚCI BIZNESOWEJ

Europejskie przedsiębiorstwa spodziewają się średnio 32% wzrostu produktywności w ciągu trzech lat od wdrożenia najnowszej technologii bezprzewodowej. Z nowego badania
IT i technologie Evernex przejmuje brazylijskie Maminfo i wzmacnia swoją pozycję w Ameryce Połudn
2024-02-28 | 12:00

Evernex przejmuje brazylijskie Maminfo i wzmacnia swoją pozycję w Ameryce Połudn

Evernex, wiodący gracz na globalnym rynku dostawców usług TPM dla IT i centrów danych, ogłosił przejęcie brazylijskiej firmy Maminfo. Maminfo, to założona w 2000 r.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali

W ubiegłym roku oferta mieszkań na polskim rynku była nawet o 1/5 niższa niż w poprzednim. Analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego szacują, że w całym 2024 roku liczba mieszkań oddanych do użytkowania będzie najniższa od kilku lat. Ta niska podaż przekłada się nie tylko na rosnące ceny, ale też na proces poszukiwania własnego M. Kupujący mają coraz większy kłopot ze znalezieniem odpowiedniego dla siebie lokum. Na rynku działa kilkanaście dużych portali z ogłoszeniami, ale taka liczba serwisów wcale nie ułatwia poszukiwań. W rozwiązaniu tego problemu mogą pomóc narzędzia technologiczne, które znacznie upraszczają poszukiwania i proces wyboru własnego mieszkania. Takie zadanie ma debiutująca właśnie na polskim rynku aplikacja Erevie.

Transport

Związki domagają się zmian na kolei. Problemem jest rozdrobnienie rynku i nieefektywne zagospodarowanie czasu pracy maszynistów

W spółkach kolejowych od tygodni trwają strajki maszynistów, którzy domagają się przede wszystkim wyższych płac, ale wśród postulatów związkowców są też inne. – Bardzo mocno doskwierają nam też kwestie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, nacisków na zwiększenie czasu pracy, pracę w nadgodzinach, duże obciążenia tego środowiska – wymienia Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Jak wskazuje, od lat mówi się o tym, że przewoźnicy kolejowi borykają się z problemem niedoboru maszynistów, ale w tej chwili problemem jest raczej nieefektywne zagospodarowanie ich czasu pracy. – Średnio 40 proc. czasu maszyniści poświęcają na to, do czego zostali przeszkoleni – zauważa ekspert.

Prawo

Prace nad unijnym AI Act na finiszu. W kwestii regulacji sztucznej inteligencji USA czy Chiny nie podążą ścieżką Europy

AI Act, czyli unijny akt o sztucznej inteligencji, ma w założeniu zmienić cyfrowy krajobraz Europy, kategoryzując narzędzia SI według poziomów ryzyka oraz nakładając nowe obowiązki na rządy i firmy. Eksperci zwracają jednak uwagę, że akt odnosi się w swoim zasięgu tylko do poszczególnych, krytycznych obszarów związanych z funkcjonowaniem SI. Ma regulować kwestie takie jak m.in. sprawa deepfake’ów, biometrii czy social scoringu. Regulacja jest przede wszystkim odpowiedzią na pojawiające się nowe i coraz bardziej zaawansowane modele generatywnej sztucznej inteligencji. Ostatnim przykładem takiego rozwiązania jest Sora od OpenAI – narzędzie do tworzenia filmów. Prawdopodobnie unijne prawo nie będzie jednak inspiracją dla prawodawców w USA czy Azji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.