Komunikaty PR

Hackathon informatyczny SOFTSWISS w Poznaniu: 3 idee, które mogą zmienić świat

2023-05-31  |  14:35
Biuro prasowe
Kontakt
Daryna Mihdal
SmartContent

ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Do pobrania Prasówka ( 0.01 MB )

W Poznaniu dokonano podsumowania hackathonu dla studentów i specjalistów z branży IT, który zorganizowała firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS wraz ze Smart City Poznań. Zgodnie z zasadami spróbować swoich sił w konkursie mogli studenci uczelni technicznych i specjaliści z przygotowaniem technicznym w wieku do 30 lat.

Ostatecznie rywalizowało między sobą 8 zespołów, do których weszli studenci Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Politechniki Gdańskiej, oraz młodzi specjaliści z firm informatycznych.

 

Przed uczestnikami, a było to około 30 osób, postawiono zadanie w twórczy sposób zająć się tematem ekologii i zaproponować swoje pomysły na opracowanie platformy online o sortowaniu odpadów komunalnych w Poznaniu. Na stworzenie koncepcji i przygotowanie do prezentacji uczestnicy mieli równe 24 godziny.

 

- My jako Miasto Poznań, które organizuje zbiórkę odpadów w mieście jesteśmy zainteresowani tym, by nasi mieszkańcy podchodzili do tego zagadnienia w sposób odpowiedzialny. Jeśli mogą powstać rozwiązania techniczne, nad którymi pracują dziś uczestnicy hackathonu, to jeszcze lepiej, ponieważ będzie to zarazem atrakcyjne i może zwiększyć zainteresowanie tematem także od strony edukacyjnej różnych grup wiekowych. Może podpowiedzą nam, jak to bardziej rozreklamować, – wyjaśnił Michał Łakomski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

 

Zespoły same określiły dla siebie format i grafik aktywnej pracy, ale każda z nich w procesie przygotowań otrzymała wsparcie mentorów. Specjaliści Smart City Poznań, którzy zajmują się edukacją ekologiczną w dziedzinie postępowania z odpadami komunalnymi, a także opracowaniem i wdrożeniem inteligentnych rozwiązań dla miasta oceniali, na ile pomysły uczestników są przydatne dla Poznania. Od strony technicznej z kolei czuwali programiści z SOFTSWISS, doradzając przy tworzeniu stron internetowych i aplikacji mobilnych.

 

Na podstawie zaprezentowanych projektów wytypowano trzy zwycięskie zespoły, którzy zdobyli nagrody pieniężne od firmy SOFTSWISS. Oceniano innowacyjność rozwiązania, możliwość jego praktycznego zastosowania, a także to, jaką wartość przedstawia ono dla biznesu i czy w zrozumiały sposób zostało przedstawione jury.

 

Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 000 złotych zdobył projekt zespołu PUTrequest. Jego członkowie przedstawili prototyp aplikacji mobilnej, która pozwala za pomocą skanera prawidłowo określać, do którego z pojemników trzeba wyrzucić konkretny odpad. Żeby w naoczny sposób zademonstrować, w jaki sposób to działa, członkowie zespołu przygotowali 100 atrap produktów z kodami kreskowymi (takie jak butelkę i opakowanie od jajek) i przynieśli je na prezentację. Po zeskanowaniu kodu kreskowego otrzymuje się odpowiedź.

 

Taka aplikacja pomoże uniknąć błędów przy segregowaniu odpadów. To rozwiązanie pozwala także na śledzenie miejskiej statystyki dotyczącej segregowania odpadów i sprawdzanie, o ile procentów udało się uratować planetę od zanieczyszczenia.

 

Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 7 500 złotych członkowie jury przekazali zespołowi Checkers, który zaproponował rozszerzyć istniejącą już aplikację Smart City Poznań o rozdział o nazwie ,,Oddaj – nie wyrzucaj”. Zgodnie z ich koncepcją ludzi należy zachęcić do tego, aby dawali drugie życie nie tylko ubraniom, ale także wszystkim innym rzeczom – lekarstwom, produktom spożywczym itp. Należy to robić w specjalnych punktach wymiany, do których mieszkańcy mogą przynosić to, czego sami nie potrzebują, ale co może się przydać innym. Ponadto, uczestnicy zaproponowali stworzenie chatbota do pomocy w segregowaniu odpadów. Mógłby on wskazywać prawidłowy pojemnik i podpowiadać, gdzie znajdują się punkty utylizacji określonych odpadów.

 

Trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 5 000 złotych zdobył zespół WWSS. Jego członkowie zaproponowali naukę prawidłowej segregacji odpadów w formie wyszukiwarki. Jeśli się wpisze nazwę przedmiotu, dostanie się kilka pytań, które dotyczą ich charakterystyk. Po uzyskaniu odpowiedzi - wiadomo już, gdzie wyrzucać. Zespół wzbogacił także rozwiązanie o grę. Przykładowo, użytkownicy otrzymują nazwę przedmiotu i powinni zadecydować, gdzie powinni wyrzucić te odpady, wykorzystując ikonkę odpowiedniego koloru pojemnika na śmieci. Prawidłowa odpowiedź odsyła ich do planu Poznania z wskazanymi miejscami utylizacji, takimi jak PSZOK itp. W ten sposób człowiek może nie tylko sprawdzić swoją wiedzę na ten temat, ale także uzupełnić jej braki.

- Jesteśmy pod wrażeniem pomysłów zespołów oraz tego, w jak odpowiedzialny sposób podeszli do uczestnictwa w hackathonie. Maksymalnie zanurzyli się w tematyce, przeprowadzili mini-badania, wspaniale przygotowali się do prezentacji. Rzeczywiście w ciągu tych 24 godzin trzeba było zdążyć zrobić wiele, ale najważniejsze było zaprezentowanie takich idei, które nie tylko ładnie brzmią ze sceny, ale które można naprawdę wcielić w życie, i tym samym wpłynąć na sytuację z segregowaniem odpadów w mieście,komentuje jeden z mentorów hackathonu Alexander Samarin, Frontend Developer.

 

Pracownicy firmy produktowo-technologicznej SOFTSWISS przyznają, że są zadowoleni z wyników hackathonu i z tego, ilu utalentowanych ludzi wzięło w nim udział. Według organizatorów, w Poznaniu będą jeszcze prowadzone podobne inicjatywy, a w przyszłości geografia takich spotkań na pewno ulegnie rozszerzeniu.

 

DLA INFORMACJI

SOFTSWISS – międzynarodowa firma produktowo-technologiczna z 10-letnim doświadczeniem i z oficjalnymi oddziałami w Polsce, na Malcie, w Gruzji i na Białorusi. Liczba pracowników spółki wynosi ponad 1400 osób. SOFTSWISS jako pierwsza firma na świecie stworzyła rozwiązanie do pracy z kryptowalutami w branży rozrywek online.

W 2022 roku firma otrzymała nagrodę SIGMA Europe w kategorii „Miejsce pracy roku” i nagrodę SIGMA CIS w kategorii Best affiliate tracking software. W 2021 roku SOFTSWISS została wyróżniona nagrodami w kategoriach „Najlepsza firma roku pod względem obsługi klienta” na International Gaming Awards (IGA) i „Najlepsza obsługa klientów roku” na Starlet Awards. Pracownicy SOFTSWISS byli zwycięzcami w kategoriach „Liderstwo”, „Produkty i innowacje” i „Pracownik roku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Przemiana dzięki technologii – Wizja komputerowa odmienia produktywność biznesów Biuro prasowe
2024-04-18 | 15:00

Przemiana dzięki technologii – Wizja komputerowa odmienia produktywność biznesów

Europejscy decydenci przewidują, że aplikacje Widzenia Komputerowego, oparte na postępach w Generatywnej Sztucznej Inteligencji, umożliwią firmom osiągnięcie wyższych poziomów
IT i technologie Sony wprowadza nowy monitor profesjonalny FW-BZ53L o przekątnej 98 cali
2024-04-18 | 14:10

Sony wprowadza nowy monitor profesjonalny FW-BZ53L o przekątnej 98 cali

Firma Sony ogłosiła, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie
2024-04-18 | 12:00

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.