Hitachi Energy: siódmy największy pracodawca wśród kobiet w kra-kowskim sektorze
Zaangażowanie Hitachi Energy w kulturę inkluzywności jest obchodzone w Międzynarodowym Dniu Kobiet, którego tematem przewodnim jest „Inwestuj w kobiety: przyspiesz postęp”, podkreślając, że osiągnięcie równości płci we wszystkich aspektach życia jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Ta równość jest integralną częścią dobrze prosperujących gospodarek i zrównoważonej planety, ale wciąż jest wiele do zrobienia.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatniej dekady kobiety stanowiły prawie 60 proc. studentów na polskich uczelniach. To więcej niż średnia w Unii Europejskiej, gdzie kobiety stanowiły 54 proc. studiujących. Dzięki swoim wysokim kwalifikacjom, profesjonalistki w Polsce od kilku lat stanowią istotną część tak zwanego rdzenia zasobów ludzkich dla nauki i techniki (HRSTC)1.
Jednak pomimo ogromnych możliwości oferowanych przez sektory nauki, technologii, inżynierii i matematyki, kobiety wciąż są niedostatecznie reprezentowane w wymienionych obszarach, co negatywnie odbija się na całościowym potencjale tych specjalizacji. Średni udział kobiet w rynku IT w Polsce wynosi około 15,5 proc2. Na szczęście zaczynają pojawiać się oznaki pozytywnych zmian, a wysiłki mające na celu zaradzenie dysproporcjom przynoszą pozytywne rezultaty. Przykładowo, raport „Kobiety na Politechnikach 2023”3 wskazuje, że pomiędzy rokiem 2016 a 2022 liczba kobiet studiujących na kierunkach związanych z IT w Polsce wzrosła dwukrotnie.
Niedawno opublikowany raport firmy Motife wskazał Hitachi Energy jako jednego z największych krakowskich pracodawców IT wśród kobiet. Udział kobiet w rynku IT był również przedmiotem niedawnego badania przeprowadzonego przez Motife, krakowską firmę rekrutacyjno-doradczą specjalizującą się w branży technologicznej. Badanie wykazało, że Kraków wyrósł w ciągu ostatniej dekady na znaczący europejski ośrodek technologiczny. Raport „Krakow IT Market Map”4 przygotowany przez Motife dostarczył cenne dane dotyczące zatrudnienia na rynku IT pod względem płci i zapewnił wgląd w efekty starań na rzecz promowania różnorodności w branży.
– Wierzymy, że różnorodność i współpraca przekładają się na wspaniałe innowacje. Przykładowo, kobiety mają wyjątkowy dar do dostrzegania wielu niuansów na etapach tworzenia produktów i rozwiązań, projektowania doświadczeń klientów i współpracy z nimi. Dlatego zespoły IT zróżnicowane pod względem płci sprzyjają synergii kompetencji i osiąganiu świetnych wyników - mówi Krystyna Pietrzykowska, dyrektor Centrum Technologicznego Hitachi Energy w Krakowie. – W Hitachi Energy wspieramy wszystkich pracowników w budowaniu kariery i jesteśmy zaangażowani w tworzenie środowiska, w którym każdy może być liderem i się rozwijać. Zapewnianie sprzyjającego otoczenia, w którym kobiety mogą realizować się zawodowo, ma kluczowe znaczenie dla naszych wysiłków na rzecz osiągnięcia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.
W ramach swojej strategii Diversity 360, firma od lat dąży do zapewnienia, że jej działania na rzecz wyeliminowania nierówności pomiędzy płciami wykraczają poza statystyki zatrudnienia i stanowią holistyczne podejście do kwestii różnorodności i inkluzywności. Stawiając sobie wyraźny cel zwiększenia reprezentacji kobiet na stanowiskach kierowniczych z 19 do 25 proc. do 2025 roku, a także poprzez inicjatywy takie jak Female Talent Development Program i Global Women's Network, Hitachi Energy wspiera rozwój zawodowy kobiet i zachęca je do zajmowania stanowisk kierowniczych. Wraz z intensyfikacją dyskusji wokół nierówności między płciami, firma działa na rzecz tworzenia bardziej inkluzywnego sektora IT w Polsce, zgodnie ze swoją filozofią zakładającą, że różnorodność myśli i współpraca prowadzą do wielkich innowacji.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.