Hitachi Energy: siódmy największy pracodawca wśród kobiet w kra-kowskim sektorze
Zaangażowanie Hitachi Energy w kulturę inkluzywności jest obchodzone w Międzynarodowym Dniu Kobiet, którego tematem przewodnim jest „Inwestuj w kobiety: przyspiesz postęp”, podkreślając, że osiągnięcie równości płci we wszystkich aspektach życia jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Ta równość jest integralną częścią dobrze prosperujących gospodarek i zrównoważonej planety, ale wciąż jest wiele do zrobienia.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatniej dekady kobiety stanowiły prawie 60 proc. studentów na polskich uczelniach. To więcej niż średnia w Unii Europejskiej, gdzie kobiety stanowiły 54 proc. studiujących. Dzięki swoim wysokim kwalifikacjom, profesjonalistki w Polsce od kilku lat stanowią istotną część tak zwanego rdzenia zasobów ludzkich dla nauki i techniki (HRSTC)1.
Jednak pomimo ogromnych możliwości oferowanych przez sektory nauki, technologii, inżynierii i matematyki, kobiety wciąż są niedostatecznie reprezentowane w wymienionych obszarach, co negatywnie odbija się na całościowym potencjale tych specjalizacji. Średni udział kobiet w rynku IT w Polsce wynosi około 15,5 proc2. Na szczęście zaczynają pojawiać się oznaki pozytywnych zmian, a wysiłki mające na celu zaradzenie dysproporcjom przynoszą pozytywne rezultaty. Przykładowo, raport „Kobiety na Politechnikach 2023”3 wskazuje, że pomiędzy rokiem 2016 a 2022 liczba kobiet studiujących na kierunkach związanych z IT w Polsce wzrosła dwukrotnie.
Niedawno opublikowany raport firmy Motife wskazał Hitachi Energy jako jednego z największych krakowskich pracodawców IT wśród kobiet. Udział kobiet w rynku IT był również przedmiotem niedawnego badania przeprowadzonego przez Motife, krakowską firmę rekrutacyjno-doradczą specjalizującą się w branży technologicznej. Badanie wykazało, że Kraków wyrósł w ciągu ostatniej dekady na znaczący europejski ośrodek technologiczny. Raport „Krakow IT Market Map”4 przygotowany przez Motife dostarczył cenne dane dotyczące zatrudnienia na rynku IT pod względem płci i zapewnił wgląd w efekty starań na rzecz promowania różnorodności w branży.
– Wierzymy, że różnorodność i współpraca przekładają się na wspaniałe innowacje. Przykładowo, kobiety mają wyjątkowy dar do dostrzegania wielu niuansów na etapach tworzenia produktów i rozwiązań, projektowania doświadczeń klientów i współpracy z nimi. Dlatego zespoły IT zróżnicowane pod względem płci sprzyjają synergii kompetencji i osiąganiu świetnych wyników - mówi Krystyna Pietrzykowska, dyrektor Centrum Technologicznego Hitachi Energy w Krakowie. – W Hitachi Energy wspieramy wszystkich pracowników w budowaniu kariery i jesteśmy zaangażowani w tworzenie środowiska, w którym każdy może być liderem i się rozwijać. Zapewnianie sprzyjającego otoczenia, w którym kobiety mogą realizować się zawodowo, ma kluczowe znaczenie dla naszych wysiłków na rzecz osiągnięcia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.
W ramach swojej strategii Diversity 360, firma od lat dąży do zapewnienia, że jej działania na rzecz wyeliminowania nierówności pomiędzy płciami wykraczają poza statystyki zatrudnienia i stanowią holistyczne podejście do kwestii różnorodności i inkluzywności. Stawiając sobie wyraźny cel zwiększenia reprezentacji kobiet na stanowiskach kierowniczych z 19 do 25 proc. do 2025 roku, a także poprzez inicjatywy takie jak Female Talent Development Program i Global Women's Network, Hitachi Energy wspiera rozwój zawodowy kobiet i zachęca je do zajmowania stanowisk kierowniczych. Wraz z intensyfikacją dyskusji wokół nierówności między płciami, firma działa na rzecz tworzenia bardziej inkluzywnego sektora IT w Polsce, zgodnie ze swoją filozofią zakładającą, że różnorodność myśli i współpraca prowadzą do wielkich innowacji.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.