Komunikaty PR

Huawei HarmonyOS 2.0 – pierwsze smartfony z autorskim systemem operacyjnym marki

2020-09-11  |  09:30
Biuro prasowe

Podczas rozpoczętej dziś globalnej konferencji Huawei Developer Conference 2020, Richard Yu, dyrektor generalny Huawei CBG na świecie, ogłosił szereg nowości związanych z rozwojem systemu operacyjnego HarmonyOS 2.0, nakładki EMUI 11 oraz rozwojem Huawei Mobile Services. System HarmonyOS będzie oficjalnie systemem open source, a jego wersja beta zostanie udostępniona deweloperom jeszcze w tym roku. Najnowsza nakładka EMUI 11 została pokazana po raz pierwszy.

Podczas sesji otwierającej konferencję HDC 2020, Richard Yu zapowiedział, że projekt open source – OpenHarmony – będzie uruchamiany etapami. Począwszy od 10 września 2020, OpenHarmony zostanie udostępniony dla urządzeń  128 KB - 128 MB pamięci RAM, takich jak smart TV czy wearables. W kwietniu przyszłego roku, OpenHarmony stanie się dostępny dla urządzeń do 4 GB pamięci, a do końca 2021 roku – również dla urządzeń powyżej 4 GB RAM.

 

Wersja beta systemu dla smartfonów zostanie udostępniona programistom jeszcze przed końcem 2020 roku.

 

Aktualizacja EMUI 11 i HiLink

Podczas konferencji, Huawei ogłosił również najnowszą aktualizację nakładki do EMUI 11, która pozwoli na jeszcze bardziej zaawansowaną interakcję smartfona z innymi urządzeniami, szczególnie tymi bazującymi na HarmonyOS. Aktualizacja przyniesie również nowe doświadczenia z użytkowania, w tym nowe opcje w Always-On Display oraz Multi-Screen Collaboration, a także poprawki prywatności i bezpieczeństwa.

 

Huawei ogłosił również aktualizację aplikacji HiLink, która umożliwi jeszcze łatwiejsze łączenie urządzeń IoT, wygodniejsze zarządzanie, sterowanie i interakcje dla lepszej współpracy wszystkich połączonych urządzeń.

 

Huawei Mobile Services – trzecia siła na globalnym rynku

Huawei intensywnie pracuje nad rozwojem autorskiego ekosystemu Huawei Mobile Services z zaangażowaniem już blisko 1,8 miliona zarejestrowanych deweloperów z całego świata. Liczba ta została podwojona w ciągu roku. W Huawei AppGallery znajduje się już 96 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS Core, a globalnie ze sklepu korzysta ponad 490 milionów użytkowników. Dodatkowo, w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, z AppGallery została pobrana rekordowa liczba 261 miliardów aplikacji w skali globu.

 

Podczas tegorocznego HDC, Huawei ogłosił również nową wersję HMS Core 5.0. W ciągu zaledwie roku, w porównaniu do poprzedniej wersji, liczba Kit’ów deweloperskich wzrosła z 14 do 56, a liczba interfejsów API powiększyła się z 885 do 12 981, ułatwiając programistom wprowadzanie innowacji i upraszczanie procesów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych Biuro prasowe
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym
Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®
2024-01-23 | 10:00

Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®

Międzynarodowa firma technologiczna SOFTSWISS, która w 2024 roku skończy 15 lat, to ważny gracz na polskim rynku. Firma została właśnie wyróżniona certyfikatem Great Place to
KOSMICZNA KOŁDRA TESTOWANA PRZEZ PRZYSZŁYCH ASTRONAUTÓW
2024-01-17 | 14:00

KOSMICZNA KOŁDRA TESTOWANA PRZEZ PRZYSZŁYCH ASTRONAUTÓW

Kiedy w połowie ubiegłego roku na rynku pojawiła się „kosmiczna kołdra” z technologią Outlast, klienci i branża byli mocno zaciekawieni rozwiązaniem. Firma Inter-Widex

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.