Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w kampanii „Włącz ochronę oczu"
Właściwa postawa przed ekranem laptopa, czy włączanie redukcji niebieskiego światła np. w laptopie MateBook D 16 – to tylko niektóre z katalogu dobrych nawyków, stworzonego przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w ramach kampanii edukacyjnej „Włącz ochronę oczu”.
Kampania ma dostarczyć Polakom wiedzę o tym, jak dbać o oczy i wzrok w czasach, gdy restrykcje sanitarne – i wynikające z nich praca i nauka zdalna – zmuszają nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera.
Huawei MateBook D 16 to najnowszy laptop w portfolio marki z aż 16-calowym ekranem FullView zapewniającym wysokie wrażenia wizualne, ze wsparciem aż dwóch technologii chroniących wzrok użytkownika.
Dziś ruszyła strona internetowa dedykowana kampanii, dostępna pod adresem: https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/, w której znajdują się pogłębione treści edukacyjne. Głównym elementem kampanii „Włącz ochronę oczu” jest zbiór prostych i zarazem skutecznych zasad i wskazówek, opracowany przez ekspertów PTOO, które warto włączyć do swojej codzienności. Huawei, producent między innymi laptopów, zlecił badania, które potwierdziły, że Polacy spędzają więcej czasu przed ekranami w czasie pandemii, narzekają na kondycję oczu i nie mają wystarczającej wiedzy, jak o nie zadbać.
Badanie Ipsos dla Huawei wykazało, że aż 67% Polaków spędza więcej czasu przed komputerem w porównaniu do okresu sprzed pandemii, czyli przed marcem 2020. Niemal połowa (47%) ocenia, że czas spędzany przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Aż 70% z tej grupy deklaruje, że jest to przyczyna pogorszenia kondycji ich oczu. Najczęściej wymieniane dolegliwości to zmęczenie oczu, pogorszenie ostrości widzenia, łzawienie i pieczenie oraz suchość oka.
Z badania wynika też, że 43% Polaków nie podejmuje żadnych działań chroniących oczy, tłumacząc to najczęściej brakiem wiedzy. Niska jest też świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w nowoczesnych laptopach. Aż 61% badanych nie wie, co to jest redukcja niebieskiego światła, 69% nie ma wiedzy o technologii redukcji migotania ekranu.
- Zaskoczyło nas, że tak wiele osób nic nie robi, by pomóc swoim oczom. Wielu Polaków nie wie też, że w nowoczesnych laptopach dostępne są ważne funkcje chroniące oczy, takie jak redukcja niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu, obecne na przykład w naszym najnowszym laptopie MateBook D 16. Jako producent laptopów uznaliśmy, że edukacja w tej kwestii jest ważna i potrzebna, stąd katalog dobrych nawyków przygotowany wspólnie z ekspertami PTOO. Proste ćwiczenia i zasady, które polecamy włączyć do codziennych rytuałów, by samodzielnie wesprzeć swoje oczy i wzrok – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i e-commerce, CMO w Huawei CBG Polska.
W ramach kampanii, eksperci PTOO radzą, jak ustawić laptop względem źródła światła, w jaki sposób przyjąć dobrą postawę przy biurku, jak ćwiczyć oczy i jak dbać o ich nawilżanie „od środka” za pomocą odpowiedniej diety, jak samodzielnie zrobić „test suchego oka” i jakiej pomocy można oczekiwać od optometrysty. Kampania uświadamia też przydatność i znaczenie technologii chroniących oczy, dostępnych w nowoczesnych laptopach, takich jak redukcja emisji niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu.
- Zlecone przez Huawei badanie Ipsos potwierdza to, co jako optometryści na co dzień obserwujemy w swoich gabinetach. Warunki pracy i nauki zdalnej sprawiły, że bardziej nadwyrężamy nasze oczy poprzez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. Z tego powodu nawet mało znaczące do tej pory zaburzenia widzenia powodują dolegliwości u osób, które dotychczas funkcjonowały nieźle. Pacjenci częściej niż zwykle obserwują u siebie i swoich dzieci zamazywanie się obrazu pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Dlatego z przyjemnością postanowiliśmy wesprzeć kampanię edukacyjną Huawei „Włącz ochronę oczu”, która ma dostarczyć Polakom kilka najważniejszych wskazówek, jak dbać o wzrok, gdy sytuacja zmusza nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera – mówi Luiza Krasucka, optometrystka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki.
Kampania edukacyjna „Włącz ochronę oczu” będzie realizowana poprzez media i liderów opinii publicznej, w placówkach medycznych zainteresowanych tematem, w komunikacji do partnerów biznesowych Huawei oraz pracowników firmy, a także w kanałach komunikacji PTOO.
Nadmierna ekspozycja na światło niebieskie, emitowane przez większość urządzeń cyfrowych, może prowadzić do zespołu objawów nazywanego cyfrowym zmęczeniem wzroku. Światło niebieskie reguluje cykl dobowy człowieka i wpływa na możliwości poznawcze, pamięć oraz dobry nastrój, jednak zbyt długie korzystanie z urządzeń cyfrowych tuż przed snem może go zaburzyć i w efekcie powodować zmęczenie w ciągu dnia. Redukcja niebieskiego światła jest więc szczególnie istotna w sytuacji, gdy czas spędzany prze laptopem wydłuża się tak, jak dzieje się to obecnie. Po włączeniu funkcji „Nocne światło” w ustawieniach ekranu laptopa Huawei Matebook D 16, kolory wyświetlacza zmieniają się na cieplejsze, przez co emisja niebieskiego światła zostaje ograniczona. Skuteczność tego rozwiązania w MateBook D 16 została potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland.
Z kolei częstotliwość odświeżania ekranu powinna być na tyle wysoka, by nie powodować męczącego dla oczu wrażenia migotania. W badaniach naukowych, w których porównywano wyświetlacze cyfrowe o wysokiej i niskiej częstotliwości odświeżania obrazu, pacjenci korzystający z ekranów o niższej częstotliwości zdecydowanie częściej zgłaszali objawy zmęczenia i bólu oczu oraz dyskomfortu wzrokowego niż druga grupa ankietowanych. Technologia redukcji migotania, również dostępna w MateBook D 16 i potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland, wykorzystuje inteligentną regulację podświetlenia oraz ogranicza występowanie niskich poziomów jasności, które mogą niekorzystnie wpływać na wzrok użytkownika.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.