Infobip zamierza przejąć OpenMarket
Infobip, jeden z globalnych liderów w obszarze komunikacji w chmurze, zawarł porozumienie z Amdocs Inc. (NasdaqGS: DOX) w sprawie przejęcia OpenMarket, czołowego dostawcy mobilnych rozwiązań komunikacyjnych dla przedsiębiorstw. Oczekuje się, że transakcja opiewająca na blisko 300 mln USD zostanie sifnalizowana po otrzymaniu zwyczajowych zgód organów regulacyjnych.
Połączenie dwóch firm pozwoli stworzyć wiodącego gracza w obszarze komunikacji w chmurze, z łącznym przychodem przekraczającym 1 miliard USD. Skala aktywności OpenMarket w USA, wraz z przewagami i rozpoznawalnością marki Infobip w pozostałych regionach swiata, umożliwi realizację ponad 14 miliardów interakcji z klientami miesięcznie, w ponad 190 krajach na całym świecie.
„Transakcja stanowi znaczący krok naprzód w naszej drodze do wykładniczego wzrostu. Infobip i OpenMarket mają łącznie około 10 000 klientów,. Wielu z nich to przedsiębiorstwa będące liderami w swoich branżach. Teraz będziemy w stanie lepiej zaspokajać potrzeby partnerów biznesowych w każdym regionie dzięki najlepszej w swojej klasie bezpośredniej łączności z ponad 650 operatorami komórkowymi i bezkonkurencyjnemu portfolio usług przesyłania wiadomości w chmurze połączonych z usługami typu SaaS – wyjaśnia Silvio Kutic, współzałożyciel i dyrektor generalny Infobip.
Kutic dodaje: „Jestem podekscytowany, że zespół OpenMarket stanie się częścią rodziny Infobip. To świetni ludzie, którzy zbudowali dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo., Wiemy też, że łączy nas wspólna wizja i wyznawane wartości. W obu firmach odczuwamy ogromną satysfakcję z tego co się stało choć, jak zwykliśmy mawiać w Infobip, to dopiero początek”.
„Cieszymy się, że możemy połączyć siły z zespołem Infobip, aby zaoferować naszym klientom jeszcze lepszą ofertę usług. Chcę podziękować firmie Amdocs za wieloletnie wsparcie OpenMarket i dostrzeżenie niezwykłego potencjału tego strategicznego połączenia” – komentuje Jonathan Morgan, dyrektor generalny OpenMarket.
Transakcja ma miejsce zaledwie trzy miesiące po inwestycji funduszu private equity One Equity Partners w Infobip. One Equity Partners ma długą i udokumentowaną historię współpracy z założycielami i udziałowcami firm telekomunikacyjnych i IT. W tym również w zakresie strategicznych przejęć i rozwój organiczny firm poprzez zwiększanie ich możliwości technologicznych, zasięgu geograficznego i udziałów w rynku. Również w zakresie realizacji tej transakcji One Equity Partners ściśle współpracowało ze swoimi partnerami w firmie Infobip.
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.