INNO3D GeForce RTX 4070 SUPER Twin X2 — jeszcze wyższa wydajność w tej samej cen
W ostatnich tygodniach firma NVIDIA dodała do swojej oferty odświeżone karty graficzne z linii GeForce RTX 40 SUPER. Za najciekawszy model uchodzi RTX 4070 SUPER, który stanowi interesującą opcję dla graczy zwłaszcza w oszczędnej wersji Twin X2 od INNO3D.
GeForce RTX 4070 SUPER to nowa karta graficzna oparta na znanej i cenionej architekturze Ada Lovelace. Wariant z dopiskiem SUPER cechuje się znacznie większą wydajnością względem standardowego RTX-a 4070, bowiem posiada aż 7168 jednostek CUDA na pokładzie. W grach może dogonić więc nawet GeForce’a RTX 4070 Ti.
Resztę specyfikacji karty uzupełnia 12 GB pamięci GDDR6X (192-bit) o szybkości 21 Gbps, rdzenie Ray Tracing 3. generacji oraz rdzenie Tensor 4. generacji. Co również istotne, grafika obsługuje popularną technikę upscalingu obrazu DLSS 3, a przy tym nie cechuje się nadmierną prądożernością - mimo bez wątpienia ogromnej mocy obliczeniowej całość wymaga do sprawnego działania zasilacza o mocy do 650 W.
INNO3D GeForce RTX 4070 SUPER Twin X2 wyróżnia się skromnym dwuslotowym chłodzeniem z dwoma wentylatorami o średnicy 88 mm. Wewnątrz znalazł się trzyczęściowy aluminiowy radiator z pięcioma rurkami cieplnymi. Ponadto układ wyróżnia się funkcjonalną płytką osłaniającą laminat. Konstrukcja powinna przypaść do gustu tradycjonalistom stroniącym od modnego podświetlenia LED RGB.
Omawiana karta graficzna pracuje z domyślnymi taktowaniami, a zatem zegar Boost wynosi tutaj 2475 MHz. Producent zadbał również o standardowy zestaw gniazd wideo w postaci pojedynczego złącza HDMI 2.1a i trzech gniazd DisplayPort 1.4a. Całość ma 250 mm długości, co oznacza, że zmieści się nawet do niewielkich obudów typu ITX.
Karta graficzna INNO3D GeForce RTX 4070 SUPER Twin X2 jest dostępna w wielu sklepach z elektroniką w cenie od ok. 2900 zł.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.