INNO3D GeForce RTX 4090 iCHILL Frostbite Pro — 1-slotowa karta graficzna o ogrom
Karta graficzna GeForce RTX 4090 znana jest chyba wszystkim sprzętowym entuzjastom, jednak chyba mało kto potrafił sobie wyobrazić ten model z 1-slotowym systemem chłodzenia. |
NVIDIA GeForce RTX 4090 to aktualnie najwydajniejsza konsumencka karta graficzna na rynku. Model ten bazuje na architekturze Ada Lovelace (rdzeń AD102) i dysponuje aż 16384 jednostkami CUDA, rdzeniami Ray Tracing 3. generacji czy rdzeniami Tensor 4. generacji. Ponadto na pokładzie znajduje się 24 GB pamięci GDDR6X o przepustowości 21 Gb/s. Opisywany wariant pracuje ze standardowymi taktowaniami Boost na poziomie 2520 MHz. |
Prezentowany Pro wyróżnia się bardzo kompaktowym designem. Całość ma zajmować w obudowie zaledwie jeden slot, a jej wymiary to 208x134x23 mm. Układ posiada obudowę wykonaną z wytrzymałego włókna węglowego i wykorzystuje system chłodzenia wodnego. Wewnątrz umieszczono miedziany radiator pokrytym niklem, a laminat osłaniany jest przez gustowny backplate. |
Karta graficzna wyróżnia się również nowoczesnym złączem zasilania 12VHPWR oraz czterema standardowymi portami wideo (1x HDMI 2.1a, 3x DisplayPort 1.4a). Producent zaleca dla tego modelu zasilacz o mocy co najmniej 850 W. Model iCHILL Frostbite Pro powinien być doskonałym wyborem dla osób, które wymagają produktu o najwyższej wydajności przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów. |
Karta graficzna INNO3D GeForce RTX 4090 iCHILL Frostbite Pro obecnie nie jest dostępna w polskich sklepach. Kupno tego układu w zagranicznych sklepach może wiązać się z wydatkiem od ok. 8300 zł.
|
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.