Komunikaty PR

Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów

2020-10-21  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów to punkt wyjścia dla innowacji, także w obszarze IT, dlatego P&G od 4 lat jest partnerem ABSL w programie, w którym poszukuje młodych firm technologicznych, zdolnych do kreowania innowacji. Tegoroczna edycja programu nosi nazwę ABSL tech lab, a  motywem przewodnim Demo Day jest klient, którego potrzeby i oczekiwania są punktem wyjściowym tworzonych przez  P&G innowacji.

Procter & Gamble to jedna z największych firm FMCG na świecie. Wytwarzane przez nią produkty  codziennie trafiają do domów 5 miliardów ludzi. Polski oddział firmy zajmuje szczególne miejsce na międzynarodowej mapie P&G, dzięki jednemu z najważniejszych światowych centrów innowacji. W Polsce mieszczą się trzy fabryki (fabryka Pampers na warszawskim Targówku, fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim), jedno z pięciu światowych Centrów Planistycznych oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim co do wielkości hubem IT firmy na świecie.

Koncentracja na potrzebach Klienta

Celem Procter & Gamble jest dostarczanie najlepszych produktów, które poprawiają jakość życia konsumentów na całym świecie - zarówno teraz, jak i w kolejnych pokoleniach. - Od zawsze w naszej firmie mówi się, że konsument jest naszym szefem, to on wyznacza nam cele, ale także stawia przed nami wyzwania i oczekuje ich rozwiązania. Innowacje muszą odpowiadać na  oczekiwania konsumentów, tworzyć nową jakość wynikającą z połączenia ekspertyzy technologicznej z dogłębnym zrozumieniem potrzeb, oczekiwań, aktualnej sytuacji i nowych trendów – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. Stale zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów są inspiracją dla innowacji tworzonych w P&G od ponad 180 lat.

Innowacje z obszaru IT

W Polsce P&G wykorzystuje najnowsze technologie, tworząc innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw, Business Intelligence czy Big Data.  Jest to pole do współpracy światowego koncernu z młodymi firmami technologicznymi. ABSL tech lab to miejsce, w którym mogą spotkać się świat korporacji i świat startupów. Efekty tego spotkania można było zaobserwować podczas tegorocznego Demo Day, organizowanego wspólnie z ABSL tech lab, na którym zaprezentowały się trzy młode firmy technologiczne, których innowacyjne rozwiązania mogą być przydatne w działalności  P&G.

- Ideą programu ABSL tech lab jest łączenie dwóch światów, które na co dzień posługują się różnymi językami. To spotkanie zwykle jest bardzo wzbogacające dla obu stron. Korporacje dostają świeże pomysły, innowacyjne podejście i nowe rozwiązania technologiczne. Dla startupów jest to nauka realiów, standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci. Zarazem jest to szansa na nawiązanie współpracy, która może zapewnić im stabilizację – również finansową – oraz stworzyć warunki do dalszego rozwoju technologii, innowacji i własnego biznesu – komentuje Janusz Dziurzyński, dyrektor programu ABSL tech lab.

- Brainly, Justtag i Wise Shelf, trzy młode firmy technologiczne pokazały nam swoją perspektywę, niekiedy całkowicie odrębną od naszej. Jest to wyjątkowa możliwość zobaczenia, w jak różnorodny sposób można podejść do stawianego wyzwania. To jest tak naprawdę kwintesencja naszej współpracy z ABSL tech lab. Wierzymy, że przynosi ona korzyści każdej ze stron: młode firmy technologiczne otrzymują od nas m. in. wsparcie merytoryczne, międzynarodowy know-how oraz zaplecze biznesowe, w zamian za to pokazują nam nowe, innowacyjne i niestandardowe rozwiązania, które mogą nam pomóc w jeszcze lepszym spełnianiu oczekiwań konsumentów – komentuje Emilia Burzyńska, Chief Information Oficer Central Europe w Procter & Gamble.

Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych Biuro prasowe
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym
Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®
2024-01-23 | 10:00

Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®

Międzynarodowa firma technologiczna SOFTSWISS, która w 2024 roku skończy 15 lat, to ważny gracz na polskim rynku. Firma została właśnie wyróżniona certyfikatem Great Place to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.