Innowacyjna aplikacja Mój DHL dla kompleksowej obsługi paczek
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL Parcel zapewnił swoim klientom możliwość kompleksowej obsługi paczek, uruchamiając innowacyjną aplikację Mój DHL. Od teraz każdy, kto korzysta z usług DHL będzie mógł nie tylko sprawdzić aktualny status przesyłki, ale też m.in. zlokalizować i skontaktować się z kurierem. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna dla użytkowników smartfonów oraz komputerów.
Potrzeby klientów na pierwszym miejscu
Konsumenci coraz częściej i chętniej korzystają z zakupów online. Jak wynika z raportu opracowanego przez Polski Instytut Transportu Drogowego wraz z Last Mile Experts i Otimo: ,,Ostatnia mila dla e-commerce”, w Polsce już około 50% paczek nadawanych jest do punktów PUDO lub automatów paczkowych. Podobnych wniosków dostarcza badanie przeprowadzone przez DHL na grupie 5000 konsumentów w całej Europie. Wynika z niego, że w Polsce 54% klientów preferuje odbieranie przesyłek w automatach paczkowych. Co ciekawe w krajach takich jak Hiszpania, Francja, Niemcy czy Holandia konsumenci wciąż najchętniej paczki odbierają w swoich domach.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, DHL od ubiegłego roku buduje mocną sieć automatów paczkowych DHL POP BOX. To jednak nie wszystko.
- Słuchamy naszych klientów i nieustannie wdrażamy kolejne rozwiązania, których oczekują. Na bieżąco badamy zadowolenie klientów prowadząc badanie NPS. Nie tylko śledzimy zmiany w skłonności do polecania naszych usług, ale także prosimy odbiorców o ich uwagi i komentarze, które pomogą nam jeszcze lepiej dostarczać paczki. Od III kwartału 2022 roku wprowadziliśmy już wiele pozytywnych zmian. W powiadomieniach wysyłanych do klientów podajemy numer telefonu do kuriera, dokładny termin planowanej dostawy, kwotę pobrania i sposób płatności dla zamówień z płatnością przy odbiorze, a dodatkowo w nowych powiadomieniach stawiamy na bardziej bezpośrednią i intuicyjną formę wizualną – wyjaśnia Anna Jędryka – Dyrektor ds. komunikacji marketingowej i sprzedaży detalicznej.
Te i wiele innych funkcji posiada również aplikacja Mój DHL, która już jest dostępna.
Szybkość, elastyczność i swoboda
Dzięki aplikacji Mój DHL śledzenie i zarządzanie przesyłkami stanie się jeszcze łatwiejsze. Użytkownicy aplikacji będą mieli pod ręką wszystko, czego potrzebują, by sprawnie zarządzać swoją przesyłką, nadać, ją odebrać, a także śledzić jej status. To, co mocno wyróżni nowe rozwiązanie DHL to możliwość zlokalizowania kuriera i skontaktowania się z nim. Aplikacja wskaże także przybliżoną lokalizację kuriera w danym momencie. To możliwe dzięki połączeniu systemu z mapą. Dla użytkowników dostępna będzie również opcja “Nawiguj do”, która wyznaczy trasę do wybranego punktu DHL POP lub automatu DHL POP Box w aplikacji z mapami.
W aplikacji klient będzie mógł zlokalizować kuriera i skontaktować się z nim, sprawdzić aktualny status przesyłki, ale również zmienić datę lub adresu doręczenia, a także przekierować przesyłkę do punktu POP lub automatu DHL POP BOX. Aplikację Mój DHL będzie można zainstalować na smartfonie z systemem Android lub iOS lub skorzystać z niej z poziom komputera. Według badania DHL kupujący w Polsce zdecydowanie bardziej preferują zakupy za pośrednictwem komputera – 72% niż smartfona – 27%, czy tabletu – 1%.
Dzięki wykorzystanej technologii PWA (przyp. red. progressive web app), aplikacja DHL jest niezwykle ‘lekka’, zajmuje mało miejsca na smartfonie i nie spowalnia działania telefonu. PWA umożliwia też łatwe korzystanie z jej wszystkich możliwości w dowolnej przeglądarce internetowej, zarówno na urządzeniach mobilnych jak i stacjonarnych, np. laptopach.
- Jak wskazują badania, klienci coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Dlatego tak ważna jest silna sieć POP i automatów paczkowych, którą DHL Parcel wciąż rozbudowuje. Dziś mamy już ponad 14 000 punktów. Jednak w odpowiedzi na potrzeby konsumentów regularnie dostarczamy też nowe i wygodne rozwiązania technologiczne. Najnowszym z nich jest aplikacja Mój DHL, której obsługa jest niezwykle intuicyjna. Wśród innych tego typu aplikacji wyróżnia ją możliwość śledzenia drogi, którą pokonuje kurier z przesyłką, a także bezpośredni kontakt z nim. To rozwiązania oczekiwane przez klientów, dla których dziś elastyczność dostaw, swoboda odbioru i szybki kontakt są kluczowe – dodaje Anna Jędryka.
Dodatkowym udogodnieniem w aplikacji dla osób zamawiających przesyłki do automatów DHL POP BOX będzie opcja zdalnego otwarcia skrytki, która pozwoli uniknąć kolejek przy ekranie automatu. Użytkownicy aplikacji Mój DHL będą również mogli za jej pośrednictwem dokonać wcześniejszej płatności przesyłek za pobraniem (Blik, karta płatnicza, szybki przelew), tak aby użytkownik jeszcze szybciej mógł odbierać przesyłki z automatów POP BOX.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
Taki tydzień, że OOO! Odwracają Black Friday, żeby pomóc dzieciom
Obawy o bezpieczeństwo hamują rozwój AI w obsłudze klienta
Badanie Pracuj.pl: Polacy szukają pracy… przez telefon
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.