Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu
Centrum digitalizacji Iron Mountain w Radomiu to jeden z największych obiektów tego rodzaju w Europie, który w 2023 r. został uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Spółka na poziomie globalnym podjęła decyzję o modernizacji obiektu, przeznaczając na ten cel w sumie blisko 10 mln zł. Zrealizowane i planowane inwestycje dotyczące infrastruktury Iron Mountain w Polsce potwierdzają rosnące znaczenie lokalnego oddziału na arenie międzynarodowej.
Radomskie centrum digitalizacji zostało uruchomione w 2009 r. Aktualnie skanowanych jest w nim około 100 mln stron dokumentów w skali roku. To jeden z największych tego rodzaju obiektów w Europie, którego powierzchnia wynosi blisko 1700 mkw. Już dziś moce przerobowe placówki umożliwiają zaangażowanie do projektów łącznie nawet 750 osób w systemie trzyzmianowym, a już wkrótce – kolejnych 200 pracowników. Aż 85% obecnej kadry kierowniczej centrum stanowią kobiety. W 2023 r. uzyskało ono prestiżowy tytuł Center of Digital Excellence przyznawany przez Iron Mountain na poziomie globalnym, co potwierdza rosnące znaczenie tej placówki, a także jej rolę jako hubu dla międzynarodowych projektów digitalizacyjnych.
Centrum digitalizacji Iron Mountain, czyli Center of Digital Excellence w Radomiu to jedyna placówka tego rodzaju w Europie, której przyznaliśmy dotychczas ten tytuł. To wyróżnienie wynikające z wielu lat współpracy w ramach międzynarodowych projektów w obszarze skanowania i digitalizacji, ale także potwierdzenie, że organizacja na poziomie globalnym dostrzega ogromny potencjał tej lokalizacji. Widząc rosnący wolumen projektów głównie z krajów zachodniej i północnej Europy, podjęliśmy decyzję o modernizacji centrum. Sfinalizowaliśmy pierwszy etap remontu, którego koszt wyniósł blisko 2,5 mln zł, ale to nie koniec inwestycji. Na unowocześnienie i dodatkowe wyposażenie obiektu, jego dalszą rozbudowę, a także budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego szacunkowo przeznaczymy łącznie blisko 10 mln zł – mówi Iwona Sikora, Senior Vice President & General Manager EMEA w Iron Mountain.
Pierwszy etap modernizacji centrum
Inwestycja wpłynęła na zwiększenie dostępnej przestrzeni o 20%, a przepustowości operacyjnej o 40%. Wzrost wspomnianych parametrów pozwolił jednocześnie na stworzenie 100 nowych miejsc pracy. Poza optymalizacją wnętrz i wybudowaniu dodatkowego piętra w ramach modernizacji rozszerzono zakres oferowanych usług o projekty związane z dziedzictwem kulturowym. Bazę sprzętową zwiększono o unikalne skanery przystosowane do skanowania dokumentacji o historycznym znaczeniu, które posiadają stosowne certyfikaty ISO. Łącznie obiekt dysponuje ponad 40 zaawansowanymi urządzeniami skanującymi dostosowanymi do materiałów o dowolnym rozmiarze i formacie. Są to m.in. teczki personalne, dokumentacja techniczna, m.in. mapy i szkice, dokumentacja sądowa, ubezpieczeniowa, geodezyjna, bankowa i medyczna, faktury, dokumenty GDPR, książki, maile, listy czy też zdjęcia rentgenowskie. Rozbudowana centrum zaowocowała również rozszerzeniem oferty usług o projekty z obszaru Business Process Management.
W centrum digitalizacji już dziś obsługiwanych jest wiele projektów międzynarodowych – głównie z krajów niemieckojęzycznych i nordyckich. Odpowiadają one za nawet ok. 60% generowanych dzięki niemu przychodów. Na ułatwiony proces decyzyjny zagranicznych kontrahentów wpływają przede wszystkim wysokie kompetencje zespołu w obszarze IT, data science i data management, które zostały potwierdzone w kompleksowych i zaawansowanych technologicznie projektach dla klientów z Polski i zagranicy. Doceniają oni również m.in. certyfikaty bezpieczeństwa ISO 27001 i 9001.
Spółka podkreśla, że placówka z biegiem czasu będzie coraz istotniejszym elementem infrastruktury umożlwiającym realizację europejskich i światowych celów krótko- i długoterminowych organizacji.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.