Komunikaty PR

Jak personalizowane reklamy mogą pomóc rozwijać marketplace’y?

2021-04-26  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Notka ( 0.14 MB )

RTB House, globalny lider technologii marketingowych opartych na Deep Learningu, opublikował raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez  personalizowane reklamy”, omawiający w jaki sposób skupiające wielu dostawców platformy e-commerce mogą rozwinąć się dzięki rozwiązaniom martech i maksymalizować zwrot inwestycji z reklamy.

Pandemia COVID-19 wyraźnie uwydatniła, jak dużą wagę mają dziś platformy zakupowe.  Powracające lockdowny znacznie przyspieszyły obecny już na rynku trend wyraźnego zwrotu w kierunku e-commerce. Choć na przestrzeni minionego roku w znacznym stopniu skupiono się przede wszystkim na dynamicznym rozwoju Amazona, to ciekawych przypadków jest znacznie więcej. Również lokalne marketplace’y, przede wszystkim w Europie, odnosiły  sukcesy.  

Europejskie marketplace’y prosperują tak dobrze, dlatego że każdy kraj zasadniczo stanowi niszę o potencjale milionów klientów. Już to wystarczy, aby utrzymać platformy zakupowe zrzeszające wielu dostawców specjalizujących się zarówno w ogólnych, jak i bardziej wyspecjalizowanych kategoriach usług i produktów – mówi Adrian Rybicki, Vice President of Sales w RTB House. – Kiedy weźmiemy pod uwagę również relatywnie wysoką stopę życia i kompetencje cyfrowe społeczeństwa, a następnie zestawimy je z dobrze rozwiniętym transportem i stosunkowo niewielkimi odległościami ułatwiającymi dostarczenie zamówień w krótkim czasie, dostrzegamy, że pod wieloma względami dla marketplace’ów to wprost idealne warunki do odniesienia sukcesu.     

Mimo popularności lokalnych markeplace’ów, raport porusza również zagadnienia dotyczące wyzwań, przed którymi stają dziś platformy. Podczas gdy możliwości rozwoju związane z pandemią COVID-19 prawdopodobnie okażą się jedynie okresowe, giganci branży jak Amazon umacniają swoją pozycję. Rosnąca konkurencyjność na rynku skłania perspektywicznie myślących operatorów platform zakupowych do szukania zarówno doraźnych, jak i długookresowych rozwiązań marketingowych.

Zamiast skupiać się na skuteczności reklam napędzających sprzedaż pojedynczych produktów, opowiedz ludziom o wysokich standardach obsługi, wskaźnikach satysfakcji klientów, polityce zwrotów czy kosztach dostawy. To tak istotne, dlatego że zaufanie prowadzi do lojalności, a lojalność ostatecznie dyktuje końcowe wyniki finansowe – tłumaczy Agnieszka Gilewska, Business Development Director w RTB House.

Kluczowe dane dotyczące marketplace’ów i kampanii retargetingowych:

  • Globalne wyniki sprzedaży dla branży e-commerce w 2021 r. mają sięgnąć nawet 4,2 biliona euro, co stanowić będzie wzrost o 14,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
  • W 2020 r. aż 57 proc. Brytyjczyków wybrało zakupy na marketplace’ach, w zestawieniu z jedynie 13 proc. klientów kupujących bezpośrednio na stronach internetowych danych marek.
  • Gumtree poprawiło skuteczność kierowania ruchu aż o 33 proc. dzięki zdywersyfikowaniu swoich strategii retargetingowych.
  • Wdrożenie Deep Learningu pozwoliło największej tureckiej platformie sprzedażowej  e-commerce, Trendyol, uzyskać aż 2,5-krotnie większy wolumen i wyższy zwrot z inwestycji niż przy standardowych kampaniach retargetingowych.
  • Przewaga krajowych firm na lokalnych rynkach staje się coraz bardziej widoczna. Dostawcy rozwiązań e-commerce, jak np. Allegro, generują aż 96 proc. ruchu w swoim kraju.

 

 

Raport „Efektywna promocja  platform zakupowych poprzez personalizowane reklamy” wyjaśnia, w jaki sposób operatorzy internetowych marketplace’ów mogą jak najlepiej wykorzystać budżet reklamowy dzięki technologii Deep Learningu, maksymalizując zarazem zwrot z inwestycji i wskaźnik lojalności klientów.

Aby dowiedzieć się więcej, pobierz raport dostępny pod adresem: https://insights.rtbhouse.com/marketplaces-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.