Jak personalizowane reklamy mogą pomóc rozwijać marketplace’y?
RTB House, globalny lider technologii marketingowych opartych na Deep Learningu, opublikował raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez personalizowane reklamy”, omawiający w jaki sposób skupiające wielu dostawców platformy e-commerce mogą rozwinąć się dzięki rozwiązaniom martech i maksymalizować zwrot inwestycji z reklamy.
Pandemia COVID-19 wyraźnie uwydatniła, jak dużą wagę mają dziś platformy zakupowe. Powracające lockdowny znacznie przyspieszyły obecny już na rynku trend wyraźnego zwrotu w kierunku e-commerce. Choć na przestrzeni minionego roku w znacznym stopniu skupiono się przede wszystkim na dynamicznym rozwoju Amazona, to ciekawych przypadków jest znacznie więcej. Również lokalne marketplace’y, przede wszystkim w Europie, odnosiły sukcesy.
Europejskie marketplace’y prosperują tak dobrze, dlatego że każdy kraj zasadniczo stanowi niszę o potencjale milionów klientów. Już to wystarczy, aby utrzymać platformy zakupowe zrzeszające wielu dostawców specjalizujących się zarówno w ogólnych, jak i bardziej wyspecjalizowanych kategoriach usług i produktów – mówi Adrian Rybicki, Vice President of Sales w RTB House. – Kiedy weźmiemy pod uwagę również relatywnie wysoką stopę życia i kompetencje cyfrowe społeczeństwa, a następnie zestawimy je z dobrze rozwiniętym transportem i stosunkowo niewielkimi odległościami ułatwiającymi dostarczenie zamówień w krótkim czasie, dostrzegamy, że pod wieloma względami dla marketplace’ów to wprost idealne warunki do odniesienia sukcesu.
Mimo popularności lokalnych markeplace’ów, raport porusza również zagadnienia dotyczące wyzwań, przed którymi stają dziś platformy. Podczas gdy możliwości rozwoju związane z pandemią COVID-19 prawdopodobnie okażą się jedynie okresowe, giganci branży jak Amazon umacniają swoją pozycję. Rosnąca konkurencyjność na rynku skłania perspektywicznie myślących operatorów platform zakupowych do szukania zarówno doraźnych, jak i długookresowych rozwiązań marketingowych.
Zamiast skupiać się na skuteczności reklam napędzających sprzedaż pojedynczych produktów, opowiedz ludziom o wysokich standardach obsługi, wskaźnikach satysfakcji klientów, polityce zwrotów czy kosztach dostawy. To tak istotne, dlatego że zaufanie prowadzi do lojalności, a lojalność ostatecznie dyktuje końcowe wyniki finansowe – tłumaczy Agnieszka Gilewska, Business Development Director w RTB House.
Kluczowe dane dotyczące marketplace’ów i kampanii retargetingowych:
- Globalne wyniki sprzedaży dla branży e-commerce w 2021 r. mają sięgnąć nawet 4,2 biliona euro, co stanowić będzie wzrost o 14,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
- W 2020 r. aż 57 proc. Brytyjczyków wybrało zakupy na marketplace’ach, w zestawieniu z jedynie 13 proc. klientów kupujących bezpośrednio na stronach internetowych danych marek.
- Gumtree poprawiło skuteczność kierowania ruchu aż o 33 proc. dzięki zdywersyfikowaniu swoich strategii retargetingowych.
- Wdrożenie Deep Learningu pozwoliło największej tureckiej platformie sprzedażowej e-commerce, Trendyol, uzyskać aż 2,5-krotnie większy wolumen i wyższy zwrot z inwestycji niż przy standardowych kampaniach retargetingowych.
- Przewaga krajowych firm na lokalnych rynkach staje się coraz bardziej widoczna. Dostawcy rozwiązań e-commerce, jak np. Allegro, generują aż 96 proc. ruchu w swoim kraju.
Raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez personalizowane reklamy” wyjaśnia, w jaki sposób operatorzy internetowych marketplace’ów mogą jak najlepiej wykorzystać budżet reklamowy dzięki technologii Deep Learningu, maksymalizując zarazem zwrot z inwestycji i wskaźnik lojalności klientów.
Aby dowiedzieć się więcej, pobierz raport dostępny pod adresem: https://insights.rtbhouse.com/marketplaces-report/
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.