Komunikaty PR

Jak personalizowane reklamy mogą pomóc rozwijać marketplace’y?

2021-04-26  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Notka ( 0.14 MB )

RTB House, globalny lider technologii marketingowych opartych na Deep Learningu, opublikował raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez  personalizowane reklamy”, omawiający w jaki sposób skupiające wielu dostawców platformy e-commerce mogą rozwinąć się dzięki rozwiązaniom martech i maksymalizować zwrot inwestycji z reklamy.

Pandemia COVID-19 wyraźnie uwydatniła, jak dużą wagę mają dziś platformy zakupowe.  Powracające lockdowny znacznie przyspieszyły obecny już na rynku trend wyraźnego zwrotu w kierunku e-commerce. Choć na przestrzeni minionego roku w znacznym stopniu skupiono się przede wszystkim na dynamicznym rozwoju Amazona, to ciekawych przypadków jest znacznie więcej. Również lokalne marketplace’y, przede wszystkim w Europie, odnosiły  sukcesy.  

Europejskie marketplace’y prosperują tak dobrze, dlatego że każdy kraj zasadniczo stanowi niszę o potencjale milionów klientów. Już to wystarczy, aby utrzymać platformy zakupowe zrzeszające wielu dostawców specjalizujących się zarówno w ogólnych, jak i bardziej wyspecjalizowanych kategoriach usług i produktów – mówi Adrian Rybicki, Vice President of Sales w RTB House. – Kiedy weźmiemy pod uwagę również relatywnie wysoką stopę życia i kompetencje cyfrowe społeczeństwa, a następnie zestawimy je z dobrze rozwiniętym transportem i stosunkowo niewielkimi odległościami ułatwiającymi dostarczenie zamówień w krótkim czasie, dostrzegamy, że pod wieloma względami dla marketplace’ów to wprost idealne warunki do odniesienia sukcesu.     

Mimo popularności lokalnych markeplace’ów, raport porusza również zagadnienia dotyczące wyzwań, przed którymi stają dziś platformy. Podczas gdy możliwości rozwoju związane z pandemią COVID-19 prawdopodobnie okażą się jedynie okresowe, giganci branży jak Amazon umacniają swoją pozycję. Rosnąca konkurencyjność na rynku skłania perspektywicznie myślących operatorów platform zakupowych do szukania zarówno doraźnych, jak i długookresowych rozwiązań marketingowych.

Zamiast skupiać się na skuteczności reklam napędzających sprzedaż pojedynczych produktów, opowiedz ludziom o wysokich standardach obsługi, wskaźnikach satysfakcji klientów, polityce zwrotów czy kosztach dostawy. To tak istotne, dlatego że zaufanie prowadzi do lojalności, a lojalność ostatecznie dyktuje końcowe wyniki finansowe – tłumaczy Agnieszka Gilewska, Business Development Director w RTB House.

Kluczowe dane dotyczące marketplace’ów i kampanii retargetingowych:

  • Globalne wyniki sprzedaży dla branży e-commerce w 2021 r. mają sięgnąć nawet 4,2 biliona euro, co stanowić będzie wzrost o 14,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
  • W 2020 r. aż 57 proc. Brytyjczyków wybrało zakupy na marketplace’ach, w zestawieniu z jedynie 13 proc. klientów kupujących bezpośrednio na stronach internetowych danych marek.
  • Gumtree poprawiło skuteczność kierowania ruchu aż o 33 proc. dzięki zdywersyfikowaniu swoich strategii retargetingowych.
  • Wdrożenie Deep Learningu pozwoliło największej tureckiej platformie sprzedażowej  e-commerce, Trendyol, uzyskać aż 2,5-krotnie większy wolumen i wyższy zwrot z inwestycji niż przy standardowych kampaniach retargetingowych.
  • Przewaga krajowych firm na lokalnych rynkach staje się coraz bardziej widoczna. Dostawcy rozwiązań e-commerce, jak np. Allegro, generują aż 96 proc. ruchu w swoim kraju.

 

 

Raport „Efektywna promocja  platform zakupowych poprzez personalizowane reklamy” wyjaśnia, w jaki sposób operatorzy internetowych marketplace’ów mogą jak najlepiej wykorzystać budżet reklamowy dzięki technologii Deep Learningu, maksymalizując zarazem zwrot z inwestycji i wskaźnik lojalności klientów.

Aby dowiedzieć się więcej, pobierz raport dostępny pod adresem: https://insights.rtbhouse.com/marketplaces-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.