Komunikaty PR

Jak zadbać o przyszłość polskiej branży IT?

2023-10-09  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Majerek
Linkleaders.pl

Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
marcin.majerek|linkleaders.pl| |marcin.majerek|linkleaders.pl
600255487
www.linkleaders.pl

Ostatnie dwie dekady to pasmo nieustających sukcesów polskiej branży IT/ICT. Wszystko za sprawą m.in. dobrze wykształconych specjalistów i specjalistek, odpornej gospodarki i rosnącego zapotrzebowania na nowe technologie.  Teraz nadszedł czas, aby zastanowić się jakie są potrzeby i cele strategiczne dla rozwoju sektora IT/ICT w Polsce? I o tym właśnie dyskutowano podczas debaty "Rozwój polskich centrów usług IT kluczowym akceleratorem europejskich technologii", która odbyła się podczas ABSL Summit 2023 w Krakowie.

W trakcie debaty wszyscy byli zgodni, że branża musi cały czas poszukiwać i wdrażać nowe generacje specjalistów i specjalistek, aby sprostać potrzebom technologicznym i kompetencjom wymaganym na stanowiskach inżynierskich. Ważne jest także włączenie do całego procesu środowiska akademickiego zarówno w obszarze kształcenia kadr dla branży, jak i badań oraz rozwoju. Na pewno możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy w ciągu ostatnich dwóch dekad i jak polska branża IT jest postrzegana pod względem jakości projektów. – podkreślali rozmówcy.

Kompetencje, umiejętności miękkie i wiedza biznesowa

W debacie wiele miejsca poświęcono strategii, która pozwoli polskim firmom IT utrzymać pozycję jednego ze światowych liderów technologicznych. Konieczne do tego będzie m.in. budowanie kultury rozwoju talentów. I nie chodzi tylko o umiejętności techniczne, ale również o umiejętności miękkie oraz różnorodność w zespołach.

- Każdego roku pojawia się jakaś nowa technologia wymagająca nowych umiejętności. Tak więc, gdy spojrzymy na to z szerszej perspektywy, widzimy, że element miękki, taki jak innowacyjność, szybkość dostosowania się do rynku i budowania zespołu wokół nowej technologii, staje się ważniejszy niż konkretne rozwiązanie. W ciągu najbliższych 10 lat zdecydowanie musimy być postrzegani nie tylko jako specjaliści IT, ale także jako ważne centrum innowacji w Europie. – mówił podczas debaty Maciej Korzeniowski, Country Managing Director w polskim oddziale Capgemini Invent, który ma 20-letnie doświadczenie w doradztwie strategicznym i technologicznym. Maciej Korzeniowski doradzał m.in. w obszarach związanych ze stosowaniem nowych technologii, strategią cyfrową oraz w projektach transformacyjnych w całej Europie.

Marketing też jest ważny – musimy być „głośni”

Polska branża IT wykonuje wysokiej jakości pracę, ale nawet najlepszy produkt musi zaistnieć w świadomości odbiorcy. Sektor IT powinien więc zacząć lepiej reklamować swoje sukcesy. Tworzymy świetne rozwiązania, ale ciągle brakuje nam umiejętności marketingowych i budowania odpowiedniego przekazu dla całego świata – zwracano uwagę podczas dyskusji. Szeroko pojęte działania PR-owe powinny znaleźć się głównie w kompetencjach menedżerów i menedżerek IT, bo osoby na stanowiskach inżynierskich mają inny punkt widzenia całości – wykonują dobrą robotę i zakładają, że to wystarczy, aby zostać zauważonym.

- Myślę, że jako branża jesteśmy zbyt skromni. Musimy być nie tylko doskonali w dostarczaniu produktów, ale także bardzo „głośni”. I to nie tylko dla rozwoju osobistego, ale także dla rozwoju polskiego sektora IT. Nie jesteśmy tylko jednym z wielu graczy. Jesteśmy wiodącym kontrybutorem w ważnych projektach technologicznych w Europie i musimy być z tego dumni – przekonuje Maciej Korzeniowski.

Przełomowy moment dla branży

Uczestniczący w debacie rozmówcy podkreślali, że polska branża IT jest w bardzo ważnym, wręcz przełomowym momencie zmian. Od sposobu myślenia i działania menedżerów i menedżerek będzie zależeć przyszłość tego sektora. Innowacyjność, dobry marketing i szybkie dostosowywanie się do rynku to przepis na znakomitą przyszłość.

- Chcemy, aby pozycja Polski za kilka lat pod względem innowacyjności, startupów i nowoczesnych rozwiązań była wymieniana w jednym szeregu z Londynem pod względem FinTec czy San Francisco w obszarze start-upów. Powinniśmy dążyć do tego, aby być jednym z pięciu największych globalnych ośrodków innowacji technologicznych na świecie – tłumaczy Maciej Korzeniowski.

W osiągnięciu tego celu najważniejsi są oczywiście ludzie. Dlatego rozpoznanie i rozwijanie talentów matematycznych już w bardzo wczesnych latach szkolnych powinno stać się jednym z priorytetów edukacji. Nie mniej istotne jest przekonywanie zespołów IT, że uczestniczą w czymś naprawdę wyjątkowym i warto doceniać ich osiągnięcia. Rozwój talentów, które dopiero rozpoczną ścieżkę kariery i budowanie strategii dla polskiego sektora IT, jest istotnym elementem współpracy Capgemini Polska i ABSL od 14 lat. Każdego roku ABSL organizuje ponad 100 wydarzeń, które pozwalają Capgemini oraz innym członkom organizacji wymieniać się cennymi doświadczeniami w gronie ekspertów.

O Capgemini Invent

Capgemini Invent to część Grupy Capgemini, specjalizująca się w projektowaniu innowacyjnych transformacji cyfrowych.  Umożliwiamy osobom zarządzającym firmami przewidywanie i kształtowanie przyszłości swoich organizacji. Capgemini Invent działa w prawie 40 studiach i ponad 60 biurach na całym świecie, a nasz zespół składa się z ponad 10 000 ekspertów i ekspertek z dziedzin takich jak strategia, analiza danych, projektowanie produktów i doświadczeń, budowanie marki i technologia. Zespoły technologiczne opracowują nowe usługi cyfrowe, produkty, doświadczenia i modele biznesowe.

O Capgemini 

Capgemini to światowy lider w dziedzinie doradztwa w zakresie transformacji i zarządzania biznesem poprzez wykorzystanie mocy technologii. Celem Grupy jest dążenie do odpowiedzialnej społecznie, zintegrowanej i zrównoważonej przyszłości, w której potencjał ludzki jest wspierany nowymi technologiami. Capgemini jest odpowiedzialną i wielokulturową organizacją, liczącą prawie 350 000 pracowników zatrudnionych w ponad 50 krajach. Dzięki silnemu 55-letniemu dziedzictwu i szerokiej wiedzy branżowej cieszy się zaufaniem swoich klientów, a także jest zdolna kompleksowo zaspokoić ich potrzeby biznesowe: od strategii i projektowania rozwiązań po działania operacyjne napędzane przez dynamicznie rozwijający się i innowacyjny świat technologii chmury, danych, sztucznej inteligencji, łączności, oprogramowania, inżynierii cyfrowej i platform. W 2022 roku Grupa odnotowała globalne przychody w wysokości 22 miliardów euro.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista Biuro prasowe
2024-08-26 | 14:30

Pierwsze urządzenia audio zasilane panelem fotowoltaicznym. Premiera Urbanista

W serii Solar szwedzkiej marki Urbanista dostępne są trzy urządzenia bezprzewodowe z panelami fotowoltaicznymi Powerfoyle™: nauszne słuchawki Los Angeles, douszne słuchawki Pheonix, a
IT i technologie Co ósma firma MŚP podaje hakerom dane pracowników na tacy
2024-08-26 | 14:00

Co ósma firma MŚP podaje hakerom dane pracowników na tacy

Połowa firm z sektora MŚP przekazuje dane osobowe swoich pracowników współpracującym z nimi biurom księgowo-rachunkowym. I choć zdecydowana większość przedsiębiorców
IT i technologie iiyama przedstawia G-Master GB2470HSU-W6 - superszybki monitor w nowej białej od
2024-08-26 | 09:00

iiyama przedstawia G-Master GB2470HSU-W6 - superszybki monitor w nowej białej od

Gracze coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na wydajność sprzętu, ale i jego stylistykę, starając się odchodzić od nudnych czarnych zestawów. iiyama w związku z tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów

Polacy wciąż wolą posiadać mieszkanie lub dom na własność, niż wynajmować lokum. Wciąż jednak wielu z nich nie może sobie pozwolić na zakup mieszkania, a ubiegłoroczny program Bezpieczny Kredyt 2 proc. dodatkowo wywindował ceny nieruchomości. Mimo wybudowania w ostatniej dekadzie ponad miliona mieszkań popyt wciąż przewyższa podaż. W dodatku brakuje kompleksowych badań pokazujących rzeczywistą skalę niedoboru lokali mieszkalnych. Zdaniem Adama Czerniaka z Polityki Insight rozwiązanie problemów mieszkaniowych wymaga złożonych działań na różnych poziomach i kierowanych do różnych grup na rynku.

Infrastruktura

Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych

W Polsce ponad połowa linii elektroenergetycznych jest starsza niż 30 lat, a spory odsetek ma już ponad pół wieku. To powoduje coraz większe utrudnienia w zakresie możliwości przyłączania odnawialnych źródeł energii – dane URE pokazują, że liczba odmów przyłączenia do sieci z każdym rokiem znacząco rośnie. Pogarszają się też parametry sieciowe, ale – jak wskazuje NIK – pomimo to modernizacja sieci wciąż postępuje zbyt wolno. Tymczasem bez zdecydowanych inwestycji w tę infrastrukturę rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce nie przyspieszy i nie będzie mowy o uwolnieniu gospodarki od węgla.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.