Komunikaty PR

Jaki model AI wybrać? Jest już specjalny benchmark

2024-07-11  |  09:32
Biuro prasowe

Salesforce wprowadził pierwszy na świecie benchmark LLM, który ma pomóc firmom w ocenie szybko rosnącej liczby dużych modeli językowych (LLM) do wykorzystania w ich systemach zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Nowy benchmark to kompleksowe ramy oceny, które mierzą wydajność LLM w odniesieniu do czterech kluczowych miar: dokładności, kosztów, szybkości oraz zaufania i bezpieczeństwa. Został on zaprojektowany do oceny typowych przypadków użycia w sprzedaży i usługach, w tym prospectingu, lead nurturingu, a także podsumowań szans sprzedaży i przypadków usług. Benchmark udostępnia użytkownikom tabelę liderów, aby pomóc profesjonalistom zdecydować, który LLM  najlepiej sprawdzi się w przypadku ich indywidualnych potrzeb. Salesforce będzie nadal włączać nowe scenariusze przypadków użycia do benchmarku i ulepszać ocenę LLM.

Dlaczego jest to ważne?

Istniejące benchmarki LLM są ograniczone do przypadków zastosowań akademickich i konsumenckich, a ich znaczenie dla biznesu jest bardzo niewielkie. Brakuje w nich również odpowiednich ocen ekspertów i nie uwzględniają one dokładności, szybkości, kosztów i kwestii zaufania. Te niedociągnięcia sprawiły, że firmy nie mają wiarygodnej metody oceny skuteczności generatywnych rozwiązań CRM opartych na sztucznej inteligencji. Bez wyraźnego poczucia, jak LLM sprawdzają się w tych metrykach dla konkretnych przypadków użycia, firmy muszą podejmować decyzje „po omacku”.

Opracowany przez Salesforce AI Research benchmark w wyjątkowy sposób wykorzystuje rzeczywiste dane CRM, a także eksperckie oceny dokonywane przez praktyków. Umożliwia to firmom wykorzystanie benchmarku do podejmowania bardziej strategicznych decyzji dotyczących sposobu włączenia generatywnej sztucznej inteligencji do ich systemów CRM.

Co mierzy benchmark?

Dokładność: Ta kategoria obejmuje cztery podkategorie: rzeczowość, kompletność, zwięzłość i zgodność z instrukcjami. Im dokładniejsze są przewidywania lub zalecenia, tym bardziej wartościowe będą wyniki dla zespołów w całej organizacji – a im bardziej wartościowe wyniki, tym lepsze działania mogą podjąć w celu poprawy obsługi klienta. Jeśli model jest wystarczająco dokładny dla danego przypadku użycia, ważne jest również, aby wziąć pod uwagę inne wskaźniki. Nawet jeśli model nie jest wystarczająco dokładny, techniki takie jak szybka inżynieria i dostrajanie mogą go poprawić.

Koszt: Metryka kosztów jest skategoryzowana jako wysoka, średnia i niska, w oparciu o percentyle. Jest to szacunkowy koszt operacyjny, który różni się w zależności od przypadku użycia. Klienci mogą ocenić opłacalność różnych rozwiązań LLM, aby upewnić się, że są one zgodne z ich budżetem i strategiami alokacji zasobów.

Szybkość: Ta metryka ocenia szybkość reakcji i wydajność LLM w przetwarzaniu oraz dostarczaniu informacji. Krótszy czas reakcji poprawia doświadczenie użytkownika, skracając czas oczekiwania klientów i umożliwiając zespołom sprzedaży oraz obsługi szybkie reagowanie na zapytania lub problemy.

Zaufanie i bezpieczeństwo: Ten wskaźnik mierzy zdolność LLM do ochrony wrażliwych danych klientów, przestrzegania przepisów dotyczących prywatności danych, zabezpieczania informacji oraz powstrzymywania się od stronniczości i toksyczności. Oceniając niezawodność LLM dla CRM, ten benchmark daje organizacjom poczucie przejrzystości w zakresie zaufania i bezpieczeństwa.

Dzięki platformie Einstein 1 firmy Salesforce, klienci mogą wybierać spośród istniejących rozwiązań LLM lub tworzyć własne modele spełniające ich unikalne potrzeby biznesowe. Wybierając modele dla swoich przypadków użycia CRM przy użyciu benchmarku, firmy mogą wdrażać bardziej skuteczne i wydajne rozwiązania generatywnej sztucznej inteligencji.

Organizacje biznesowe chcą wykorzystać sztuczną inteligencję do napędzania wzrostu, obniżania kosztów i dostarczania spersonalizowanych doświadczeń klientów, a nie do planowania przyjęcia urodzinowego dla dzieci czy streszczania lektur szkolnych. Nasi klienci prosili o specjalnie opracowany sposób oceny i wyboru spośród mnożących się nowych modeli sztucznej inteligencji. Cieszymy się, że możemy wprowadzić pierwszy na świecie benchmark LLM dedykowany CRM, aby pomóc im poruszać się po złożonym krajobrazie modeli. Ten benchmark to nie tylko miara; to kompleksowa, dynamicznie ewoluująca struktura, która umożliwia firmom podejmowanie świadomych decyzji, równoważąc dokładność, koszty, szybkość i zaufanie – powiedziała Clara Shih, dyrektor generalna Salesforce AI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.