Kiwi.com wprowadziło usługę blokady ceny
Kiwi.com, wiodąca firma z branży travel-tech i wyszukiwarka tanich lotów, wprowadziła dla klientów nową funkcję - Price Lock/Blokada Ceny - która umożliwia zamrożenie ceny biletu lotniczego na 72 godziny, bez konieczności natychmiastowej płatności. Nowa funkcjonalność to jeden z elementów rozwoju platformy, w celu umożliwienia jak najtańszych i najdogodniejszych podróży.
Dynamika cen lotów
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu zaledwie jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30% więcej. W szczycie sezonu ceny biletów w potrafią wzrosnąć nawet o 50% w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Blokada cen została zaprojektowana, aby zapewnić podróżującym przewagę — blokowanie bieżących cen, omijanie zaskakujących skoków cen i zapewnianie spokojnego procesu decyzyjnego.
Blokada ceny
Blokada ceny będzie szczególnie korzystna dla podróżujących, którzy chcą skorzystać z atrakcyjnej oferty linii lotniczych, ale mogą potrzebować dodatkowego czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godzin, klient zapłaci tę kwotę, którą sobie zamroził. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od Blokady Cenowej. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6%) decydujących się na Blokadę Ceny kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro. W Kiwi.com usuwanie barier w podróży zawsze było naszą misją.”
Bilety bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10% ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 EUR) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzystają z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.