Komunikaty PR

Kolejna kara dla Facebooka za naruszenie prywatności

2020-05-25  |  01:00
Biuro prasowe

Facebook zdążył przywyknąć do płacenia grzywien za naruszenie danych osobowych swoich użytkowników. Kolejna kara, tym razem nałożona przez Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji, wynosi 6,5 mln dolarów.

 

Wydawało się, że po skandalu Cambrigde Analytica, która kosztowała Facebooka 5 mld dolarów, portal społecznościowy Zuckerberga nie będzie zbyt częstym bohaterem podobnych historii. Jednak co jakiś czas pojawiają się informacje o kolejnych karach nakładanych na koncern. Kilka dni temu zrobiło się głośno o sporze Facebooka z Kanadyjskim Biurem ds. Konkurencji, które zarzuciło portalowi, że od sierpnia 2012 r. do czerwca 2018 r. przekazywał Kanadyjczykom nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje dotyczące prywatności ich danych personalnych gromadzonych na Facebooku oraz Messengerze. Według tej instytucji Facebook udostępniał dane osobowe użytkowników stronom trzecim, w tym programistom oraz reklamodawcom, łamiąc jednocześnie prawo w zakresie ochrony wrażliwych informacji. Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji twierdzi, że znalazło dowody na kontynuacje procederu do 2018 roku, pomimo rzekomego zlikwidowania tej praktyki wiele lat temu. W odpowiedzi na te zarzuty Facebook oświadczył, że nie zgadza się z ustaleniami dochodzenia, aczkolwiek chce zawrzeć zgodę, aby sprawa została jak najszybciej rozwiązana.

 

  •  Użytkownicy portali społecznościowych powinni zwracać szczególną uwagę na informacje, które chcą udostępniać. Na przykład Facebook zgadza się, by niezależni programiści mogli dodawać przygotowywane przez siebie aplikacje. Niejednokrotnie tego typu programy proszą użytkowników o dostęp do informacji osobistych. Należy też pamiętać o stosowaniu narzędzi chroniących przed złośliwymi linkami, które są umieszczane na Facebooku bądź Twitterze. Są to rozwiązania VPN czy oprogramowania typu spyware. Takie możliwości oferuje np. antywirus Bitdefender Total Security 2020. Czasami internauci rezygnują ze swojej prywatności, aby mieć większą wygodę w zakresie komunikacji, ale nie zawsze to się opłaca - komentuje Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Warto przypomnieć, że Brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) nałożyło na Facebooka karę w wysokości 500 tys. funtów pod koniec 2018 roku, stawiając te same zarzuty. Natomiast rok później amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) ukarała koncern grzywną w wysokości 5 mld dolarów - jak do tej pory najwyższą w historii Stanów Zjednoczonych karą nałożoną na firmę technologiczną. Dwa miesiące temu australijskie Biuro Komisarza ds. Prywatności wytoczyło Facebookowi proces o wyciek danych do Cambridge Analytica.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.