Komunikaty PR

KOSMICZNA KOŁDRA TESTOWANA PRZEZ PRZYSZŁYCH ASTRONAUTÓW

2024-01-17  |  14:00
Biuro prasowe

Kiedy w połowie ubiegłego roku na rynku pojawiła się „kosmiczna kołdra” z technologią Outlast, klienci i branża byli mocno zaciekawieni rozwiązaniem. Firma Inter-Widex zachęciła więc podkrakowską organizację Analog Astronaut Training Center do przetestowania jej produktów.

 

Analog Astronaut Training Center to prywatne centrum przyspieszające badania naukowe dotyczące lotów kosmicznych z udziałem ludzi. Organizacja, założona przez byłych specjalistów Europejskiej Agencji Kosmicznej, specjalizuje się w badaniach z zakresu fizjologii człowieka oraz szkoleniach operacyjnych dla naukowców, inżynierów i kandydatów na astronautów. Podczas ostatniej w 2023 roku, grudniowej 74. misji, załoga AATC wzięła pod lupę najnowszą kołdrę polskiej firmy Inter-Widex, testując ją pod względem utrzymywania optymalnej temperatury ciała użytkownika, pocenia się i jakości snu. Pracujący w habitacie członkowie AATC sprawdzili także właściwości innowacyjnej tkaniny Outlast stworzonej na potrzeby NASA.

– Kołdrę Outlast porównaliśmy z innymi, standardowymi kołdrami czy śpiworami, tak pod kątem izolacji termicznej, jak i absorbcji wilgoci. Dostrzegliśmy, że mikrokapsułki PCM (z ang. Phase Change Material) zawarte w kołdrze rzeczywiście są reaktywne cieplnie i zmieniają swój stan skupienia. Kiedy więc użytkownik poci się w nocy, mikro żel chłonie nadmiar ciepła i oddaje je, gdy temperatura w nocy spada. Takie właściwości mają choćby znane nam profesjonalne kombinezony kosmiczne, zapewniające doskonałe warunki, niezależnie od sytuacji, temperatury czy stresu astronauty. Niezależne badanie w naszym habitacie wskazały także na brak skoków temperatury pod kołdrą Inter-widex – za co odpowiada właśnie materiał przemiany fazowej zawarty w tkaninie. Ma to nieoceniony wpływ na komfort snu i redukcję hormonu adrenokortykotropowemu, potocznie nazywanego kortyzolem. Wyniki naszego badania zdecydowanie potwierdzają obietnice marki – komentuje dr Agata Kołodziejczyk z Analog Astronaut Training Center.

 

O produkcie:

Najnowsze kołdry i poduszki Outlast Senna Home firmy Interwidex to Produkty premium, zaprojektowane na potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Dzięki tkaninie z technologią termoregulacji nie dochodzi do skoków temperatury podczas snu. Zrównoważony klimat przez całą noc ma bezpośredni wpływ na jakość snu i wydajność następnego dnia. Dzięki nowym produktom, sen jest także higieniczniejszy i pozytywnie wpływa na redukcję stresu. Tkaninę, stworzoną przez niemiecką firmę Outlast Technologies GmbH, charakteryzuje m.in. większy efekt chłodzenia, ale także imponującą zdolność pochłaniania ciepła. Tym samym, materiał eliminuje powstawanie potu.

Za koordynację współpracy dwóch partnerów – AATC oraz Interwidex – odpowiada agencja Soul & Mind.

 

Więcej o technologii termoregulacyjnej:
https://www.outlast.com/en/

O samej kołdrze oraz wyrobach polskiego producenta:
https://inter-widex.pl/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.