Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

2024-02-05  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym z liderów w tej branży, prognozują wzrost rynku do 1,086 mld USD w 2027 roku.

Globalny potencjał rynku

Wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych wzrosła do imponujących 208,5 mld USD w 2022 roku. Prognozy na lata 2032 wskazują, że sektor ten osiągnie 777,4 mld USD, prezentując roczny wzrost na poziomie 14,4%.

Polska na arenie europejskiej

Polska zyskuje miano kluczowego europejskiego gracza w branży aplikacji mobilnych. Warszawa i Kraków, jako dwie najważniejsze metropolie, wnoszą znaczący wkład w rozwój tego sektora. W 2022 roku aż 14% firm tworzących aplikacje mobilne na rynku europejskim miało polskie korzenie. W skali całego kontynentu wyprzedziła nas tylko Wielka Brytania.

Trendy na 2024 roku

Do głównych trendów w aplikacjach mobilnych w 2024 roku będą należały zakupy w aplikacjach mobilnych. Taki model sprzedaż, wprowadzony m.in. przez TikToka zyskuje na popularności i będzie się rozpowszechniał. Mocno odczuwalnym trendem na tym rynku jest również popularność sztucznej inteligencji. GenAI będzie kluczowym elementem nowych funkcji aplikacji mobilnych, nadając im nową jakość.

 

Te trendy pokazują, że branża aplikacji mobilnych zmierza ku bardziej interaktywnej przyszłości, zdominowanej przez nowoczesne technologie. Wartość rynku aplikacji mobilnych będzie kontynuować swoje dynamiczny wzrost, a firmy zaangażowane w ten sektor powinny dostosować swoje strategie do ewoluujących preferencji konsumentów. Oznacza to szereg nowych możliwości dla kreatywnych deweloperów i przedsiębiorców w Polsce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o rynku aplikacji mobilnych, sprawdź przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: https://markethub.pl/analiza-rynku-aplikacji-mobilnych/

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®
2024-01-23 | 10:00

Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®

Międzynarodowa firma technologiczna SOFTSWISS, która w 2024 roku skończy 15 lat, to ważny gracz na polskim rynku. Firma została właśnie wyróżniona certyfikatem Great Place to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.