Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/
Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym z liderów w tej branży, prognozują wzrost rynku do 1,086 mld USD w 2027 roku.
Globalny potencjał rynku
Wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych wzrosła do imponujących 208,5 mld USD w 2022 roku. Prognozy na lata 2032 wskazują, że sektor ten osiągnie 777,4 mld USD, prezentując roczny wzrost na poziomie 14,4%.
Polska na arenie europejskiej
Polska zyskuje miano kluczowego europejskiego gracza w branży aplikacji mobilnych. Warszawa i Kraków, jako dwie najważniejsze metropolie, wnoszą znaczący wkład w rozwój tego sektora. W 2022 roku aż 14% firm tworzących aplikacje mobilne na rynku europejskim miało polskie korzenie. W skali całego kontynentu wyprzedziła nas tylko Wielka Brytania.
Trendy na 2024 roku
Do głównych trendów w aplikacjach mobilnych w 2024 roku będą należały zakupy w aplikacjach mobilnych. Taki model sprzedaż, wprowadzony m.in. przez TikToka zyskuje na popularności i będzie się rozpowszechniał. Mocno odczuwalnym trendem na tym rynku jest również popularność sztucznej inteligencji. GenAI będzie kluczowym elementem nowych funkcji aplikacji mobilnych, nadając im nową jakość.
Te trendy pokazują, że branża aplikacji mobilnych zmierza ku bardziej interaktywnej przyszłości, zdominowanej przez nowoczesne technologie. Wartość rynku aplikacji mobilnych będzie kontynuować swoje dynamiczny wzrost, a firmy zaangażowane w ten sektor powinny dostosować swoje strategie do ewoluujących preferencji konsumentów. Oznacza to szereg nowych możliwości dla kreatywnych deweloperów i przedsiębiorców w Polsce.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o rynku aplikacji mobilnych, sprawdź przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: https://markethub.pl/analiza-rynku-aplikacji-mobilnych/
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
Międzynarodowa firma IT SOFTSWISS otrzymała certyfikat Great Place to Work®
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.