Komunikaty PR

Leasing Index 2024: Technologiczne inwestycje firm

2024-02-13  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maciek Sokołowski
Attention Marketing

Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Ze wszystkich rozwiązań technologicznych to urządzenia mobilne i technologia cloud computing cieszą się rosnącą popularnością wśród firm - tak wynika z najnowszej 4 edycji badania “Leasing Index” zrealizowanego przez Santander Leasing. Wykorzystanie urządzeń mobilnych wzrosło o 12 pp., z kolei chmur o 10 pp. w stosunku do badania z 2021 r.


Rozwiązania, które umożliwiają wykorzystanie urządzeń mobilnych do prowadzenia firmy są zdecydowanie najpopularniejsze wśród małych firm – 97 proc. korzysta lub planuje z nich korzystać. Na drugim miejscu znajduje się chmura do przechowywania danych (42 proc. korzysta lub planuje), a na trzecim programy CRM (18 proc.). Należy jednak zaznaczyć, że o ile poziom wykorzystania technologii chmurowych wśród małych firm wzrasta, to w przypadku CRM nastąpił spadek o 8 pp. w porównaniu do badania z 2021 r. W przypadku wykorzystania pozostałych technologii uwzględnionych w badaniu, tj. automatyzacja procesów w firmie, programy ERP
i sztuczna inteligencja, również odnotowano spadek, a ich wykorzystanie nie przekracza 14 proc.


-  W trakcie pandemii firmy postawiły na inwestycje w rozwiązania technologiczne przede wszystkim, aby umożliwić prowadzenie swojego biznesu w nowych okolicznościach. Okazało się, że zwiększyły przy tym zyski oraz poprawiły wydajność procesów w firmie. W branży leasingowej cyfryzacja również mocno przyspieszyła
w ciągu ostatnich kilku lat, a pandemia zmieniła dodatkowo model sprzedaży. Z perspektywy naszej firmy maksymalizujemy wykorzystywanie narzędzi cyfrowych, takich jak zdalna identyfikacja i autoweryfikacja klienta, aby zapewnić wygodę i bezpieczeństwo dla obu stron transakcji, tak przy podpisaniu umowy leasingu jak
i różnych operacjach leasingowych po jej zawarciu.
– wskazuje Kinga Melerowicz, dyrektor zarządzająca Obszarem Operacji i Obsługi Cyfrowej w Santander Leasing - Branża leasingowa posiada nadal duży potencjał rozwoju, ale wymaga to wdrażania zmian i usprawnień przy użyciu narzędzi cyfrowych. To z kolei przełoży się na lepszą obsługę klienta i jego większą satysfakcję – dodaje.


Jak wskazała pod koniec 2023 r. firma analityczna Gartner tylko w zeszłym roku wydatki firm w obszarze IT miały osiągnąć poziom prawie 4,7 bln dolarów co oznaczało wzrost względem 2022 r. o ponad 3 proc. W 2024 r. analitycy zakładają dwukrotnie wyższą dynamikę sięgającą 6,8 proc., co może się przełożyć na wydatki sięgające
ok. 5 bln dolarów.


- Rozwój współczesnych przedsiębiorstw coraz częściej powiązany jest z ich transformacją cyfrową. Zapotrzebowanie na usługi związane z nowymi technologiami znacząco wzrosło podczas pandemii, kiedy firmy musiały dostosować się do sytuacji i zapewnić ciągłość działania swojego biznesu. Jak wynika z raportu PIIT i IDC Polska pt. :„Trendy w branży teleinformatycznej” w kolejnych latach firmy inwestować będą coraz więcej środków właśnie w chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję czy rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa. Dojrzałość cyfrowa przedsiębiorstw zależy oczywiście od bardzo wielu czynników, takich jak charakter danej branży, konkurencja, ograniczenia regulacyjne czy oczekiwania klientów, jednak niezależnie od nich, te firmy, które dziś inwestują w narzędzia cyfrowe zdecydowanie szybciej reagują m.in. na zachodzące zmiany rynkowe czy pojawiające się nowe potrzeby klientów. To wszystko ma duży wpływ na ich rozwój i konkurencyjność na rynku – mówi Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.


Inwestycje z podziałem na wielkość i sektor jaki reprezentują firmy

Ciekawie prezentują się również dane z badania „Leasing Index” jeśli chodzi o wskazania firm z podziałem na liczbę pracowników wśród branży usługowej, handlowej, budowlanej oraz produkcyjnej. Odsetek firm korzystających z rozwiązań mobilnych plasuje się na poziomie powyżej 95 proc. bez względu na liczbę pracowników i branżę. Dysproporcje pojawiają się już w przypadku wykorzystania rozwiązań chmurowych, które są najbardziej popularne wśród większych firm (zatrudniających od 10 do 49 osób)- 47 proc., a także w branży produkcyjnej i handlowej - odpowiednio 48 i 38 proc. Podobnie jak w przypadku technologii chmurowych, z programów typu CRM korzystają głównie większe firmy (38 proc.) reprezentujących branżę handlową (23 proc.) oraz produkcyjną (20 proc.). Oprogramowanie służące do automatyzacji procesów jest wykorzystywane głównie
w większych firmach - korzysta lub ma w planach aż 44 proc. badanych, a dotyczy to głównie firm produkcyjnych (35 proc.). Zaskakuje jednak fakt, że obecny poziom wykorzystania rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji jest jeszcze niski. Korzystanie z tych rozwiązań obecnie lub planuje je wdrożyć deklaruje 15 proc. firm zatrudniających do 49 pracowników.


- W dzisiejszych niepewnych czasach organizacje są bardziej ostrożne i decydują się na inwestycje w obszar transformacji cyfrowej często ze względu na działania konkurencji. Dużym impulsem są też zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem oraz napotykanie barier w realizacji ambitnej strategii biznesowej. Aktualnie klienci
w poszukiwaniu oferty w pierwszej kolejności poruszają się w świecie online, dlatego ważne jest, by zapewnić im rozwiązania z łatwym dostępem nie tylko do poszukiwanego auta, czy maszyny, ale również do finansowania
- wskazuje Magdalena Reimann, dyrektor biura rozwoju obsługi cyfrowej w Santander Leasing.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.