Komunikaty PR

Microsoft i Avanade zrealizowały 2. edycję programu emPower Women

2023-04-14  |  10:00
Biuro prasowe

Microsoft i Avanade zrealizowały drugą edycję programu „emPower Women”, który powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie polskiego rynku na specjalistów technologicznych. W ciągu siedmiu miesięcy szkoleń i warsztatów pracowniczki organizacji takich jak Bank Millennium, CCC, Polkomtel i Netia z Grupy Polsat Plus, Silky Coders czy TAURON w ramach programu rozwijały cyfrowe umiejętności i kompetencje w zakresie nowych technologii.

Według Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) do 2050 r. 75 proc. miejsc pracy będzie związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). W 2022 r. kobiety zajmowały zaledwie 28 proc. stanowisk w tym obszarze, co wskazuje na potrzebę znaczącej zmiany[1]. Jako główne powody swojej niskiej reprezentacji w branży IT panie wskazują m.in. brak mentorów (48 proc.), brak kobiecych wzorców w branży (42 proc.) oraz mniejsze możliwości rozwoju w porównaniu z mężczyznami (36 proc.) [2].

Projekt rozwojowy emPower Women jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na specjalistów technologicznych oraz niedostateczną reprezentację kobiet w branży IT. Autorski program sesji prowadzonych przez ekspertów technologicznych i biznesowych ma na celu zwiększenie aktywności zawodowej kobiet w obszarze nowych technologii oraz zainspirowanie ich do podjęcia wyzwań cyfrowej transformacji.

Druga edycja inicjatywy zrealizowana przez Microsoft i Avanade zakończyła się 24 marca. emPower Women vol.2 w pigułce to: siedem miesięcy zajęć w oparciu o cztery specjalnie zaprojektowane moduły szkoleniowo–warsztatowe poświęcone poszczególnym technologiom cyfrowym, m.in. sztucznej inteligencji czy programowaniu Low–Code/No–Code; treningi umiejętności miękkich, takich jak skuteczna komunikacja, storytelling i zarządzanie czasem.

Anetta Przęczka, Head of Retail Credit Risk w Banku Millennium przyznaje, iż efekty szkolenia były dla niej zaskakujące: Czy pięć kobiet pracujących w korporacji, poza obszarem IT, może samodzielnie stworzyć aplikację, z której korzystać będą wszyscy pracownicy? emPower Women zapewnił nam kompetencje i uruchomił nasz potencjał, aby tego dokonać!

Wiedza technologiczna mentorów oraz ich wsparcie pozwoliły uczestniczkom na podniesienie  kwalifikacji oraz stworzenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych dla ich organizacji. Kompetencje technologiczne w połączeniu z kobiecą perspektywą przekładają się również na szerszy, społeczny wymiar cyfrowej transformacji. Dzięki empatii i zaangażowaniu kobiet tworzone rozwiązania mogą pomóc nam lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby współczesnego świata – mówi Ewa Gąsiorowska, Change Enablement Manager w Avanade, odpowiedzialna - wspólnie z Weroniką Skowerą, Customer Success Manager w Microsoft - za projekt emPower Women.

Jak wynika z Indeksu Cyfrowej Przyszłości (Digital Futures Index) opublikowanego przez Microsoft, zwiększenie liczby profesjonalistek w branży technologicznej nie tylko wzbogaca kulturę i różnorodność zespołów IT, ale również przekłada się na tworzenie bardziej kreatywnych i unikalnych rozwiązań[3]. Dlatego Avanade podejmuje działania na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej kobiet w branży technologicznej, m.in. zapraszając je do wzięcia udziału w rekrutacjach do polskiego oddziału firmy.

Wierzymy, że różnorodność napędza innowacyjność, dlatego jako organizacja budująca kulturę "People–First” podejmujemy działania na rzecz zwiększenia równowagi i różnorodności we wszystkich naszych zespołach. W ubiegłym roku globalnie 40 proc. nowych pracowników Avanade stanowiły kobiety, obejmując 60 proc. stanowisk zarządczych oraz stanowiąc 50 proc. składów komitetów wykonawczych. Mamy nadzieję, że w tym roku jeszcze więcej kobiet zasili nasze zespoły w Polsce. Misją Avanade jest angażowanie się w projekty transformacyjne z aspektem korzyści społecznych osiąganych dzięki technologii, dlatego zapewnienie równości szans na rozwój w obszarze cyfryzacji oraz wsparcie kobiet w rozwijaniu kariery w branży technologicznej jest dla nas bardzo istotne – podkreśla Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.

 


[1] Let’s shape the future of women and girls in science

[2] The State of Women in Tech

[3] Digital Futures Index

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.