Komunikaty PR

Microsoft i Avanade zrealizowały 2. edycję programu emPower Women

2023-04-14  |  10:00
Biuro prasowe

Microsoft i Avanade zrealizowały drugą edycję programu „emPower Women”, który powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie polskiego rynku na specjalistów technologicznych. W ciągu siedmiu miesięcy szkoleń i warsztatów pracowniczki organizacji takich jak Bank Millennium, CCC, Polkomtel i Netia z Grupy Polsat Plus, Silky Coders czy TAURON w ramach programu rozwijały cyfrowe umiejętności i kompetencje w zakresie nowych technologii.

Według Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) do 2050 r. 75 proc. miejsc pracy będzie związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). W 2022 r. kobiety zajmowały zaledwie 28 proc. stanowisk w tym obszarze, co wskazuje na potrzebę znaczącej zmiany[1]. Jako główne powody swojej niskiej reprezentacji w branży IT panie wskazują m.in. brak mentorów (48 proc.), brak kobiecych wzorców w branży (42 proc.) oraz mniejsze możliwości rozwoju w porównaniu z mężczyznami (36 proc.) [2].

Projekt rozwojowy emPower Women jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na specjalistów technologicznych oraz niedostateczną reprezentację kobiet w branży IT. Autorski program sesji prowadzonych przez ekspertów technologicznych i biznesowych ma na celu zwiększenie aktywności zawodowej kobiet w obszarze nowych technologii oraz zainspirowanie ich do podjęcia wyzwań cyfrowej transformacji.

Druga edycja inicjatywy zrealizowana przez Microsoft i Avanade zakończyła się 24 marca. emPower Women vol.2 w pigułce to: siedem miesięcy zajęć w oparciu o cztery specjalnie zaprojektowane moduły szkoleniowo–warsztatowe poświęcone poszczególnym technologiom cyfrowym, m.in. sztucznej inteligencji czy programowaniu Low–Code/No–Code; treningi umiejętności miękkich, takich jak skuteczna komunikacja, storytelling i zarządzanie czasem.

Anetta Przęczka, Head of Retail Credit Risk w Banku Millennium przyznaje, iż efekty szkolenia były dla niej zaskakujące: Czy pięć kobiet pracujących w korporacji, poza obszarem IT, może samodzielnie stworzyć aplikację, z której korzystać będą wszyscy pracownicy? emPower Women zapewnił nam kompetencje i uruchomił nasz potencjał, aby tego dokonać!

Wiedza technologiczna mentorów oraz ich wsparcie pozwoliły uczestniczkom na podniesienie  kwalifikacji oraz stworzenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych dla ich organizacji. Kompetencje technologiczne w połączeniu z kobiecą perspektywą przekładają się również na szerszy, społeczny wymiar cyfrowej transformacji. Dzięki empatii i zaangażowaniu kobiet tworzone rozwiązania mogą pomóc nam lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby współczesnego świata – mówi Ewa Gąsiorowska, Change Enablement Manager w Avanade, odpowiedzialna - wspólnie z Weroniką Skowerą, Customer Success Manager w Microsoft - za projekt emPower Women.

Jak wynika z Indeksu Cyfrowej Przyszłości (Digital Futures Index) opublikowanego przez Microsoft, zwiększenie liczby profesjonalistek w branży technologicznej nie tylko wzbogaca kulturę i różnorodność zespołów IT, ale również przekłada się na tworzenie bardziej kreatywnych i unikalnych rozwiązań[3]. Dlatego Avanade podejmuje działania na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej kobiet w branży technologicznej, m.in. zapraszając je do wzięcia udziału w rekrutacjach do polskiego oddziału firmy.

Wierzymy, że różnorodność napędza innowacyjność, dlatego jako organizacja budująca kulturę "People–First” podejmujemy działania na rzecz zwiększenia równowagi i różnorodności we wszystkich naszych zespołach. W ubiegłym roku globalnie 40 proc. nowych pracowników Avanade stanowiły kobiety, obejmując 60 proc. stanowisk zarządczych oraz stanowiąc 50 proc. składów komitetów wykonawczych. Mamy nadzieję, że w tym roku jeszcze więcej kobiet zasili nasze zespoły w Polsce. Misją Avanade jest angażowanie się w projekty transformacyjne z aspektem korzyści społecznych osiąganych dzięki technologii, dlatego zapewnienie równości szans na rozwój w obszarze cyfryzacji oraz wsparcie kobiet w rozwijaniu kariery w branży technologicznej jest dla nas bardzo istotne – podkreśla Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.

 


[1] Let’s shape the future of women and girls in science

[2] The State of Women in Tech

[3] Digital Futures Index

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.