Komunikaty PR

Migracja do chmury. Można to zrobić szybciej, taniej i bezpieczniej.

2023-10-27  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Majerek
Linkleaders.pl

Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
marcin.majerek|linkleaders.pl| |marcin.majerek|linkleaders.pl
600255487
www.linkleaders.pl

Jest kilka powodów, dla których firmy decydują się na migrację danych do chmury. Jednym z głównych jest skalowalność. Platformy chmurowe zapewniają elastyczność zasobów w zależności od potrzeb, co przynosi m.in. ograniczenie kosztów. Cloud computing oferuje też większą dostępność usług i lepsze bezpieczeństwo danych w porównaniu do zwykłych hostingów. Każdego roku tysiące firm decyduje się na migrację do chmury, ale nie wszystkim udaje się to zrobić dobrze, szybko i korzystnie, jeśli chodzi o koszty.

Masowe przenoszenie danych do chmury w ostatnich latach spotęgowała pandemia i związana z nią konieczność pracy zdalnej, która miała zagwarantować firmom ciągłość działania. W efekcie, obecnie aż 60% wszystkich danych korporacyjnych jest przechowywanych w chmurze. W 2015 roku było to około 30%. Z kolei, jeśli chodzi o wszystkie cyfrowe informacje, to analitycy i analityczki firmy Cybersecurity Ventures przewidują, że do 2025 roku aż 50% z nich będzie przechowywanych w cloud computingu. Coraz większego znaczenia nabiera więc sam proces migracji danych do chmury, który tylko w teorii jest nieskomplikowany.

Czym właściwie jest migracja?

Migracja jest przenoszeniem usług, danych, aplikacji i systemów do infrastruktury dostawcy usług chmurowych. Pozwala to na poprawę wydajności wielu procesów. Aplikacje, strony internetowe i usługi w chmurze można dowolnie skalować, aby obsługiwały większą liczbę użytkowników, miały lepszą dostępność i działały w najefektywniejszych lokalizacjach. Dzięki cloud computingowi można mieć dostęp do usług i danych z dowolnego miejsca. Dotyczy to zarówno osób zatrudnionych w danej firmie, jak i klientów.

- Tradycyjne rozwiązania hostingowe wiążą się z wieloma wymaganiami i kosztami. Firmy muszą kupować serwery, licencje na oprogramowanie, pamięć masową i wiele innych rzeczy. To wymaga m.in. zatrudnienia specjalistów i generalnie tworzy duże koszty. Dostawcy usług chmurowych zapewniają zarządzanie infrastrukturą i dbają o jakość usługi. Zwykle stanowią dobre źródło praktycznych informacji i porad dla klientów. Cloud computing przynosi firmom także odczuwalną redukcję kosztów związanych z energią elektryczną oraz emisją CO2. W dzisiejszych czasach to niemal strategiczna zaleta – mówi Piotr Zelek, Public Cloud Operational Lead z Capgemini Polska.

Globalny rynek usług migracji do chmury wzrósł ze 171,69 mld USD w 2022 roku do 209,81 mld USD w 2023 roku. Oczekuje się, że w 2027 roku będzie to 462,11 mld USD[1]. Liczby mówią same za siebie – migrowanie biznesu do chmury staje się bardzo istotnym elementem sektora IT w najbliższych latach.

Jak skutecznie przenieść się do chmury?

Proces migracji do chmury powinien składać się z kilku strategicznych etapów. Na początku trzeba określić cel migracji, ocenić jej koszty i potrzeby firmy. Następnie trzeba zaplanować samą migrację, wybrać narzędzia i usługi oraz przetestować operację przenoszenia danych. Ostateczny proces migrowania powinien być monitorowany, a na końcu zweryfikowany. Chodzi przede wszystkim o sprawdzenie integralności przeniesionych danych. Ale to nie wszystko. Przejście do chmury powinna poprzedzić ocena istniejącej już infrastruktury IT. Analiza sprzętu, oprogramowania i aplikacji pozwoli ustalić, które komponenty nadają się do migracji, a które nie. Dzięki temu proces przenoszenia danych będzie szybszy i bezpieczniejszy.

- Zasadnicza dla efektywności całej operacji jest też ocena dostępnych opcji w cloud computingu - chodzi o chmurę publiczną, prywatną i hybrydową. Warto zastanowić się, która opcja najlepiej odpowie na potrzeby firmy, aby nie ponosić niepotrzebnych wydatków. Koszt migracji zależy też od wyboru usług chmurowych, takich jak: IaaS, PaaS i SaaS. Każda z nich ma inne wymagania związane z utrzymaniem, a tym samym różne poziomy przewidywanych obciążeń finansowych – tłumaczy Piotr Zelek z Capgemini Polska.

Koszty migracji zależą od strategii

Wiele firm obawia się migrowania do chmury z powodu kosztów całej operacji. Koszty są nieuniknione, ale można je wyraźnie ograniczyć. Pomoże w tym przemyślana strategia, która określi faktyczne potrzeby, skalę integracji i założenia biznesowe funkcjonowania w chmurze. Powszechnie znane są trzy strategie migracyjne.

1. Rehosting – to najtańsza opcja. Polega na przeniesieniu danych na serwery w chmurze bez istotnych poprawek, dostosowań i optymalizacji całego procesu.

2. Refactoring - wymaga dużego nakładu czasu i większego zaangażowania. W tym przypadku mamy do czynienia z poważnymi zmianami w danych pozwalającymi maksymalnie wykorzystać potencjał chmury. To najdroższa strategia.

3. Replatforming – jest opcją pomiędzy Rehostingiem a Refactoringiem. Przed migracją dane są optymalizowane, a po migracji wprowadzane są w nich niewielkie zmiany. Koszty tej strategii są wyższe niż w przypadku Rehostingu, ale niższe od Refactoringu.

Proces migracji biznesu do chmury wiąże się z wieloma wyzwaniami. Da się to jednak zrobić szybko, sprawnie i z niskimi kosztami. Wymaga to jednak dobrego przygotowania, ustalenia strategii i wizji na przyszłość. Korzyści płynące z przetwarzania danych w chmurze sprawiają, że jest to cenna inwestycja dla firm, które chcą usprawnić swoje działania i zachować konkurencyjność w cyfrowej rzeczywistości.


[1] https://www.reportlinker.com/p06443900/Cloud-Migration-Services-Global-Market-Report.html?utm_source=GNW

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.