Komunikaty PR

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob połączy studentów i pracodawców

2020-10-21  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Notka ( 0.12 MB )

Warszawa to drugi największy ośrodek uniwersytecki w Europie, gdzie aktywnie studiuje niemal 230 tys. osób. Badania wskazują, że nawet 80 proc. studentów ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe, najchętniej wybierając posady barmanów, hostess czy pracowników recepcji. Sam proces rekrutacji często jest jednak wyjątkowo czasochłonny i skomplikowany dla obu stron. Stąd pomysł na aplikację mobilną Fitjob, która maksymalnie upraszcza kontakt między studentami i pracodawcami, pozwalając na zautomatyzowane zatrudnienie nowego personelu już w 24 godziny.

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob to nowość na polskim rynku. Jej zadaniem jest efektywne łączenie studentów szukających elastycznej pracy dorywczej z pracodawcami wielu branż, którzy często zmagają się z okresowymi brakami kadrowymi. Jak podkreśla Siergiej Kriukow, CEO, Fitjob. wcześniej odpowiedzialny za rozwój portalu Shama.pl, Fitjob oferuje unikalne korzyści dla obu tych grup. Dla studentów, szczególnie tych studiujących w trybie stacjonarnym, to szansa na szybkie zasilenie domowego budżetu – na własnych warunkach i tylko wtedy, kiedy pozwala im na to plan zajęć. Sam proces rekrutacji i odpowiedzi na wybraną ofertę jest szybki, intuicyjny i nie wymaga od studenta tradycyjnego kontaktu z ogłoszeniodawcą. Dzięki pełnej transparentności zawieranych umów, które w całości koordynuje aplikacja, oraz narzuceniu minimalnej stawki godzinowej netto (o wysokości 17 zł/h), twórcy odpowiadają na powszechny wśród młodych dorosłych problem szarej strefy, czyli pracy „na czarno”, nierzadko za stawki niezgodne z obowiązującym polskim prawem. Kriukow dodaje, że to również krok w kierunku zmniejszenia bezrobocia w tej grupie wiekowej.

Do tej pory nie było w Polsce jednej platformy, która byłaby w stanie sprostać oczekiwaniom studentów, zwłaszcza dziennych. Ogłoszenia były porozrzucane na kilku portalach i grupach na Facebooku, a aby zaaplikować na dane stanowisko, należało przygotować CV, wysłać je, zadzwonić, stawić się na spotkanie i czekać na niepewną decyzję od pracodawcy. Każda rekrutacja wymagała więc wielu czynności, czasem nieproporcjonalnych w stosunku do dorywczej pracy. Dlatego stworzyliśmy rozwiązanie, które zbiera wszystkie oferty w jednym miejscu – różne firmy, branże, terminy – a zarazem jest wygodne i intuicyjne  – mówi Kriukow.

Zgodnie z badaniem „Student w pracy 2019” zrealizowanym przez Polską Radę Biznesu, aż 8 na 10 studentów zdobyło już przynajmniej jedno doświadczenie zawodowe, z czego aż 75 proc. uczestników badania studiowało dziennie. Dla potencjalnych pracodawców jest to niezwykle obiecujący rynek, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę nawet 1 300 000 studentów w całej Polsce, z czego niemal 230 000 studiujących w samej Warszawie. Dlatego z pomocą przychodzi właśnie Fitjob, oferując najatrakcyjniejszy wśród konkurencji koszt zatrudnienia personelu i możliwość zgromadzenia wykwalifikowanego zespołu do 24 godzin od dodania ogłoszenia. Tak szybki czas operacji Fitjob zawdzięcza automatyzacji i algorytmowi, który za każdym razem wskaże pracownika najlepiej spełniającego oczekiwania związane z daną posadą – od specjalnych kwalifikacji jak prawo jazdy czy książeczka sanepidowska po doświadczenie na podobnym stanowisku.

Do tej pory pracodawcy w większości korzystali z usług agencji pracy tymczasowej, co potrafi być kłopotliwe i zabiera o wiele więcej czasu. Tradycyjne agencje potrzebują minimum tygodnia na znalezienie chętnych, a Fitjob dzięki unikalnemu algorytmowi wyboru kandydatów jest w stanie znaleźć pracowników nawet w ciągu 24h. Dodatkowo agencje oferują wyższe stawki – tymczasem zautomatyzowane rozwiązanie Fitjob jest w stanie zapewnić koszt personelu na poziomie już 20 zł/h, co przy większych projektach potrafi przynieść oszczędność na poziomie nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. – tłumaczy Piotr Deloff, Executive Vice President, Fitjob.

Dziś mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob skupia studentów i pracodawców z Warszawy i okolic, twórcy planują jednak intensywny rozwój w innych uniwersyteckich miastach Polski, jak Kraków (ponad 134 tys. studentów), Poznań (ponad 113 tys.) czy Wrocław (ponad 112 tys.). To jednak nie jedyne pomysły na przyszłość. Fitjob zamierza również organizować wielobranżowe kursy i szkolenia dla swoich użytkowników, które pozwolą im podnieść kwalifikacje i być jeszcze atrakcyjniejszymi w oczach pracodawców.

Plany rozwojowe pomoże im zrealizować agencja CDSR Communication w ramach przeprowadzonego konkursu The New PR: #Challenge19.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.