Komunikaty PR

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob połączy studentów i pracodawców

2020-10-21  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Notka ( 0.12 MB )

Warszawa to drugi największy ośrodek uniwersytecki w Europie, gdzie aktywnie studiuje niemal 230 tys. osób. Badania wskazują, że nawet 80 proc. studentów ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe, najchętniej wybierając posady barmanów, hostess czy pracowników recepcji. Sam proces rekrutacji często jest jednak wyjątkowo czasochłonny i skomplikowany dla obu stron. Stąd pomysł na aplikację mobilną Fitjob, która maksymalnie upraszcza kontakt między studentami i pracodawcami, pozwalając na zautomatyzowane zatrudnienie nowego personelu już w 24 godziny.

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob to nowość na polskim rynku. Jej zadaniem jest efektywne łączenie studentów szukających elastycznej pracy dorywczej z pracodawcami wielu branż, którzy często zmagają się z okresowymi brakami kadrowymi. Jak podkreśla Siergiej Kriukow, CEO, Fitjob. wcześniej odpowiedzialny za rozwój portalu Shama.pl, Fitjob oferuje unikalne korzyści dla obu tych grup. Dla studentów, szczególnie tych studiujących w trybie stacjonarnym, to szansa na szybkie zasilenie domowego budżetu – na własnych warunkach i tylko wtedy, kiedy pozwala im na to plan zajęć. Sam proces rekrutacji i odpowiedzi na wybraną ofertę jest szybki, intuicyjny i nie wymaga od studenta tradycyjnego kontaktu z ogłoszeniodawcą. Dzięki pełnej transparentności zawieranych umów, które w całości koordynuje aplikacja, oraz narzuceniu minimalnej stawki godzinowej netto (o wysokości 17 zł/h), twórcy odpowiadają na powszechny wśród młodych dorosłych problem szarej strefy, czyli pracy „na czarno”, nierzadko za stawki niezgodne z obowiązującym polskim prawem. Kriukow dodaje, że to również krok w kierunku zmniejszenia bezrobocia w tej grupie wiekowej.

Do tej pory nie było w Polsce jednej platformy, która byłaby w stanie sprostać oczekiwaniom studentów, zwłaszcza dziennych. Ogłoszenia były porozrzucane na kilku portalach i grupach na Facebooku, a aby zaaplikować na dane stanowisko, należało przygotować CV, wysłać je, zadzwonić, stawić się na spotkanie i czekać na niepewną decyzję od pracodawcy. Każda rekrutacja wymagała więc wielu czynności, czasem nieproporcjonalnych w stosunku do dorywczej pracy. Dlatego stworzyliśmy rozwiązanie, które zbiera wszystkie oferty w jednym miejscu – różne firmy, branże, terminy – a zarazem jest wygodne i intuicyjne  – mówi Kriukow.

Zgodnie z badaniem „Student w pracy 2019” zrealizowanym przez Polską Radę Biznesu, aż 8 na 10 studentów zdobyło już przynajmniej jedno doświadczenie zawodowe, z czego aż 75 proc. uczestników badania studiowało dziennie. Dla potencjalnych pracodawców jest to niezwykle obiecujący rynek, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę nawet 1 300 000 studentów w całej Polsce, z czego niemal 230 000 studiujących w samej Warszawie. Dlatego z pomocą przychodzi właśnie Fitjob, oferując najatrakcyjniejszy wśród konkurencji koszt zatrudnienia personelu i możliwość zgromadzenia wykwalifikowanego zespołu do 24 godzin od dodania ogłoszenia. Tak szybki czas operacji Fitjob zawdzięcza automatyzacji i algorytmowi, który za każdym razem wskaże pracownika najlepiej spełniającego oczekiwania związane z daną posadą – od specjalnych kwalifikacji jak prawo jazdy czy książeczka sanepidowska po doświadczenie na podobnym stanowisku.

Do tej pory pracodawcy w większości korzystali z usług agencji pracy tymczasowej, co potrafi być kłopotliwe i zabiera o wiele więcej czasu. Tradycyjne agencje potrzebują minimum tygodnia na znalezienie chętnych, a Fitjob dzięki unikalnemu algorytmowi wyboru kandydatów jest w stanie znaleźć pracowników nawet w ciągu 24h. Dodatkowo agencje oferują wyższe stawki – tymczasem zautomatyzowane rozwiązanie Fitjob jest w stanie zapewnić koszt personelu na poziomie już 20 zł/h, co przy większych projektach potrafi przynieść oszczędność na poziomie nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. – tłumaczy Piotr Deloff, Executive Vice President, Fitjob.

Dziś mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob skupia studentów i pracodawców z Warszawy i okolic, twórcy planują jednak intensywny rozwój w innych uniwersyteckich miastach Polski, jak Kraków (ponad 134 tys. studentów), Poznań (ponad 113 tys.) czy Wrocław (ponad 112 tys.). To jednak nie jedyne pomysły na przyszłość. Fitjob zamierza również organizować wielobranżowe kursy i szkolenia dla swoich użytkowników, które pozwolą im podnieść kwalifikacje i być jeszcze atrakcyjniejszymi w oczach pracodawców.

Plany rozwojowe pomoże im zrealizować agencja CDSR Communication w ramach przeprowadzonego konkursu The New PR: #Challenge19.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.