Komunikaty PR

NAOKO.AI: innowacyjny projekt polskiej marki, który zmienia zasady gry

2023-04-17  |  17:40
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina M. Rutkowska
Lensomai Communication

Nowy Świat 60
00-357 Warszawa
kmrutkowska1|gmail.com| |kmrutkowska1|gmail.com
572506965
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska
Do pobrania naoko_ip ( 0.29 MB )

Sztuczna inteligencja to jeden z najgorętszych tematów 2023 roku. Polska marka NAOKO, tworząca projekty przy współpracy m.in. z Warner Brothers, dostrzegła jej potencjał i śmiało wprowadza innowacje na rynek modowy. Efektem jest pierwsza na świecie kolekcja ubrań NAOKO.AI, która powstaje przy zaangażowaniu międzynarodowych klientek i sztucznej inteligencji. Największą atrakcją jest jednak premiera kolekcji, która dzięki nieograniczonym możliwościom AI, może mieć miejsce w przestrzeni kosmicznej, prehistorycznej dżungli czy też grze 3D. 

Przyszłość branży modowej kreowana przez sztuczną inteligencję

NAOKO to polska marka modowa, która dynamicznie rozwija swoje projekty od 2016. Ich kolekcje cieszą się uznaniem na rynku dzięki oryginalnym, kolorowym wzorom, które zainspirowane są m.in. światem Harrego Pottera, Atomówkami i kultowym serialem F.R.I.E.N.D.S. Od momentu powstania, marka zyskała silną społeczność, składającą się z niemal ćwierć miliona fanów na Facebooku, setek tysięcy odtworzeń reelsów na Instagramie oraz pięciu milionów miesięcznych wyświetleń na platformie Pinterest.

Zacieśnianie więzi z klientami przekłada się na poprawę wyników sprzedażowych. W 2022 roku firma zrealizowała 150 tysięcy zamówień, a sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem platformy internetowej przekroczyła 50 milionów złotych, co stanowi wzrost o niemal 60% w porównaniu do poprzedniego roku. W planach na najbliższe lata było przekroczenie granicy 100 milionów złotych, jednak z uwagi na hiperboliczny rozwój AI i plany firmy, aby być prekursorem w tym obszarze, cele te będą musiały zostać zrewidowane. Szczególnie zachęcające z punktu widzenia biznesowego są marże w obszarze Fashion AI. Dewiza Moniki Szyndler, założycielki marki, jest prosta - "Life's too short to wear boring clothes"! Dlatego też NAOKO postanowiło przenieść modę do zupełnie innego wymiaru.

Klientki NAOKO z całego świata wspólnie tworzą projekty przy pomocy AI

Z początkiem roku NAOKO ogłosiła cykl kolekcji współtworzonych z dziesiątkami tysięcy klientek z całego świata, przy użyciu AI. Poprzez indywidualne ankietowanie, warsztaty online i webinary, klientki marki wpływają na modele, fasony, palety kolorów, składy materiałowe oraz rodzaje tkanin danego projektu. Następnie AI, po przetworzeniu tych informacji, zaproponuje kształt kolekcji oraz stworzy moodboard i wizualizacje produktów. 

  • Wykorzystanie NAOKO.AI pozwala naszym projektantkom na współpracę z różnych miejsc, co umożliwia jeszcze lepsze poznanie i zrozumienie gustów, potrzeb i preferencji klientek. Poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji możemy zaoferować najbardziej innowacyjne rozwiązania i zapewnić naszym klientkom wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Dzięki sylwetkom stworzonych przez AI zweryfikujemy m.in. jak dany produkt wygląda na różnych typach sylwetek i rozmiarach. - podkreśla Monika Szyndler.

Premiera nowej linii NAOKO w maju 2023 roku to wydarzenie, które już teraz budzi ogromne zainteresowanie. To właśnie klientki zadecydują czy finałowe projekty zostaną pokazane w otoczeniu prehistorycznej dżungli, na szczycie wulkanu, surrealistycznej galerii obrazów lub też przestrzeni kosmicznej.

Sztuczna inteligencja na stałe zagości w modelu biznesowym NAOKO

Monika Szyndler potwierdza, że AI będzie odgrywać kluczową rolę w działaniach projektowych firmy. Wierzy, że wykorzystanie sztucznej inteligencji przyspieszy proces projektowania, produkcji i sprzedaży, co pozwoli na wzrost marki na rynku:

  • Stworzenie projektu opartego na AI jest zgodne z przyjętą przez nas strategią biznesową, która koncentruje się na innowacyjności, zaangażowaniu klientów i szybszym dostarczaniu produktów na rynek. Współpraca ze społecznością przy projektowaniu kolekcji ma na celu zwiększenie jej lojalności i satysfakcji oraz umożliwić szybszą adaptację do zmieniających się trendów w modzie. Planujemy stworzenie czterech kolekcji na 2023 rok - każda z nich będzie eksperymentem, ale zarazem wierzymy, że każda kolejna będzie lepsza od poprzedniej.

W 2023 roku NAOKO zaplanowało aż 4 kolekcje wykorzystujące AI. Prace nad projektami można śledzić tu: www.naoko.ai

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.