Nawet 88 proc. rodziców niepokoi się o bezpieczeństwo online swoich dzieci
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Ponad połowa respondentów chciałaby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w czasie, gdy korzystają one z Internetu. Polacy stają się coraz bardziej świadomi szans oraz niebezpieczeństw związanych z technologią. Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, ponad 40 proc. rodziców deklaruje, że regularnie podejmuje działania w celu zabezpieczenia prywatności swoich dzieci w sieci. Niemal połowa ankietowanych monitoruje ich aktywność w Internecie, a zaledwie 8 proc. nie zwraca na nią uwagi.
Rodzice i cyberbezpieczeństwo dzieci
Prawie 9 na 10 rodziców jest zaniepokojonych kwestią bezpieczeństwa ich dzieci w Internecie. Jedynie 7 proc. respondentów nie obawia się takich zagrożeń, a 5 proc. osób nie ma wyrobionej opinii na ten temat. Jednocześnie jednak zaledwie 56 proc. ankietowanych jest zainteresowanych poprawą ochrony najmłodszych w czasie ich aktywności online. Natomiast 29 proc. badanych chciałoby większego bezpieczeństwa swoich dzieci w tym zakresie, ale nie wie, w jaki sposób tego dokonać. Co ciekawe, 9 proc. osób nie widzi potrzeby wprowadzania żadnych zmian, a 6 proc. nie zastanawiała się nad tym zagadnieniem.
Zaledwie ⅓ rodziców zna narzędzia poprawiające bezpieczeństwo online
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, jedynie ⅓ rodziców jest zaznajomiona z narzędziami służącymi do ochrony ich dzieci przed zagrożeniami w sieci. Następne 32 proc. respondentów uważa, że zna takie rozwiązania i planuje z nich skorzystać, a 27 proc. osób deklaruje, że ich nie zna, ale zamierza to zmienić. Z kolei 7 proc. ankietowanych przyznaje, że nie mają o nich wiedzy i nie zamierzają używać takich narzędzi.
– Bezpieczeństwo w sieci jest bardzo istotne, szczególnie w kontekście najmłodszych użytkowników. Świadomość rodziców na temat cyberzagrożeń bez wątpienia rośnie, jednak warto systematycznie aktualizować wiedzę, ponieważ świat ulega szybkim przemianom. Technologia daje najmłodszym wiele możliwości, m.in. ułatwia zdobywanie informacji. Warto wspierać rozwój swoich dzieci, pamiętając przy tym o ich bezpieczeństwie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
Śledzimy dzieci w sieci oraz zakazujemy im publikacji zdjęć
Nawet 43 proc. ankietowanych uważa, że zawsze dba o prywatność ich dzieci online. Z kolei 48 proc. stara się robić to jak najczęściej. Jedynie 7 proc. respondentów nie robi tego, ponieważ nie wiedzą, jak mieliby to zrobić, a 1 proc. uważa, że kwestia ta nie ma znaczenia. Kiedy już decydujemy się na zadbanie o bezpieczeństwo dzieci online, to aż 71 proc. ankietowanych przekazuje im informacje na temat zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej dziecka (49 proc.), a na trzecim niepublikowanie zdjęć dzieci w Internecie (41 proc.). Kolejne odpowiedzi, które wskazywali rodzice to: programy do kontroli rodzicielskiej zainstalowane na urządzeniach, z których korzysta dziecko (34 proc.), zakazanie dzieciom publikacji własnych zdjęć i filmów w sieci (31 proc.), instalacja programów antywirusowych (29 proc.). Opcję inne zaznaczyło 3 proc. ankietowanych. Było to pytanie wielokrotnego wyboru.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzono w marcu 2023. Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
![Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/113759072/nera-405xe-1,w_246,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
![Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone](https://www.newseria.pl/files/113759072/elektro-koncept-krakow-poszerza-oferte-o-system-smart-home-loxone,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone
![Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?](https://www.newseria.pl/files/113759072/938-adobestock-1009060978,w_253,wo_300,ho_169,r_jpeg,_small.jpg)
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Transport
![](https://www.newseria.pl/files/11111/samochody-autostrada-tan-kaninthanond-vevfbqtyb8s-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
– Będę proponować, żeby w marcu na sesji plenarnej w Strasburgu odbyła się debata i żebyśmy przyjęli rezolucję w sprawie rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku – zapowiedział europoseł PO Dariusz Joński. Jego zdaniem to zbyt ambitny i nierealny do zrealizowania plan, który może doprowadzić do upadku sektora motoryzacyjnego, dziś wciąż poważnej siły napędowej europejskiej gospodarki. Przemysł w UE od lat traci na konkurencyjności, przede wszystkim na rzecz Chin i USA, dlatego zdaniem europarlamentarzysty propozycja rewizji może zyskać szerokie poparcie w PE.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](https://www.newseria.pl/files/11111/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.
Transport
Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
![](https://www.newseria.pl/files/11111/moya-stacje-foto2,w_133,_small.jpg)
– Mamy zbudowany portfel lokalizacji pod budowę na następne dwa–trzy lata – zapowiada Paweł Grzywaczewski z Anwim, właściciela sieci stacji paliw MOYA. Ta polska, niezależna sieć w ciągu 15 lat funkcjonowania na krajowym rynku rozbudowała się do 500 punktów, co oznacza kilkadziesiąt nowych otwarć rocznie. Kolejne inwestycje będą realizowane w lokalizacjach, które będą uzupełnieniem białych plam na paliwowej mapie Polski. Spółka zapowiada też nowe inwestycje w obszarze elektromobilności.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.