Komunikaty PR

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

2024-07-25  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli najpopularniejszego komunikatora drogowego dla kierowców. Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do terminali, na koniec czerwca liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych nowych projektów przez spółkę – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.

W pierwszej połowie 2024 roku Neptis SA, tworząca kompleksowy ekosystem kierowcy, odnotowała średniomiesięczną liczbę unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik na poziomie 2,2 mln. To 10 proc. wzrost względem analogicznego okresu sprzed roku. Porównując najnowsze dane z pierwszą połową 2022 r., wzrost w tym obszarze wynosi blisko 30 proc., przy 1,7 mln UU. Na koniec czerwca 2024 r. liczba unikalnych użytkowników wynosiła blisko 2,4 mln.

- Sukcesywnie budujemy aktywną społeczność kierowców w Polsce, co widać po dużych wzrostach nominalnej liczby użytkowników. W ciągu roku nasza społeczność powiększyła się o ponad 111 tys. osób. Stały przyrost użytkowników i utrzymywanie ich zaangażowania na wysokim poziomie, to nasz główny cel. Chcemy stale rozwijać ten projekt i budować jego ekosystem. Wyrazem uznania dla naszej pracy jest fakt, że 125 tys. użytkowników decyduje się na korzystanie z płatnej wersji, czyli opłacanie abonamentu do terminali, a w ciągu roku przybyło ich ponad 19 tys. - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.

Yanosik, który jest nowoczesnym systemem wzajemnej wymiany informacji pomiędzy kierowcami, łączy w sobie cechy nawigacji online oraz informatora o zdarzeniach drogowych i punktach adresowych. System jest dostępny w postaci darmowej aplikacji na urządzenia mobilne oraz dedykowanych płatnych urządzeń, sprzedawanych z wykupionym abonamentem, zapewniającym dostęp do internetu mobilnego. Na koniec czerwca br. z płatnej wersji platformy korzystało ponad 125 tys. użytkowników terminali, w pierwszej połowie ubiegłego roku ta liczba wynosiła 106 tys.

Suma zgłoszeń w aplikacji od stycznia do końca czerwca br. to ponad 3 mln. Dla porównania, Neptis  zamknął pierwszy rok po premierze aplikacji Yanosik (2012 r.) z łączną liczbą 546 tys. zgłoszeń. Ponadto liczba aktywnych użytkowników aplikacji Yanosik zbliża się już do 2,5 mln. Średni dystans trasy, który przejeżdżał użytkownik aplikacji Yanosik w pierwszej połowie br., wynosił 43,3 km przy dystansie dziennym blisko 100 km.

Neptis w swojej flagowej aplikacji stosuje grywalizację, dzięki czemu buduje bardzo dużą i aktywną społeczność, wspierającą się wzajemnie na polskich drogach. Zaangażowanych w akcję z nagrodami jest już blisko 4 mln osób. Użytkownicy m.in. za wspólną bezpieczną jazdę otrzymują nakładki na avatary, a także zdobywają kolejne osiągnięcia oraz podnoszą swoje miejsca w rankingu. Od startu grywalizacji, w ramach akcji „Do szesnastu razy sztuka”, ponad 1,8 tys. osób odwiedziło z Yanosikiem każde województwo w Polsce, a ponad 60 tys. kierowców zdobyło osiągnięcie „Miesiąc w trasie” pokonując kolejne kilometry przez 30 dni z rzędu. Następnym z efektów zastosowania gry w aplikacji są duże wzrosty procentowe w obszarze ekosystemu. O ponad 300 proc. wzrosła liczba dodawanych zdjęć warsztatów samochodowych, o 182 proc. umówionych w nich wizyt, o 358 proc. powiększyła się liczba dodawanych opinii, a także o ponad 30 proc. zwiększyła się liczba dodawanych ogłoszeń w serwisie Autoplac.pl.

- Cieszymy się ze wzrostu zaangażowania użytkowników, którzy codziennie korzystają z aplikacji Yanosik. W kwietniu br. odnotowywaliśmy dziennie około 50-60 tys. użytkowników, którzy korzystali z aplikacji co najmniej siódmy dzień z rzędu, obecnie jesteśmy na poziomie ponad 90 tys. Grywalizacja to coś, co na pewno pomaga nam bardziej zaangażować społeczność Yanosika w dodatkową aktywność, co przekłada się na większą liczbę interakcji w trakcie korzystania z aplikacji - podsumowuje prezes zarządu Neptis S.A.

Warto również zwrócić uwagę na liczbę przejechanych kilometrów przez monitorowane pojazdy w systemie Flotis, która w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 253,1 mln km, z czego ponad 190 mln po polskich, a 62,4 mln po zagranicznych drogach. Monitoring pojazdów Flotis pozwala na łatwe lokalizowanie pojazdów zarówno w Polsce, jak i w Europie i na całym świecie. Usługa monitoringu GPS ułatwia prowadzenie firmy poprzez sprawowanie lepszej kontroli nad ponoszonymi wydatkami na utrzymanie floty, niezależnie od jej wielkości. Oferta Flotis skierowana jest zarówno do małych, jak i dużych firm, chcących lepiej kontrolować koszty i lokalizować swoje pojazdy. Dobrze sprawdza się w firmach o profilu handlowym, dystrybucyjnym, transportowym, komunalnym oraz usługowym. Z systemu Flotis skorzystało już ponad 4000 firm.

***

O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim, w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.

Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi i nie tylko, w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawianie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jason Statham w World of Tanks Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:00

Jason Statham w World of Tanks

Jason Statham w nowej roli jako dowódca czołgu w Operacjach świątecznych 2025 w World of Tanks Czas uzbroić się na święta! Studio Wargaming ogłasza dziś, że znany na całym
IT i technologie Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher
2024-12-02 | 12:30

Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher

Warszawa, 2 grudnia 2024 r.: Wystartowała świąteczna promocja Motorola, w której zakup wybranych modeli smartfonów z rodziny edge oraz razr premiowany jest wartościowym
IT i technologie Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce
2024-12-02 | 10:25

Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce

DXC Technology, wiodący globalny dostawca usług IT oraz SAP, globalny lider w dziedzinie aplikacji dla przedsiębiorstw i sztucznej inteligencji biznesowej, ogłosili nawiązanie nowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.