Komunikaty PR

Noctiluca w drodze na NewConnect

2020-12-01  |  01:00
Do pobrania jpg ( 0.07 MB )

 

W 2021 r. do grona spółek notowanych na NewConnect planuje dołączyć Noctiluca - jeden z trzech graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, które stanowią kluczowy element wyświetlaczy. Technologią Noctiluca zainteresowane są największe światowe koncerny z branży.

Noctiluca prowadzi zaawansowane prace nad stworzeniem emiterów OLED, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja)
i hiperfluorescencję. Obecnie rynkowo stosowane emitery pierwszej i drugiej generacji posiadają wiele niedoskonałości, dlatego producenci wyświetlaczy poszukują alternatywy. Emitery Noctiluca charakteryzują się przede wszystkim większą wydajnością niż te dostępne obecnie na rynku, są tańsze, nie wymagają wykorzystania metali ciężkich podczas produkcji, pomogą wyeliminować bolączkę dzisiejszych wyświetlaczy OLED czyli tzw. „efektu wypalania”, ale co ważniejsze, szczególnie
z perspektywy urządzeń zasilanych bateriami, wymagają istotnie mniej energii do świecenia.

- Noctiluca w krótkim okresie osiągnęła parametry emiterów nad którymi kluczowa konkurencja pracuje od kilku lat – najnowsze wyniki testów związków Noctiluca potwierdzają, że spółka ma potencjał stać się topowym graczem, jeśli chodzi o jakość i właściwości swoich związków. Pojawienie się w domenie publicznej informacji odnośnie prac Noctiluca zaowocowało nawiązaniem przez Spółkę relacji biznesowych z ponad 30 podmiotami, w tym z najważniejszymi globalnymi graczami z branży wyświetlaczy – komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.

Odbiorcą technologii Noctiluca oraz ewentualnym nabywcą własności intelektualnej (patentów) są producenci i podmioty dostarczające materiały i komponenty dla OLED, producenci paneli lub matryc, producenci wyświetlaczy, a także dostawcy oświetlenia. Spółka ma nawiązała stałą współpracę zarówno z partnerami technologicznymi (topowe instytuty naukowe z Azji [ITRI] i Europy [Karlsruher Institut für Technologie]), jak i potencjalnymi odbiorcami komercyjnymi – największymi światowymi graczami z rynku OLED, których produkty każdy z nas widział w sklepach RTV.

- Obecnie wykorzystuje się przede wszystkim emitery drugiej generacji, tzw. fosforescencyjne. Mają one jednak wiele wad - np. cena materiałów jest wysoka, długie wyświetlanie tego samego obrazu powoduje „efekt wypalania” (np. logo stacji TV), a urządzenia potrzebują dużej ilości energii by wyświetlić obraz. Ponadto, na rynku brakuje wydajnego emitera niebieskiego, który odpowiada aż za 70 proc. emisji światła i przemysł OLED zmuszony jest stosować nieefektywny emiter pierwszej generacji czyli technologię wypracowaną w latach 90.– dodaje Piotr Trzaska, główny technolog. 

Dzięki współpracy technologicznej z europejskim klientem, pierwsze produkty z użyciem emiterów odkrytych przez Noctiluca będą dostępne na rynku koniec przyszłego roku, co uplasuje Spółkę w światowej czołówce dostawców zaawansowanych materiałów i technologii fotonicznych dla rynku OLED. Spółka dokonała już jednego zgłoszenia patentowego na wytworzone IP (na rodzinę związków - TADF) na rok 2021 planowane jest złożenie drugiego – kluczowe aktywa z perspektywy długoterminowej budowy wartości Spółki. 

Noctiluca dostała się do 3ch międzynarodowych programów branżowych o najwyższym ratingu: DisplayWeek, I-Zone (USA), Tech Tour dla sektora fotonicznego (Europa) oraz Garage+ (Azja).

Większość zespołu Noctiluca swoje doświadczenie naukowe i biznesowe zdobywała w firmie Synthex Technologies, która świadczy usługi syntezy związków chemicznych na potrzeby przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, agrochemicznego i innych. W ostatnim czasie do zespołu Noctiluca dołączył Sri Peruvemba – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży ekranów i elektroniki. W swojej karierze pełnił między innymi funkcję top manadżerskie w E Ink Corporation (technologia ekranów Kindle Amazona).

Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży Biuro prasowe
2024-04-23 | 11:00

Primavera Parfum z nowymi kanałami sprzedaży

Grupa Primavera Parfum, jedyny w Polsce w pełni kompleksowy hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje kanały sprzedaży. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na
SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych
2024-04-09 | 16:50

SYGNIS konsekwentnie realizuje strategię rozwoju produktów własnych

Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. umiejętnie łączy rozwój zaawansowanych technologicznie produktów własnych z realizacją nowych projektów badawczo-rozwojowych.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych
2024-02-05 | 06:30

Dynamiczny rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych, stanowiący kluczowy obszar globalnej gospodarki cyfrowej, przechodzi błyskawiczne zmiany. Przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub ujawnia, że Polska jest jednym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.