Komunikaty PR

Nowe badanie Salesforce - MŚP lepiej sobie radzą z AI niż duże firmy

2024-05-16  |  09:51
Biuro prasowe

Niedawna ankieta przeprowadzona wśród 600 specjalistów IT ujawniła, że małe i średnie firmy (sektor MŚP) są bardziej przekonane do sztucznej inteligencji i korzyści z niej płynących, niż duże przedsiębiorstwa. Zdecydowana większość (95%) specjalistów IT pracujących w sektorze MŚP czuje się pewnie, jeśli chodzi o wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w swojej pracy i widzi większe możliwości wzrostu przychodów dzięki tej technologii.

Rozwój nowej technologii generatywnej sztucznej inteligencji demokratyzuje innowacje i pozwala małym i średnim firmom konkurować na bardziej wyrównanych warunkach. Badania pokazują, że dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji małe i średnie firmy już teraz uzyskują głębszy wgląd w biznes, zwiększają przychody oraz poprawiają jakość obsługi klienta.

Małe i średnie firmy napędzają wzrost dzięki sztucznej inteligencji, podczas gdy duże przedsiębiorstwa koncentrują się na wydajności operacyjnej.

Trzy najważniejsze korzyści ze sztucznej inteligencji dla małych i średnich firm:

  • Lepszy wgląd w biznes
  • Zwiększenie przychodów
  • Lepsza obsługa klienta

Trzy największe korzyści ze sztucznej inteligencji dla dużych przedsiębiorstw:

  • Automatyzacja rutynowych zadań
  • Zwiększenie wydajności
  • Lepsza obsługa klienta

 

Duże przedsiębiorstwa zmagają się ze wdrażaniem nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, częściej niż małe i średnie firmy

Zespoły IT w dużych przedsiębiorstwach pięciokrotnie częściej, niż zespoły IT w małych i średnich firmach, zmagają się z takimi problemami, jak równoważenie szybkości, wartości biznesowej i bezpieczeństwa, które mają miejsce podczas wdrażania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Ponad dwukrotnie częściej martwią się także o to, że infrastruktura zarządzania danymi w ich organizacji, podobnie infrastruktura ds. bezpieczeństwa nie nadążą za zapotrzebowaniem na innowacje.

- Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse małych i średnich firm. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, która przejmuje większość powtarzalnych, a czasem żmudnych zadań w ramach w pełni połączonego pakietu produktów, zespoły MŚP nagle mają więcej czasu na bardziej strategiczną i wartościową pracę, taką jak nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami i partnerami. W rezultacie mogą działać równie szybko – lub szybciej – niż większe firmy, jednocześnie znacznie poprawiając jakość obsługi klienta – komentuje Kristopher Billmaier, dyrektor generalny Salesforce Starter Suite.

 

Metodologia:

We współpracy z Vanson Bourne, Salesforce przeprowadził podwójnie anonimową ankietę wśród 600 specjalistów IT (200 liderów IT i 400 indywidualnych współpracowników IT). Ankieta została przeprowadzona między grudniem 2023 r. a styczniem 2024 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek! Biuro prasowe
2024-06-26 | 14:00

77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek!

Według najnowszych badań Salesforce współcześni pracownicy wierzą, że sztuczna inteligencja wykona prawie połowę ich zadań. Jednak zatrudnieni czują się najbardziej komfortowo wówczas, kiedy AI i ludzie pracują wspólnie. Efektem tej kooperacji jest większe zaufanie do AI w zakresie autonomicznego wykonywania zadań, które pozwalają oszczędzać czas, takich jak np. pisanie kodu, znajdywanie spostrzeżeń dotyczących danych i opracowywanie pisemnych komunikatów. Pracownicy nie delegują jednak wszystkich swoich zadań do AI. Badania pokazują, że dzisiejsi członkowie zespołu wolą, aby zadania takie jak wdrażanie nowych pracowników, szkolenia i dbanie o bezpieczeństwo danych były nadzorowane przez ludzi. Prawdopodobnie nie potrwa to jednak długo. Dane sugerują również, że inwestowanie w wiedzę i edukację buduje zaufanie do autonomicznej sztucznej inteligencji w przyszłości. Najciekawsze wnioski z badania Pracownicy na całym świecie, zwłaszcza liderzy, wierzą w autonomiczną przyszłość i już teraz powierzają zadania sztucznej inteligencji. Zatrudnieni (dane uśrednione) są przekonani, że AI wykona około 43% ich zadań, co wskazuje na zmianę wśród pracowników w kierunku przekazywania zadań sztucznej inteligencji. Co ciekawe, liderzy są większymi entuzjastami i uważają, że odsetek wykonywanych przez AI zadań sięgnie 51%. Szeregowi pracownicy typują natomiast 40%. Badania pokazują, że aż 77% członków zespołów na całym świecie ostatecznie zaufa sztucznej inteligencji w zakresie autonomicznego działania. Liczba ta obejmuje: 10% pracowników, którzy dziś już jej ufają, 26% zatrudnionych, którzy zaufają AI w okresie krótszym niż trzy lata, 41% pracowników, którzy zaufają sztucznej inteligencji w ciągu trzech lub więcej lat.   Podczas gdy pracownicy preferują współpracę pomiędzy AI a ludźmi, to jednak zaczynają ufać, że algorytm poradzi sobie z niektórymi zadaniami samodzielnie. Zadania, które powierzano autonomicznej sztucznej inteligencji, obejmowały: 15% zaufało AI w kwestii autonomicznego pisania kodu, 13% w zakresie samodzielnej analizy danych, 12% ufa sztucznej inteligencji w zakresie opracowywania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, 12% ufa, że autonomiczne AI będzie pełnić funkcję ich osobistego asystenta.   Inne zadania, według respondentów, wymagają zaangażowania człowieka. Pracownicy są bardziej skłonni zaufać ludziom w następujących kwestiach: 47% ufa, że ludzie sami będą uczestniczyć w działaniach integracyjnych, 46% ufa ludziom w zakresie wdrażania i szkolenia pracowników, 40% ufa ludziom w kwestii bezpieczeństwa danych.   Respondenci badania uważają, że zaangażowanie człowieka jest niezbędne do budowania zaufania do sztucznej inteligencji. 63% pracowników na całym świecie twierdzi, że większe zaangażowanie człowieka zwiększyłoby ich zaufanie do sztucznej inteligencji, obawy związane z AI mogą wynikać z braku jej zrozumienia. Aż 54% zatrudnionych twierdzi, że nie wie, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana lub zarządzana w ich miejscu pracy, pracownicy, którzy mają wiedzę na temat tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana i zarządzana w ich miejscu pracy, są 5x bardziej skłonni powiedzieć, że zaufają AI w zakresie autonomicznego działania w ciągu najbliższych dwóch lat niż ci, którzy nie posiadają takiej wiedzy.   Wyniki badania obrazują, że pojawia się kluczowa różnica w zakresie wiedzy na temat sztucznej inteligencji między płciami – mężczyźni są o 94% bardziej skłonni powiedzieć, że posiadają wiedzę na temat wdrażania i zarządzania sztuczną inteligencją w swoim miejscu pracy w porównaniu z kobietami.
IT i technologie Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną Save Brazil
2024-06-26 | 10:00

Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną "Save Brazil"

SOFSWISS – międzynarodowa firma IT z dużymi placówkami w Warszawie i Poznaniu – aktywnie wspiera działające inicjatywy społecznie odpowiedzialne (ESG), a także uruchamia
IT i technologie Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock
2024-06-26 | 10:00

Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock

AWS (Amazon Web Services) ogłosił dostępność nowego modelu podstawowego (FM) firmy Anthropic, Claude 3.5 Sonnet w Amazon Bedrock, aby umożliwić firmom każdej wielkości szybkie testowanie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.