Nowe kamery Axis do dozoru pokładowego
Axis Communications właśnie wprowadziło na rynek dwa nowe modele kamer kopułkowych z serii AXIS P39. Zapewniają one znakomitą jakość obrazu w dowolnych warunkach oświetleniowych i doskonale sprawdzą się w dozorze pokładowym, m.in. w pociągach, autobusach czy pojazdach ratunkowych.
Nowe kamery AXIS P3925-R i AXIS P3935-LR spełniają wszystkie normy obowiązujące w branży transportowej, w tym EN50155, EN45545 i NFPA 130. Ich metalowe obudowy klasy IK10, IP66 oraz IP67 chronią je przed wodą, korozją i pyłem. Zastosowana w urządzeniach technologia Axis Forensic WDR umożliwia rejestrowanie wysokiej jakości obrazów w sytuacji, gdy obserwowana scena obejmuje zarówno ciemne, jak i jasne partie, a technologia Axis Lightfinder zapewnia ostry, kolorowy obraz nawet w słabych warunkach oświetleniowych. Ponadto model AXIS P3935-LR zawiera wbudowane diody LED działające w podczerwieni (długość fali 940 nm), co umożliwia dozór w całkowitej ciemności bez rozpraszania kierowców ani pasażerów. Kamera jest też wyposażona w dwukierunkową technologię audio i wbudowany mikrofon, które pozwalają na dozór dźwiękowy i audio detekcję.
Nowe kamery umożliwiają rozbudowane analizy, dzięki łatwemu dodawaniu aplikacji analitycznych różnych firm. Urządzenia można montować przodem do kierunku jazdy na desce rozdzielczej pojazdu, tak aby rejestrowały zdarzenia z perspektywy kierowcy. Elektroniczna stabilizacja obrazu pozwala uzyskać nieporuszony materiał wizyjny, mimo drgań oddziałujących na kamerę. To rozwiązanie znakomicie sprawdza się także podczas rejestrowania zdarzeń na zewnątrz pojazdu.
Ponadto kamery wyposażono w udoskonalone funkcje zabezpieczeń. Podpisane oprogramowanie sprzętowe i funkcja „bezpieczny start” dają pewność, że instalowane będzie tylko autoryzowane, niezmodyfikowane oprogramowanie sprzętowe.
Najważniejsze cechy nowych kamer:
• Wandaloodporna, metalowa obudowa
• Zgodność z normami EN50155, EN45545 i NFPA 130
• Technologie Lightfinder i Forensic WDR
• Wersja z podczerwienią i dwukierunkową komunikacją audio
• Udoskonalone funkcje zabezpieczeń

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.