Nowe roboty MiR optymalizują intralogistykę w rumuńskiej fabryce w Arad
Odense, Dania – 26 września 2023 r. - Fabryka Eaton w Arad w Rumunii wdrożyła cztery autonomiczne roboty mobilne (AMR) od Mobile Industrial Robots: dwa modele MiR500 i MiR200. W planach jest implementacja dodatkowych MiR250, które mają obsłużyć transport w powstającym zakładzie montażu powierzchniowego. Optymalizacja wybranych procesów pozwoliła zaoszczędzić czas i przydzielić pracowników do bardziej odpowiedzialnych i mniej wymagających zadań.
Głównymi wyzwaniami zakładu Eaton były braki kadrowe i obciążenie pracowników wykonujących ciężkie, fizyczne prace. Przed wdrożeniem systemów AMR, proces transportu komponentów na linie montażowe i odbioru gotowych produktów był obsługiwany przez pracowników zakładu, którzy korzystali z ręcznych lub elektrycznych wózków widłowych. W obliczu takich problemów firma postawiła na automatyzację. Zaczęło się od dwóch autonomicznych robotów mobilnych MiR200. Maszyny te mogą przenosić ładunki o wadze 200 kg i poruszać się z maksymalną prędkością 4 km/h. W 2022 r. inżynierowie fabryki wdrożyli kolejne AMR - dwa modele MiR500, które mogą przenosić ładunki o masie do 500 kg i poruszać się z prędkością 7,2 km/h. Kolejne wdrożenie jest w drodze - robot MiR250 zajmie się dostawą i odbiorem produktów w nowo powstałym zakładzie specjalizującym się w technologii montażu powierzchniowego.
Obecnie AMRy obsługują 52 linie i liczne lokalizacje kanban. Roboty rozpoczynają swoje zadania po otrzymaniu sygnału od pracownika. MiR500 przenoszą palety z linii produkcyjnej do stacji dokującej. Z kolei roboty MiR200 rozpoczynają pracę, gdy pracownik linii montażowej poinformuje je, że brakuje konkretnego materiału. Operator magazynu pobiera wówczas elementy z regału, umieszcza je na robocie i wybiera jedną z zapisanych tras. Kiedy MiR200 dociera na miejsce, sygnalizuje swoją obecność dźwiękiem, a pracownik odbiera ładunek i AMR wraca do stacji załadunkowej. Zakład Eaton w Arad jest pierwszym rumuńskim zakładem, który wdrożył autonomiczne roboty mobilne MiR.
AMR pracują sześć dni w tygodniu na dwie zmiany. MiR500 transportują ponad 100 palet każdego dnia, przejeżdżając 120-150 metrów na zadanie - w sumie 12-15 kilometrów dziennie. Natomiast modele MiR200 przemierzają około 150 różnych tras każdego dnia, pokonując prawie 25 kilometrów. Wcześniej dystans 40 kilometrów dziennie musieli pokonywać pracownicy. Była to ciężka praca o sporym ryzyku urazów. Obecnie czas ten mogą poświęcić na bardziej wartościowe i satysfakcjonujące zadania.
O Eaton:
Eaton jest zaangażowany w poprawę życia ludzi i środowiska poprzez niezawodne, wydajne i bezpieczne technologie zarządzania energią. Firma wytwarza między innymi produkty z zakresu bezpieczeństwa, ochrony i komunikacji awaryjnej. Inne obszary działalności obejmują sterowanie, technologię napędów i automatykę przemysłową, a także szafy serwerowe. Historia firmy sięga 1911 roku. Obecnie Eaton działa w 175 krajach, posiada ponad 50 fabryk i zatrudnia ponad 85 000 osób na całym świecie.
O Mobile Industrial Robots (MiR)
MiR projektuje i produkuje jedną z najbardziej zaawansowanych w branży gamę autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które mogą szybko, łatwo i tanio zautomatyzować logistykę wewnętrzną i zoptymalizować obsługę materiałów. MiR oferuje jedną z najbardziej zaawansowanych flot robotów mobilnych wykorzystywanych zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i małych i średnich klientów w wielu branżach, od produkcji, przez logistykę, po opiekę zdrowotną. Założona w Danii w 2013 roku firma rozwinęła się do poziomu globalnego lidera z blisko 220 dystrybutorami i certyfikowanymi integratorami systemów w 60 krajach. MiR został przejęty przez Teradyne w 2018 roku, a w 2022 roku połączony z AutoGuide Mobile Robots, aby dostarczać AMR w szerokiej gamie, od niskiej do wysokiej ładowności. Siedziba główna MiR znajduje się w Odense w Danii, a biura regionalne w Holbrook (NY), San Diego (CA), North Reading (MA), Georgetown (KY), Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokio, Seulu i Szanghaju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mobile-industrial-robots.com
Kontakt dla prasy: Dorota Prochowicz, Omega Communication, dprochowicz@communication.pl, +48 728 433 401
Kontakt w firmie: Denise Innocenti, Mobile Industrial Robots, din@mir-robots.com ; +45 60 24 18 88

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.