Nowy gracz wśród dystrybutorów elektroniki
LAMEL Brands to butikowy dystrybutor, który szczególnie duży nacisk kładzie na jakość współpracy z dostawcami i klientami. Firma zajmuje się wyspecjalizowaną w ochronie ekranów i wyświetlaczy dystrybucją marki własnej My Screen, systemy ploterowe Cut&Use oraz innych znanych i cenionych marek. Obecnie w swoich działaniach koncentruje się głównie na rynku polskim.
Rok 2022 okazał się dla LAMEL Brand przełomowy – firma odnotowała wzrost sprzedaży aż o 100% w stosunku do minionego roku 2021! Ten sukces w dużej mierze związany był ze zmianami personalnymi na stanowisku dyrektora dystrybucji, które objął Tomasz Cieślak. Był on wcześniej związany z mediami, tworząc przez lata czasopisma branżowe np. „Mobility” czy organizując największe w branży nowych technologii wydarzenie – Galę Mobility Trends. Zmiana dyrektora zaowocowała rozwojem portfolio oraz wprowadzeniem do sprzedaży wielu znanych i lubianych marek, np. Mio, Nokia, Oppo, SPARCO, Celly w wyselekcjonowanych kanałach sprzedaży.
„Kierując się wyczuciem potrzeb rynkowych oraz trendów technologicznych, nawiązaliśmy współpracę ze wszystkimi największymi sieciami sprzedaży elektroniki w Polsce. Współpracujemy m.in. z kanałami automotive, foody, posiadamy też bogatą bazę partnerów biznesowych w rynku rozproszonym Telko oraz IT. Nasza firma zaczęła podbój rynku dystrybuując markę własną: My Screen i systemy ploterowe Cut&Use, czyli pełną ofertę ochrony wyświetlaczy. Od przeszło roku budujemy pozycję jako dystrybutor i rozwijamy ofertę o urządzenia dostarczające i podtrzymujące alternatywną energię, ofertę produktów dla graczy, oraz marki, które są już znane na polskim rynku, m.in. Mio, Oppo, Nokia. By skutecznie realizować wyznaczone cele biznesowe potrzebne były zmiany w strukturach firmy, dlatego zatrudniliśmy kompetentnych menagerów, znanych w branży ze swojego doświadczenia i zaangażowania. W planach mamy ekspansję dystrybucyjną na zagraniczne rynki oraz dalszy rozwój oferty B2B – podjęliśmy już pierwsze kroki" – powiedział Tomasz Cieślak, dyrektor dystrybucji LAMEL Brands.
W ofercie LAMEL Brands można znaleźć zarówno produkty czołowych światowych producentów, jak i specjalistyczny sprzęt od dostawców niszowych. Są to telefony komórkowe, akcesoria GSM, sprzęt audio, akcesoria do gier i wiele, wiele innych. Niezależnie od obszaru działania firma zawsze stawia na najwyższą jakość oferowanych usług.
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_725345042,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.