Nowy moduł przenośnikowy dla robotów MiR
Innowacyjna platforma lekkiego przenośnika (LCP) płynnie integruje się z wiodącymi na rynku autonomicznymi robotami mobilnymi (AMR) firmy Mobile Industrial Robots, zwiększając wydajność i bezpieczeństwo w transporcie materiałów.
WARSZAWA, 17 października 2023 r: Interroll, globalny lider rynku rozwiązań do obsługi materiałów, zaprezentował rozszerzenie dla lekkiej platformy przenośnikowej (light conveyor platform, LCP) zaprojektowanej w celu ułatwienia przenoszenia lekkich towarów za pomocą autonomicznych robotów mobilnych (AMR). Ta innowacyjna oferta łączy dziesięciolecia doświadczenia firmy Interroll w projektowaniu i produkcji tradycyjnych systemów przenośników z najnowocześniejszą technologią AMR firmy Mobile Industrial Robots (MiR), umożliwiając klientom na całym świecie usprawnienie logistyki wewnętrznej, będąc jednocześnie elastycznym pomostem między systemami przenośników a liniami produkcyjnymi.
AMR firmy MiR to wszechstronne platformy robotyczne, które mogą współpracować z niezliczonymi modułami górnymi i innymi akcesoriami zwiększającymi ich funkcjonalność. Moduł górny LCP AMR firmy Interroll jest najnowszą certyfikowaną aplikacją w programie partnerskim MIR Go, największym ekosystemie aplikacji AMR z ponad 160 modułami górnymi, które doskonale łączą się z robotami mobilnymi.
- Nasi klienci poszukują sprawdzonych rozwiązań o takiej samej jakości jak nasze roboty, które można łatwo zintegrować z ich podstawowymi procesami produkcyjnymi, a to z pewnością oferuje lider, jakim jest Interroll – powiedział Rasmus Smet Jensen, wiceprezes ds. marketingu i strategii w MiR. – Ten kompaktowy robot połączony z rozwiązaniem przenośnikowym bez wątpienia usprawni procesy obsługi materiałów na całym świecie, nawet w bardzo dynamicznych warunkach.
Nowe rozwiązanie optymalizuje operacje na wielu piętrach w zakładzie Interroll
W ramach rygorystycznego procesu testowania firma Interroll wdrożyła nowy moduł górny LCP AMR z robotem MiR250 w swoim Centrum Doskonałości w Sant Antonino w Szwajcarii. Specjalizujący się w produkcji części formowanych wtryskowo z technopolimerów zakład mieści się w dwupiętrowym budynku, co stanowi pewne wyzwanie logistyczne. Wcześniej przenoszenie materiałów z produkcji do obszaru logistycznego wymagało pracy ręcznej, ponieważ żadne inne rozwiązanie logistyczne nie mogło zaoferować elastyczności wymaganej dla operacji wielopiętrowych. AMR firmy MiR bez trudu poruszają się w tym wielopiętrowym środowisku, autonomicznie korzystając z wind do przemieszczania się między piętrami.
- Wybór MiR jako partnera dla modułu górnego LCP AMR był strategicznym wyborem – powiedział Jens Strüwing, wiceprezes wykonawczy ds. produktów i technologii w Grupie Interroll. – Podobnie jak Interoll, MiR jest światowym liderem na rynku obsługi materiałów. Po przetestowaniu robotów MiR w naszym własnym zakładzie, jesteśmy pewni tego, że mogą optymalizować nasze wewnętrzne procesy. Bezproblemowa kompatybilność robotów AMR firmy MiR z naszą logistyką produkcji, precyzyjne możliwości nawigacji w dynamicznych środowiskach, zdolność adaptacji do zmian układu i przepływów pracy oraz zwiększone bezpieczeństwo w miejscu pracy sprawiają, że idealnie do nas pasują.
Usprawnione procesy i większy zwrot z inwestycji dzięki pracy całą dobę
Aby jeszcze bardziej zoptymalizować procesy, Interroll wykorzystuje MiR Insights, oparte na chmurze oprogramowanie MiR, które wizualizuje kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak przejechany dystans, ukończone misje i wykorzystanie robotów. Oprogramowanie to zapewnia przegląd obszarów o dużym natężeniu ruchu, umożliwiając usprawnienie przepływu pracy robotów i zwiększenie przepustowości. Od czasu wprowadzenia MiR Insights w czerwcu 2023 r. robot MiR250 pracuje średnio 22,3 godziny dziennie, pokonując 106 km na terenie fabryki.
Połączenie MiR250 z górnym modułem LCP AMR znacznie skróciło czas ręcznej obsługi i transportu, umożliwiając wykwalifikowanym pracownikom Interroll skupienie się na zadaniach wymagających specjalistycznej wiedzy, kreatywności i podejmowania decyzji. Firma przewiduje pozytywny zwrot z inwestycji dzięki zwiększonej wydajności i zmniejszonym kosztom pracy.
Górny moduł LCP AMR został zaprezentowany na wirtualnych targach AMR Expo MiR:
Zobacz pełne studium przypadku: https://www.mobile-industrial-robots.com/case-studies/mir-250-interroll/
Informacje o Interroll
Grupa Interroll jest wiodącym na świecie dostawcą rozwiązań w zakresie transportu wewnętrznego. Firma została założona w 1959 roku i jest notowana na szwajcarskiej giełdzie SIX od 1997 roku. Interroll dostarcza integratorom systemów i inżynierom instalacji kompleksową gamę produktów i usług opartych na platformach w kategoriach "Rollers" (rolki przenośników), "Drives" (silniki i napędy do systemów przenośników), "Conveyors & Sorters" (przenośniki i sortowniki) oraz "Pallet Handling" (transport i magazynowanie palet). Rozwiązania Interroll są wykorzystywane w usługach kurierskich i pocztowych, handlu elektronicznym, na lotniskach, w branży spożywczej, modowej, motoryzacyjnej i innych. Firma zalicza do swoich użytkowników wiodące marki, takie jak Amazon, Bosch, Coca-Cola, DHL, Nestlé, Procter & Gamble, Siemens, Walmart i Zalando. Interroll, z siedzibą w Szwajcarii, posiada globalną sieć 35 firm o sprzedaży 664,4 mln CHF i 2500 pracowników (2022 r.). Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://interroll.com/
O Mobile Industrial Robots (MiR)
MiR rozwija i wprowadza na rynek najbardziej zaawansowaną linię współpracujących i bezpiecznych autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które mogą szybko, łatwo i tanio zautomatyzować logistykę wewnętrzną i zoptymalizować obsługę materiałów. MiR oferuje jedną z najbardziej zaawansowanych flot robotów mobilnych wykorzystywanych zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i małych i średnich klientów w wielu branżach, od produkcji, przez logistykę, po opiekę zdrowotną. Założona w Danii w 2013 roku firma rozwinęła się do poziomu globalnego lidera z blisko 220 dystrybutorami i certyfikowanymi integratorami w 60 krajach. MiR został przejęty przez Teradyne w 2018 roku, a w 2022 połączony z AutoGuide Mobile Robots, aby dostarczać szeroką gamę AMR, od małej do dużej ładowności. Siedziba MiR znajduje się w Odense w Danii, a biura regionalne w Holbrook w stanie Nowy Jork, San Diego, North Reading w stanie Massachusetts, Novi w stanie Michigan, Georgetown w stanie Kentucky, Singapurze, San José w Kostaryce, Frankfurcie, Barcelonie, Jokohamie, Seulu i Szanghaju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mobile-industrial-robots.com
Dane kontaktowe firmy:
Denise Innocenti
Kierownik ds. marketingu Grupy
din@mir-robots.com
Kontakt dla prasy:
Dorota Prochowicz
Omega Communication
dprochowicz@communication.pl
728 433 401

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.