Nowy prezes Triggo S.A.
Wojciech Apel, przedsiębiorca od 30 lat związany z branżą telekomunikacyjną przejmuje stery Triggo S.A. Dotychczas pełnił on funkcję członka rady nadzorczej spółki. Na stanowisku prezesa zarządu zastąpił wynalazcę pojazdu Rafała Budweila.
– Serdecznie dziękuję Rafałowi Budweilowi za niezwykle istotny wkład w stworzenie koncepcji pojazdu Triggo oraz wysiłek włożony w tworzenie i rozwój spółki – mówi Wojciech Apel. Jak dodaje, zmiany w kierownictwie mają na celu podsumowanie dotychczasowych działań oraz zaplanowanie nowego etapu rozwoju.
Twórca innowacyjnego mikropojazdu elektrycznego pozostanie głównym konstruktorem w spółce i będzie kontynuował prace nad dalszym doskonaleniem swojego wynalazku, skupiając się przede wszystkim na działalności badawczej i rozwojowej. Ponadto Rafał Budweil swoje działania skoncentruje na umiędzynarodowieniu projektu i aktywności spółki, występując jako założyciel oraz jej kluczowy pracownik.
Zmiany w Triggo S.A. dotyczą także pozostałych członków zarządu oraz rady nadzorczej. Ze stanowisk w zarządzie zrezygnowali Adam Piekarski i Jacek Konior. Natomiast nowym członkiem rady nadzorczej został Zbigniew Szkaradnik, doktor nauk technicznych, wiele lat zawodowo związany z branżami automatyki przemysłowej oraz telekomunikacyjną.
Spółka poinformowała niedawno, że 29 czerwca odbędzie się Zwyczajne Walne Zgromadzenie, podczas którego zostaną omówione dotychczasowe działania organów spółki oraz plany dotyczące jej rozwoju.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.