Komunikaty PR

Nowy wymiar Intranetu

2023-12-15  |  16:00

Najnowsze rozwiązania krakowskich specjalistów od SharePointa sprawiają, że Intranet wymaga od pracowników nieco mniej kompetencji technicznych, a jednocześnie coraz więcej im daje.

Intranet od dawna pomaga pracownikom w wypełnianiu obowiązków, ułatwiając im wymianę wewnętrznych informacji bez konieczności opuszczania stanowiska pracy. Z poziomu poczty elektronicznej można zarządzać kalendarzem, kontaktami i codziennymi zadaniami.  Narzędzia do komunikacji i współpracy w czasie rzeczywistym ułatwiają organizację spotkań, chatów i zespołową pracę nad dokumentami. Inne umożliwiają analizę danych i usprawniają raportowanie. Dzięki chmurze do Intranetu można dostać się z dowolnego miejsca i urządzenia, co szczególnie przydaje się w pracy zdalnej i mobilnej. Na dodatek Intranet posiada już zaawansowane funkcje zabezpieczające dane i zapewnia, że w procesie komunikacji wewnętrznej nie dochodzi do naruszenia zgodność z regulacjami prawnymi. Niestety nie wszyscy pracownicy nadążają za tym technologicznym postępem.

– Szeregowym pracownikom coraz trudniej jest korzystać z zaawansowanych narzędzi intranetowych, przez co często znajdują się poza obiegiem oficjalnych informacji wewnętrznych – mówi Marcin Wojciechowski, lider M365 Competence Center Avenga w Polsce i przekonuje, że można temu zaradzić przy pomocy… technologii.

Poszerzanie Intranetu

Prawie połowa firm na świecie prowadzi komunikację wewnętrzną na platformie Microsoft 365, która integruje różne narzędzia i usługi, przydatne w codziennej pracy. Dlatego krakowscy eksperci z firmy Avenga, szukając rozwiązań odpowiednich dla wszystkich pracowników, postanowili zacząć od rozszerzenia atutów środowiska Microsoft 365.

Punktem wyjścia było przeanalizowanie doświadczeń użytkowników i stworzenie nowego, znacznie prostszego interfejsu. – Każde przewinięcie, kliknięcie i interakcja pracownika z Intranetem powinny być świadectwem wydajności i idealnych warunków pracy – uważa Marcin Wojciechowski. 

Od prezesa po woźnego wszyscy pracownicy korzystają z tego samego interfejsu, ale dzięki sztucznej inteligencji nie wszyscy dostają takie same informacje. Każdy pracownik widzi na ekranie tylko to, co go interesuje i czego może potrzebować w codziennej pracy. Jeśli coś jest ważne w jego pracy, to dowie się o tym ze swojej strony startowej Intranetu nawet wtedy, gdy nie czyta maili.

Włączenie wszystkich pracowników w proces komunikacji w czasie rzeczywistym jest możliwe dzięki wykorzystaniu koncepcji progresywnych aplikacji internetowych (PWA). Rozwiązanie to łączy cechy tradycyjnych stron internetowych z funkcjonalnościami, które dotychczas były charakterystyczne dla aplikacji mobilnych. – Intuicyjność i szybkość działania progresywnych aplikacji internetowych sprawia, że użytkownicy są bardziej responsywni niezależnie od tego, czy korzystają z komputera, tabletu czy smartfona – twierdzi ekspert firmy Avenga.

Każdy jest wyjątkowy

W „inkluzywnym” Intranecie pracownik zachowuje dostęp do wszystkich narzędzi, funkcji i procesów biznesowych firmy. Zasadniczą zmianą jest prostota dostępu i jeszcze bardziej niż dotychczas spersonalizowany wybór treści. Wiadomości i aktualizacje są dostosowane do unikalnych ról, obowiązków i zainteresowań poszczególnych członków zespołu. Funkcjonalności SharePoint Target Audience i Home Site wykorzystuje się do spersonalizowanej komunikacji, która przestaje być jednokierunkową transmisją, a staje się czymś w rodzaju indywidualnej rozmowy. 

Rdzeniem tej spersonalizowanej komunikacji jest SharePoint, przy pomocy którego tworzy się, organizuje i selekcjonuje treści. Pracownik w ogóle nie musi wchodzić „w skomplikowane korytarze” SharePointa, ponieważ wszystko czego potrzebuje pojawia się w aktualizacjach, powiadomieniach czy informacjach na stronie startowej Intranetu.

Intuicyjność, szybkość działania i dopasowanie do użytkownika widać też w intranetowej wyszukiwarce. E-maile, wiadomości zespołowe, dokumenty, osoby, wydarzenia z kalendarza i wiadomości – każdy element jest przeszukiwalny i natychmiast dostępny. Kreatory są dostosowane do każdego źródła wyszukiwania, filtrując i zawężając wyniki do tych najbardziej precyzyjnych. Dane nie muszą być w pełni ustrukturyzowane. Dla przykładu poszukiwane dokumenty mogą być filtrowane według typu, daty utworzenia, autora lub edytora, a współpracownika w firmie można szukać według stanowiska, działu lub imienia. Niepotrzebne są do tego nazwy dokumentów lub nazwiska współpracowników.

Cała firma zawsze pod ręką

Zintegrowanie funkcji zatwierdzania z różnych aplikacji intranetowych i automatyzacji zadań (usługa Microsoft Power Automate) sprawia, że z poziomu strony startowej pracownik może załatwić wszystko, co da się zrobić zdalnie. – Nie wiesz jak wnioskować o urlop lub komu przesłać fakturę, w ciągu kilku sekund dowiesz się o tym z Intranetu. Potrzebujesz akceptacji kosztów imprezy lub chcesz zmienić dostawcę, to też załatwisz przez Intranet. Proces musi być tylko zdefiniowany w M365, a tych procesów mogą być setki – wyjaśnia Marcin Wojciechowski. 

Interfejs zintegrowanego Intranetu nie wymaga przełączania się między aplikacjami. Wszystkie ważne dla pracownika sprawy, jak np. zadania, akceptacje czy wnioski, są cały czas pod ręką. Tak skonstruowany Intranet redukuje nie tylko liczbę kliknięć, ale zapewnia też błyskawiczne ładowanie treści. Dzięki potężnym silnikom nawet pierwsze ładowanie strony liczy się w milisekundach. Na przykład rozmiar obrazów jest od razu optymalizowany pod kątem urządzenia, na którym mają być one wyświetlone. Czas ładowania wszystkich obrazów po optymalizacji jest równy czasowi ładowania największego z nich. Podstawą tej wydajności jest innowacyjny mechanizm wsadowy i inteligentny system pamięci podręcznej. 

Przedstawione rozwiązania intranetowe działają również w środowiskach multicloudowych (np. Confluence i M365). – Rozszerzenie środowiska Microsoft 365 pomaga w propagowaniu wiedzy wśród pracowników, ponieważ jest ona wyświetlana przy okazji bieżącego zarządzania pracownikiem i może być powiązana z zadaniami, co zachęca do jej przyswajania – mówi Marcin Wojciechowski. 

Kierunek innowacji

Do rozszerzenia środowiska Microsoft 365 wystarcza najtańsza licencja tej platformy. Zintegrowanie i usprawnienie komunikacji wewnętrznej przez Intranet nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi. W przypadku małych i średnich intranetów (od 50 do 800 osób) poszczególne komponenty podłącza się niemal od razu. Dodatkowe konfiguracje są potrzebne tylko w przypadku firm międzynarodowych, działających na rynkach objętych różnymi regulacjami prawnymi. 

Już wkrótce rozszerzony Intranet może zostać wzbogacony o wyszukiwarkę, reagującą na polecenia w mowie naturalnej, np. „nad czym pracowałem dwa tygodnie temu?”. Trwają też prace nad wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji do np. podsumowywania wydarzeń firmie w czasie urlopu lub choroby pracownika albo do streszczania nagromadzonych artykułów.

– Przyszłością komunikacji wewnętrznej jest zintegrowane, spersonalizowane, inteligentne i innowacyjne podejście do wspierania pracowników we wspólnym osiąganiu celów organizacyjnych. Kluczowe znaczenie będzie mieć wykorzystanie technologii, danych i zaawansowanych metod komunikacji w sposób użyteczny dla wszystkich pracowników – podsumowuje Marcin Wojciechowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.