Komunikaty PR

Oczekiwania konsumentów względem odroczonych płatności

2021-05-11  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Jak podają eksperci PwC, do 2026 roku średnioroczny wzrost polskiego sektora e-commerce wyniesie 12%, a jego wartość brutto osiągnie 162 mld zł. Wśród najszybciej rosnących kategorii wymienia się zdrowie, urodę oraz produkty spożywcze. Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków oraz przyspieszyła rozwój internetowych platform sprzedażowych. W 2020 roku, transakcje w sieci osiągnęły 14% udziału całego handlu detalicznego w kraju. W porównaniu do rynków europejskich, Polska ma wciąż duży potencjał, tym bardziej że obecnie około 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw sprzedaje w online.

Z opracowania Eurostatu „E-commerce statistics for individuals” wynika, że 90% respondentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy zrobiło zakupy na użytek prywatny w lokalnym (krajowym) sklepie internetowym. Zróżnicowane preferencje dotyczące wyboru metody płatności to coś, z czym muszą mierzyć się międzynarodowe biznesy e-commerce, chcące budować przewagę na wielu rynkach jednocześnie oraz mniejsi gracze, w celu zapewnienia konkurencyjności. Posiadanie kilku popularnych metod może już nie wystarczyć. Konsument powinien mieć jednak wybór nie tylko względem standardowego sposobu finalizowania transakcji, ale także możliwości zakupu na raty czy odłożenia płatności w czasie. Rozwiązaniem dwa w jednym jest usługa odroczonych płatności z opcją zapłaty jednorazowej lub według wygodnego harmonogramu spłat. Dzięki temu, konsument otrzymuje możliwość elastycznego podejścia do transakcji, zwiększając konwersję w sklepie.

Korzyści płynących z wdrożenia kilku rozwiązań płatniczych jest wiele. Jedną z nich jest ograniczenie liczby odrzuconych płatności kartą, która z powodów technicznych nie jest w danym systemie obsługiwana. Kolejną, utrata potencjalnego, zdecydowanego klienta, który w danym momencie nie może zrealizować zamówienia z uwagi na brak środków na koncie. Na odroczeniu płatności zyskuje więc jednocześnie kupujący i sklep internetowy – komentuje Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Bezpieczeństwo zakupów w sieci to kolejne wyzwanie zarówno dla e-commerce, jak i samych konsumentów. Według danych Eurostatu za 2019 rok, aż 24% ankietowanych przyznało, że nie zdecydowało się na płatność online ze względu na obawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem. Czynnik ten podaje także 19% respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce” z 2020 roku. W takiej sytuacji rozwiązaniem może być właśnie wykorzystanie technologii partnera. Środki na koncie bankowym klienta są bezpieczne, gdyż korzysta z płatności realizowanej przez podmiot pośredniczący. Odroczone płatności mogą z powodzeniem zastąpić formę „gotówka przy odbiorze”, chroniąc jednocześnie nabywcę i sprzedawcę.

Badacze Gemius ustalili także, że 20% respondentów wybiera ponownie ten sam sklep internetowy ze względu nie tylko na ofertę, promocje czy niskie koszty dostawy, ale właśnie wybór różnych, dostępnych form płatności. Konwersja koszyka i optymalizacja kosztów związanych z budowaniem grupy powracających klientów jest więc nierozerwalnie związana z dostępnym, szeroko rozumianym wyborem i zrozumieniem czynników wpływających na decyzje zakupowe w online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.