Komunikaty PR

Ofiary cyberataków nie uczą się na błędach

2020-06-04  |  01:00
Biuro prasowe

Naukowcy z Carnegie Mellon University zaprezentowali wyniki badań przeprowadzonych wśród ofiar cyberataków. Większość poszkodowanych po incydencie związanym z naruszeniem danych wprowadza podobne, a nawet słabsze hasła dostępu do konta.

 

Autorzy badania wzięli pod lupę 249 osób, które utraciły dane w wyniku cyberataku. Należy podkreślić, że naukowcy z Carnegie Mellon University zrezygnowali z tradycyjnej ankiety na rzecz bezpośrednich spotkań z ofiarami, co pozwoliło uzyskać precyzyjne i wartościowe informacje. 63 spośród 249 badanych osób nadal posiadało konta w naruszonych domenach. Co ciekawe, jedynie 33 proc. z nich zmieniło hasło, zaś 13 proc. zrobiło to w ciągu trzech miesięcy od uzyskania informacji o włamaniu. Natomiast 21 z 63 osób zmieniło hasło natychmiast po uzyskaniu informacji o naruszeniu danych, ale jego jakość zazwyczaj pozostawiła wiele do życzenia.

 

W okresie  dwóch lat 223 z 249 uczestników badania zmieniło swoje hasła, aczkolwiek 70 proc. z tych zmian nie poprawiło, a czasami nawet osłabiło, bezpieczeństwo konta. Jednym z najczęstszym grzechów było używanie trywialnych haseł, których stosowanie odradzają specjaliści od bezpieczeństwa.

 

Naukowcy z Carnegie Mellon University nie kryją, iż są negatywnie zaskoczeni postawą ofiar cyberataków. Choć część z nich  wprowadziła nowe hasła wkrótce po incydencie, ale nie poprawiło to w znaczący sposób zabezpieczenia konta.

 

Jedną z najbardziej bolesnych kwestii dla dostawców produktów security jest samozadowolenie użytkowników w zakresie zarządzania hasłami dostępu. Najbardziej solidne urządzenie bądź aplikacja bezpieczeństwa mogą być bezradne, jeśli internauta używać będzie jednego banalnego oraz wspólnego hasła dla wszystkich swoich aktywnych zasobów online. Badanie przeprowadzone przez Carnegie Mellon University pokazuje jak ważnym elementem jest edukowanie internautów w zakresie cyberbezpieczeństwa, którzy nadal popełniają podstawowe błędy w sieci. Wyjściem z tej sytuacji jest korzystanie z uwierzytelniania składnikowego. Organy regulacyjne powinny zachęcać firmy do stosowanie tej formy zabezpieczeń - tłumaczy - Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.