Komunikaty PR

Omnichannel w chmurze z wykorzystaniem SAP Hybris na przykładzie Vision Express

2020-12-08  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT

Kolejne spotkanie serii webinariów o chmurze  z Mirosławem Bartnikiem, CTO ENGINIETY, poprowadził Maciej Kuźniar, COO w Oktawave. Podczas rozmowy zostały poruszone najważniejsze kwestie związane ze strategią Omnichanel.

 

Dla Vision Express wybór infrastruktury i dostawcy nie był wcale oczywisty W tym projekcie ważne było usprawnienie obecnych procesów oraz charakter współpracy z dostawcą. Dlatego tak ważne były pozytywne doświadczenia nabyte przy poprzedniej współpracy Enginiety z Oktawave.

 

W przejściu do chmury może być ważnych kilka elementów. Czasami firmy podejmują taką decyzję dlatego, że zmieniają całą architekturę. Niekiedy przyczyną jest chęć usprawnienia procesów oraz zoptymalizowanie kosztów ale zachowanie istniejącej architektury. W naszym wypadku właśnie  chodziło o usprawnienie procesów. Natomiast to, na czym nam bardzo zależało, to sam charakter współpracy z Oktawave i podejście do pewnych tematów, które my, jako firma wyznajemy na co dzień – powiedział Mirosław Bartnik, CTO ENGINIETY.

 

Trudno jest podać jednoznaczną definicję Omnichannel. Dla każdej firmy zmiana na tę technologię oznacza inne zobowiązania względem klientów, jak i pracowników. Perspektywa klienta jednak powinna być tą główną na którą zwraca się największą uwagę.

 

Z punktu widzenia klienta, omnichannel to sytuacja w której bez względu na to w którym kanale sprzedażowym na przykład ja, jako klient mam kontakt z daną firmą, czy usługą będę tak samo rozpoznawalny. Mam to samo wrażenie jeżeli chodzi o dostępność produktów i usług, a jednocześnie, w idealnym przypadku mam tę samą politykę cenową. Jeżeli jestem zapisany do programów lojalnościowych to również we wszystkich kanałach one mają odzwierciedlenie. Mówiąc o kanałach, mam na myśli te online, w wersji e-commerce. Tutaj również istotna jest sprzedaż offline, czyli sprzedaż fizyczna w sklepie stacjonarnym. Oczywiście pojawia się też kanał telefoniczny, kiedy dzwonimy do call center i potrzebujemy pomocy lub chcemy zrealizować swoją płatność. Wszystkie te kanały można spiąć w jeden spójny ekosystem, który zawsze będzie widział tego samego użytkownika i te same zamówienia oraz operacje. Jako klient rozwiązania omnichannelowego spodziewam się, że bez względu na to, czy dokonam zakupu w salonie Vision Express czy poprzez infolinię to chwile później zobaczę to zamówienie na moim koncie – dodał Mirosław Bartnik.

 

Vision Express posiada bardzo dużą sieć salonów oraz mocno rozwija swoją sprzedaż online. Wszystko jest połączone ze sobą oraz spięte w chmurze w jedną usługę. Jest to bardzo rozległą konfiguracją systemów sprzedaży, fiskalizacji,  e-commerce, VPN czy tuneli.

 

W przypadku Vision Express w każdym salonie jest często kilka stanowisk, a więc pierwsze pytanie, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć to takie co oznacza to, że będziemy mieć omnichannel? Czy to znaczy, że kasjer ma korzystać z tego samego systemu co klient online, jeśli tak to czy jest to osiągalne technologicznie? Jakie komponenty powinny to realizować oraz czy powinniśmy dodać moduły fiskalizacji do i tak już dużej monolitycznej aplikacji – skomentował Mirosław Bartnik.

 

Biorąc pod uwagę to, w jaki sposób wyglądał rok 2020, rozwiązania SaaSowe i chmurowe okazały się być strategiczne. Większość ludzi pracuje obecnie z domu oraz zmieniło, a nawet było zmuszonych do zmiany swoich dotychczasowych nawyków.

 

Chcąc przejść do chmury w sposób pożądany trzeba zmienić trochę percepcję, nie szukać powodów dla których powinienem przejść do chmury, tylko skupić się na tym, dlaczego ja miałbym tego nie zrobić? Często ludzie patrząc przez pryzmat dużych firm w których jest już jakaś infrastruktura czy usługi hostowane wewnętrznie, skupiają się na tym, że „coś” już mają i dokonanie takiej jednorazowej inwestycji przejścia wymaga dużo zmian operacyjnych. Często po prostu w inwestycji finansowej skupiamy się na tym stanie, który jest obecnie, nie myśląc o pewnych trendach i jeżeli się do nich nie „podczepimy” to w pewnym sensie będziemy stratni.  Nie dlatego, że chmura jest lepsza czy gorsza, po prostu stracimy pewien zbiór korzyści, które chmura daje, a tak naprawdę daje ich dużo – podsumował Mirosław Bartnik.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.