Optymalizacja przez cyfryzację – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W coraz większym stopniu o ekonomii funkcjonowania transportu wewnętrznego stanowi nie tylko jakość wózków, ale także elektroniczne systemy optymalizujące. Szereg tego typu rozwiązań wdrożono w centrum dystrybucji Fresenius Kabi.
Wszystko, co jest potrzebne, by dbać o przewlekle chorych pacjentów: leki generyczne, terapie infuzyjne, produkty żywienia klinicznego, leki biopodobne używane w chorobach autoimmunologicznych i onkologicznych, produkty do pobierania składników krwi i terapie pozaustrojowe oraz urządzenia do podawania leków – to najważniejsze obszary działania firmy Fresenius Kabi. Na świecie zatrudnia ona łącznie 40 tys. osób i w skali roku sprzedaje produkty warte niemal 7 mld euro. Wśród swoich wartości organizacja wymienia m.in. „koncentrację na kliencie” i „dążenie do doskonałości”. Podobnego podejścia oczekiwano od dostawcy rozwiązań intralogistycznych do obiektu, który stworzono od podstaw pod kątem specyficznych potrzeb firmy przy jej oddziale w brytyjskim Runcorn.
Charakterystyka obiektu
W 2018 roku rozpoczęto budowę nowego centrum operacyjno-dystrybucyjnego przy istniejącym zakładzie Fresenius Kabi w Runcorn. Zgodnie z założeniami miał on zapewniać przepustowość magazynowania, dzięki której możliwy będzie dalszy wzrost na rynku ochrony zdrowia w Wielkiej Brytanii. – Ten moment to dla nas powód do dumy. Jako przedsiębiorstwo dokładamy starań, by odgrywać istotną rolę w poprawie jakości życia chronicznie i krytycznie chorych pacjentów w Zjednoczonym Królestwie. Czyniąc naszą firmę lepszą, mocniejszą i lepiej przygotowaną na przyszłość, będziemy w stanie pomagać większej liczbie osób i wspierać Narodową Służbę Zdrowia w dostarczaniu pacjentom najlepszych rozwiązań – mówił ogłaszając początki prac nad budową Niamh Furey, Dyrektor Zarządzający Fresenius Kabi Ltd. By sprostać tak sformułowanym celom, wzniesiono przeznaczony do obsługi farmaceutycznego łańcucha dostaw obiekt o powierzchni 8,3 tys. mkw. We współpracy z ekspertami po stronie dostawcy dobrano zróżnicowaną flotę intralogistyczną z dostosowanymi do konkretnych zadań nowoczesnymi wózkami widłowymi i systemami optymalizacji ich pracy.
Zastosowane rozwiązanie
Jako kluczowe zadania zidentyfikowano: rozładunek i załadunek, uzupełnianie regałów oraz kompletację, a do ich wykonania dobrano wózki 4 rodzajów. – Czołowy wózek RX 20 służy w Fresenius Kabi na pierwszej linii rozładunku. W obsłudze ładowania wspierają go wózki unoszące EXU. Regały zapełniane są następnie z użyciem wózków wysokiego składowania FM-X, a zadania z obszaru kompletacji wykonywane są przy pomocy łącznie 13 pojazdów serii OPX – flagowego obecnie rozwiązania STILL do kompletacji poziomej – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Istotnym z punktu widzenia efektywności procesów intralogistycznych czynnikiem było wyposażenie obsługujących regały wysokiego składowania wózków FM-X w system aktywnej stabilizacji ładunku ALS redukujący czas drgania masztu podczas pracy na ostatnich kondygnacjach nawet o 80 proc. W transporcie poziomym skorzystano natomiast z przewag konkurencyjnych serii OPX - na czele z ergonomiczną, dającą dostęp do wszystkich funkcji wózka kierownicą STILL Easy Drive – relacjonuje. Klamrą spinającą całą inwestycję było wdrożenie systemów: zarządzania bateriami oraz flotą (STILL FleetManager 4.x).
Efekt wdrożenia
– Wiemy, że nowa flota znacząco ułatwi wykonywanie zadań w centrum, a cała załoga cieszy się już na prowadzenie przeznaczonych do obiektu innowacyjnych wózków. Szczególnie do gustu przypadły nam wózki OPX z podnośnikiem nożycowym, dające operatorom nowy poziom komfortu i wydajności – mówi Stuart Garswood, menadżer ds. operacji magazynowych Fresenius Kabi. Docenia także korzyści wynikające z wdrożenia komplementarnych z flotą usług optymalizacyjnych. – Mieliśmy potrzebę unowocześnienia akumulatorowni oraz zwiększenia wydajności procesów dzięki regałom wysokiego składowania. Dzięki możliwości zaprogramowania w obsługujących je wózkach typu reach truck wstępnych wysokości podnoszenia, mamy nadzieję poprawić BHP oraz pomóc zapobiegać uszkodzeniom regałów i główek zamocowanych na stropie zraszaczy. Dodatkowo, dzięki integracji wózków z oprogramowaniem STILL FleetManager 4.x i łączności GPRS uzyskaliśmy całkowitą przejrzystość danych nt. eksploatacji wózków oraz ich uszkodzeń – relacjonuje. System zarządzania ładowaniem baterii pomaga z kolei zapewnić równomierne wykorzystanie akumulatorów, wydłużenie ich trwałości i obniżenie kosztów eksploatacji.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.