Komunikaty PR

Optymalizacja przez cyfryzację – case study

2020-10-16  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

W coraz większym stopniu o ekonomii funkcjonowania transportu wewnętrznego stanowi nie tylko jakość wózków, ale także elektroniczne systemy optymalizujące. Szereg tego typu rozwiązań wdrożono w centrum dystrybucji Fresenius Kabi.

Wszystko, co jest potrzebne, by dbać o przewlekle chorych pacjentów: leki generyczne, terapie infuzyjne, produkty żywienia klinicznego, leki biopodobne używane w chorobach autoimmunologicznych i onkologicznych, produkty do pobierania składników krwi i terapie pozaustrojowe oraz urządzenia do podawania leków – to najważniejsze obszary działania firmy Fresenius Kabi. Na świecie zatrudnia ona łącznie 40 tys. osób i w skali roku sprzedaje produkty warte niemal 7 mld euro. Wśród swoich wartości organizacja wymienia m.in. „koncentrację na kliencie” i „dążenie do doskonałości”. Podobnego podejścia oczekiwano od dostawcy rozwiązań intralogistycznych do obiektu, który stworzono od podstaw pod kątem specyficznych potrzeb firmy przy jej oddziale w brytyjskim Runcorn.

Charakterystyka obiektu

W 2018 roku rozpoczęto budowę nowego centrum operacyjno-dystrybucyjnego przy istniejącym zakładzie Fresenius Kabi w Runcorn. Zgodnie z założeniami miał on zapewniać przepustowość magazynowania, dzięki której możliwy będzie dalszy wzrost na rynku ochrony zdrowia w Wielkiej Brytanii. – Ten moment to dla nas powód do dumy. Jako przedsiębiorstwo dokładamy starań, by odgrywać istotną rolę w poprawie jakości życia chronicznie i krytycznie chorych pacjentów w Zjednoczonym Królestwie. Czyniąc naszą firmę lepszą, mocniejszą i lepiej przygotowaną na przyszłość, będziemy w stanie pomagać większej liczbie osób i wspierać Narodową Służbę Zdrowia w dostarczaniu pacjentom najlepszych rozwiązań – mówił ogłaszając początki prac nad budową Niamh Furey, Dyrektor Zarządzający Fresenius Kabi Ltd. By sprostać tak sformułowanym celom, wzniesiono przeznaczony do obsługi farmaceutycznego łańcucha dostaw obiekt o powierzchni 8,3 tys. mkw. We współpracy z ekspertami po stronie dostawcy dobrano zróżnicowaną flotę intralogistyczną z dostosowanymi do konkretnych zadań nowoczesnymi wózkami widłowymi i systemami optymalizacji ich pracy.

Zastosowane rozwiązanie

Jako kluczowe zadania zidentyfikowano: rozładunek i załadunek, uzupełnianie regałów oraz kompletację, a do ich wykonania dobrano wózki 4 rodzajów. – Czołowy wózek RX 20 służy w Fresenius Kabi na pierwszej linii rozładunku. W obsłudze ładowania wspierają go wózki unoszące EXU. Regały zapełniane są następnie z użyciem wózków wysokiego składowania FM-X, a zadania z obszaru kompletacji wykonywane są przy pomocy łącznie 13 pojazdów serii OPX – flagowego obecnie rozwiązania STILL do kompletacji poziomej – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Istotnym z punktu widzenia efektywności procesów intralogistycznych czynnikiem było wyposażenie obsługujących regały wysokiego składowania wózków FM-X w system aktywnej stabilizacji ładunku ALS redukujący czas drgania masztu podczas pracy na ostatnich kondygnacjach nawet o 80 proc. W transporcie poziomym skorzystano natomiast z przewag konkurencyjnych serii OPX - na czele z ergonomiczną, dającą dostęp do wszystkich funkcji wózka kierownicą STILL Easy Drive – relacjonuje. Klamrą spinającą całą inwestycję było wdrożenie systemów: zarządzania bateriami oraz flotą (STILL FleetManager 4.x).

Efekt wdrożenia

– Wiemy, że nowa flota znacząco ułatwi wykonywanie zadań w centrum, a cała załoga cieszy się już na prowadzenie przeznaczonych do obiektu innowacyjnych wózków. Szczególnie do gustu przypadły nam wózki OPX z podnośnikiem nożycowym, dające operatorom nowy poziom komfortu i wydajności – mówi Stuart Garswood, menadżer ds. operacji magazynowych Fresenius Kabi. Docenia także korzyści wynikające z wdrożenia komplementarnych z flotą usług optymalizacyjnych. – Mieliśmy potrzebę unowocześnienia akumulatorowni oraz zwiększenia wydajności procesów dzięki regałom wysokiego składowania. Dzięki możliwości zaprogramowania w obsługujących je wózkach typu reach truck wstępnych wysokości podnoszenia, mamy nadzieję poprawić BHP oraz pomóc zapobiegać uszkodzeniom regałów i główek zamocowanych na stropie zraszaczy. Dodatkowo, dzięki integracji wózków z oprogramowaniem STILL FleetManager 4.x i łączności GPRS uzyskaliśmy całkowitą przejrzystość danych nt. eksploatacji wózków oraz ich uszkodzeń – relacjonuje. System zarządzania ładowaniem baterii pomaga z kolei zapewnić równomierne wykorzystanie akumulatorów, wydłużenie ich trwałości i obniżenie kosztów eksploatacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.