Komunikaty PR

Optymalizacja przez cyfryzację – case study

2020-10-16  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

W coraz większym stopniu o ekonomii funkcjonowania transportu wewnętrznego stanowi nie tylko jakość wózków, ale także elektroniczne systemy optymalizujące. Szereg tego typu rozwiązań wdrożono w centrum dystrybucji Fresenius Kabi.

Wszystko, co jest potrzebne, by dbać o przewlekle chorych pacjentów: leki generyczne, terapie infuzyjne, produkty żywienia klinicznego, leki biopodobne używane w chorobach autoimmunologicznych i onkologicznych, produkty do pobierania składników krwi i terapie pozaustrojowe oraz urządzenia do podawania leków – to najważniejsze obszary działania firmy Fresenius Kabi. Na świecie zatrudnia ona łącznie 40 tys. osób i w skali roku sprzedaje produkty warte niemal 7 mld euro. Wśród swoich wartości organizacja wymienia m.in. „koncentrację na kliencie” i „dążenie do doskonałości”. Podobnego podejścia oczekiwano od dostawcy rozwiązań intralogistycznych do obiektu, który stworzono od podstaw pod kątem specyficznych potrzeb firmy przy jej oddziale w brytyjskim Runcorn.

Charakterystyka obiektu

W 2018 roku rozpoczęto budowę nowego centrum operacyjno-dystrybucyjnego przy istniejącym zakładzie Fresenius Kabi w Runcorn. Zgodnie z założeniami miał on zapewniać przepustowość magazynowania, dzięki której możliwy będzie dalszy wzrost na rynku ochrony zdrowia w Wielkiej Brytanii. – Ten moment to dla nas powód do dumy. Jako przedsiębiorstwo dokładamy starań, by odgrywać istotną rolę w poprawie jakości życia chronicznie i krytycznie chorych pacjentów w Zjednoczonym Królestwie. Czyniąc naszą firmę lepszą, mocniejszą i lepiej przygotowaną na przyszłość, będziemy w stanie pomagać większej liczbie osób i wspierać Narodową Służbę Zdrowia w dostarczaniu pacjentom najlepszych rozwiązań – mówił ogłaszając początki prac nad budową Niamh Furey, Dyrektor Zarządzający Fresenius Kabi Ltd. By sprostać tak sformułowanym celom, wzniesiono przeznaczony do obsługi farmaceutycznego łańcucha dostaw obiekt o powierzchni 8,3 tys. mkw. We współpracy z ekspertami po stronie dostawcy dobrano zróżnicowaną flotę intralogistyczną z dostosowanymi do konkretnych zadań nowoczesnymi wózkami widłowymi i systemami optymalizacji ich pracy.

Zastosowane rozwiązanie

Jako kluczowe zadania zidentyfikowano: rozładunek i załadunek, uzupełnianie regałów oraz kompletację, a do ich wykonania dobrano wózki 4 rodzajów. – Czołowy wózek RX 20 służy w Fresenius Kabi na pierwszej linii rozładunku. W obsłudze ładowania wspierają go wózki unoszące EXU. Regały zapełniane są następnie z użyciem wózków wysokiego składowania FM-X, a zadania z obszaru kompletacji wykonywane są przy pomocy łącznie 13 pojazdów serii OPX – flagowego obecnie rozwiązania STILL do kompletacji poziomej – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Istotnym z punktu widzenia efektywności procesów intralogistycznych czynnikiem było wyposażenie obsługujących regały wysokiego składowania wózków FM-X w system aktywnej stabilizacji ładunku ALS redukujący czas drgania masztu podczas pracy na ostatnich kondygnacjach nawet o 80 proc. W transporcie poziomym skorzystano natomiast z przewag konkurencyjnych serii OPX - na czele z ergonomiczną, dającą dostęp do wszystkich funkcji wózka kierownicą STILL Easy Drive – relacjonuje. Klamrą spinającą całą inwestycję było wdrożenie systemów: zarządzania bateriami oraz flotą (STILL FleetManager 4.x).

Efekt wdrożenia

– Wiemy, że nowa flota znacząco ułatwi wykonywanie zadań w centrum, a cała załoga cieszy się już na prowadzenie przeznaczonych do obiektu innowacyjnych wózków. Szczególnie do gustu przypadły nam wózki OPX z podnośnikiem nożycowym, dające operatorom nowy poziom komfortu i wydajności – mówi Stuart Garswood, menadżer ds. operacji magazynowych Fresenius Kabi. Docenia także korzyści wynikające z wdrożenia komplementarnych z flotą usług optymalizacyjnych. – Mieliśmy potrzebę unowocześnienia akumulatorowni oraz zwiększenia wydajności procesów dzięki regałom wysokiego składowania. Dzięki możliwości zaprogramowania w obsługujących je wózkach typu reach truck wstępnych wysokości podnoszenia, mamy nadzieję poprawić BHP oraz pomóc zapobiegać uszkodzeniom regałów i główek zamocowanych na stropie zraszaczy. Dodatkowo, dzięki integracji wózków z oprogramowaniem STILL FleetManager 4.x i łączności GPRS uzyskaliśmy całkowitą przejrzystość danych nt. eksploatacji wózków oraz ich uszkodzeń – relacjonuje. System zarządzania ładowaniem baterii pomaga z kolei zapewnić równomierne wykorzystanie akumulatorów, wydłużenie ich trwałości i obniżenie kosztów eksploatacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.