Optymalizacja przez cyfryzację – case study
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
W coraz większym stopniu o ekonomii funkcjonowania transportu wewnętrznego stanowi nie tylko jakość wózków, ale także elektroniczne systemy optymalizujące. Szereg tego typu rozwiązań wdrożono w centrum dystrybucji Fresenius Kabi.
Wszystko, co jest potrzebne, by dbać o przewlekle chorych pacjentów: leki generyczne, terapie infuzyjne, produkty żywienia klinicznego, leki biopodobne używane w chorobach autoimmunologicznych i onkologicznych, produkty do pobierania składników krwi i terapie pozaustrojowe oraz urządzenia do podawania leków – to najważniejsze obszary działania firmy Fresenius Kabi. Na świecie zatrudnia ona łącznie 40 tys. osób i w skali roku sprzedaje produkty warte niemal 7 mld euro. Wśród swoich wartości organizacja wymienia m.in. „koncentrację na kliencie” i „dążenie do doskonałości”. Podobnego podejścia oczekiwano od dostawcy rozwiązań intralogistycznych do obiektu, który stworzono od podstaw pod kątem specyficznych potrzeb firmy przy jej oddziale w brytyjskim Runcorn.
Charakterystyka obiektu
W 2018 roku rozpoczęto budowę nowego centrum operacyjno-dystrybucyjnego przy istniejącym zakładzie Fresenius Kabi w Runcorn. Zgodnie z założeniami miał on zapewniać przepustowość magazynowania, dzięki której możliwy będzie dalszy wzrost na rynku ochrony zdrowia w Wielkiej Brytanii. – Ten moment to dla nas powód do dumy. Jako przedsiębiorstwo dokładamy starań, by odgrywać istotną rolę w poprawie jakości życia chronicznie i krytycznie chorych pacjentów w Zjednoczonym Królestwie. Czyniąc naszą firmę lepszą, mocniejszą i lepiej przygotowaną na przyszłość, będziemy w stanie pomagać większej liczbie osób i wspierać Narodową Służbę Zdrowia w dostarczaniu pacjentom najlepszych rozwiązań – mówił ogłaszając początki prac nad budową Niamh Furey, Dyrektor Zarządzający Fresenius Kabi Ltd. By sprostać tak sformułowanym celom, wzniesiono przeznaczony do obsługi farmaceutycznego łańcucha dostaw obiekt o powierzchni 8,3 tys. mkw. We współpracy z ekspertami po stronie dostawcy dobrano zróżnicowaną flotę intralogistyczną z dostosowanymi do konkretnych zadań nowoczesnymi wózkami widłowymi i systemami optymalizacji ich pracy.
Zastosowane rozwiązanie
Jako kluczowe zadania zidentyfikowano: rozładunek i załadunek, uzupełnianie regałów oraz kompletację, a do ich wykonania dobrano wózki 4 rodzajów. – Czołowy wózek RX 20 służy w Fresenius Kabi na pierwszej linii rozładunku. W obsłudze ładowania wspierają go wózki unoszące EXU. Regały zapełniane są następnie z użyciem wózków wysokiego składowania FM-X, a zadania z obszaru kompletacji wykonywane są przy pomocy łącznie 13 pojazdów serii OPX – flagowego obecnie rozwiązania STILL do kompletacji poziomej – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Istotnym z punktu widzenia efektywności procesów intralogistycznych czynnikiem było wyposażenie obsługujących regały wysokiego składowania wózków FM-X w system aktywnej stabilizacji ładunku ALS redukujący czas drgania masztu podczas pracy na ostatnich kondygnacjach nawet o 80 proc. W transporcie poziomym skorzystano natomiast z przewag konkurencyjnych serii OPX - na czele z ergonomiczną, dającą dostęp do wszystkich funkcji wózka kierownicą STILL Easy Drive – relacjonuje. Klamrą spinającą całą inwestycję było wdrożenie systemów: zarządzania bateriami oraz flotą (STILL FleetManager 4.x).
Efekt wdrożenia
– Wiemy, że nowa flota znacząco ułatwi wykonywanie zadań w centrum, a cała załoga cieszy się już na prowadzenie przeznaczonych do obiektu innowacyjnych wózków. Szczególnie do gustu przypadły nam wózki OPX z podnośnikiem nożycowym, dające operatorom nowy poziom komfortu i wydajności – mówi Stuart Garswood, menadżer ds. operacji magazynowych Fresenius Kabi. Docenia także korzyści wynikające z wdrożenia komplementarnych z flotą usług optymalizacyjnych. – Mieliśmy potrzebę unowocześnienia akumulatorowni oraz zwiększenia wydajności procesów dzięki regałom wysokiego składowania. Dzięki możliwości zaprogramowania w obsługujących je wózkach typu reach truck wstępnych wysokości podnoszenia, mamy nadzieję poprawić BHP oraz pomóc zapobiegać uszkodzeniom regałów i główek zamocowanych na stropie zraszaczy. Dodatkowo, dzięki integracji wózków z oprogramowaniem STILL FleetManager 4.x i łączności GPRS uzyskaliśmy całkowitą przejrzystość danych nt. eksploatacji wózków oraz ich uszkodzeń – relacjonuje. System zarządzania ładowaniem baterii pomaga z kolei zapewnić równomierne wykorzystanie akumulatorów, wydłużenie ich trwałości i obniżenie kosztów eksploatacji.
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.