PANASONIC OGŁASZA PIERWSZY PROCESOR MULTIMEDIALNY DLA PROJEKCJI IMMERSYJNYCH
Pierwszy z nowej serii procesorów mediowych ma zrewolucjonizować tworzenie niesamowitych doświadczeń za pomocą wielokrotnej projekcji, umożliwiając bezproblemowe ożywianie treści
Firma Panasonic Connect Europe ogłosiła, że w 2024 roku wprowadzi na rynek pierwszy z nowej serii Procesorów Multimedialnych, zaprojektowanych do wydajnej wieloprojekcji, w odpowiedzi na szybko rosnące zainteresowanie doświadczeniami immersyjnymi w Europie. Sprawdzi się zarówno przy projektach objazdowych, jak i stałych instalacjach zapewniających wciągające doznania. Produkt ułatwia procesy pracy, jednocześnie dostarczając treści wysokiej jakości dla branży rozrywki lokalnej z wykorzystaniem wiodących projektorów Panasonic.
Zazwyczaj moc obliczeniowa potrzebna do stworzenia immersyjnych doświadczeń jest umieszczana w dedykowanych serwerowniach, co zajmuje cenną często powierzchnię i wymaga rozległego okablowania oraz dużej ilości energii. Nowy Procesor Multimedialny umożliwia elastyczne i wydajne podejście, w którym zdolność przetwarzania danych jest rozmieszczona lokalnie w systemie komórkowym, przy czym każdy projektor ma własną, znajdującą się w pobliżu, kartę graficzną (GPU). Eliminuje to okablowanie i zapewnia odporność na utratę sygnału.
Procesor łączy moc obliczeniową serwera mediowego z elastycznością kompaktowego i wydajnego kosztowo odtwarzacza multimedialnego, umożliwiając projekcję treści na dowolną powierzchnię, w tym na ekrany płaskie i zakrzywione. W przyszłych wersjach planowane jest dodanie możliwości obsługi obiektów sferycznych i 3D. Nowy Procesor Multimedialny będzie dostępny w dwóch formatach: kompaktowe urządzenie, które będzie można wygodnie umieścić poza serwerownią medialną, a także wersja Intel Smart Display Module (SDM) do bezpośredniej integracji z projektorami Panasonic wyposażonymi w SDM, znacząco ułatwiając systemy. Obie wersje będzie można zobaczyć na żywo na ISE 2024 w Barcelonie od 30 stycznia do 2 lutego.
W branży rozrywkowej chodzi przede wszystkim o zapewnienie widzom jak najlepszych wrażeń immersyjnych przy minimalnym wysiłku, wyjaśnia Hartmut Kulessa, European Marketing Manager dla Visual System Solutions w Panasonic Connect Europe. Nasz nowy procesor multimedialny czerpie z całego naszego doświadczenia w tym sektorze i jest łatwiejszy w transporcie, konfiguracji i obsłudze niż tradycyjne procesory multimedialne, a jednocześnie ułatwia zapewnienie najwyższej jakości obrazu podczas korzystania z wielu projektorów.
Wszystko w nowym procesorze multimedialnym zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić życie operatorom bez uszczerbku dla jakości. Dla atrakcji turystycznych, rozwiązanie to zmniejsza potrzebną przestrzeń transportową, przyspiesza czas instalacji i konfiguracji dzięki dostosowanej funkcjonalności, ogranicza wymóg zatrudniania wykwalifikowanych inżynierów oraz umożliwia kontaktowanie się z jednym producentem w razie pytań czy problemów. W przypadku stałych instalacji oferuje również możliwość obniżenia kosztów poprzez wyeliminowanie potrzeby posiadania serwerowni i rozbudowanej sieci kablowej, co pozwala na usunięcie infrastruktury technicznej z zaplecza, dając więcej przestrzeni atrakcjom.
Naszą wizją jest dalsze upraszczanie systemów audiowizualnych i przepływów pracy w branży rozrywki opartej na lokalizacji, dodaje Hartmut. W miarę postępów będziemy opracowywać nowe funkcje systemu, zapewniając jednocześnie użytkownikom elastyczność w aktualizowaniu tylko tego, czego potrzebują. To jeszcze bardziej zwiększy użyteczność i zmaksymalizuje zwrot z inwestycji w rozwiązanie.
Rozpoczęcie sprzedaży procesora multimedialnego Panasonic typu pudełkowego zaplanowana jest na 2. kwartał 2024 r., a wersja SDM na 4. kwartał 2024 r.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.