PANASONIC OGŁASZA PIERWSZY PROCESOR MULTIMEDIALNY DLA PROJEKCJI IMMERSYJNYCH
Pierwszy z nowej serii procesorów mediowych ma zrewolucjonizować tworzenie niesamowitych doświadczeń za pomocą wielokrotnej projekcji, umożliwiając bezproblemowe ożywianie treści
Firma Panasonic Connect Europe ogłosiła, że w 2024 roku wprowadzi na rynek pierwszy z nowej serii Procesorów Multimedialnych, zaprojektowanych do wydajnej wieloprojekcji, w odpowiedzi na szybko rosnące zainteresowanie doświadczeniami immersyjnymi w Europie. Sprawdzi się zarówno przy projektach objazdowych, jak i stałych instalacjach zapewniających wciągające doznania. Produkt ułatwia procesy pracy, jednocześnie dostarczając treści wysokiej jakości dla branży rozrywki lokalnej z wykorzystaniem wiodących projektorów Panasonic.
Zazwyczaj moc obliczeniowa potrzebna do stworzenia immersyjnych doświadczeń jest umieszczana w dedykowanych serwerowniach, co zajmuje cenną często powierzchnię i wymaga rozległego okablowania oraz dużej ilości energii. Nowy Procesor Multimedialny umożliwia elastyczne i wydajne podejście, w którym zdolność przetwarzania danych jest rozmieszczona lokalnie w systemie komórkowym, przy czym każdy projektor ma własną, znajdującą się w pobliżu, kartę graficzną (GPU). Eliminuje to okablowanie i zapewnia odporność na utratę sygnału.
Procesor łączy moc obliczeniową serwera mediowego z elastycznością kompaktowego i wydajnego kosztowo odtwarzacza multimedialnego, umożliwiając projekcję treści na dowolną powierzchnię, w tym na ekrany płaskie i zakrzywione. W przyszłych wersjach planowane jest dodanie możliwości obsługi obiektów sferycznych i 3D. Nowy Procesor Multimedialny będzie dostępny w dwóch formatach: kompaktowe urządzenie, które będzie można wygodnie umieścić poza serwerownią medialną, a także wersja Intel Smart Display Module (SDM) do bezpośredniej integracji z projektorami Panasonic wyposażonymi w SDM, znacząco ułatwiając systemy. Obie wersje będzie można zobaczyć na żywo na ISE 2024 w Barcelonie od 30 stycznia do 2 lutego.
W branży rozrywkowej chodzi przede wszystkim o zapewnienie widzom jak najlepszych wrażeń immersyjnych przy minimalnym wysiłku, wyjaśnia Hartmut Kulessa, European Marketing Manager dla Visual System Solutions w Panasonic Connect Europe. Nasz nowy procesor multimedialny czerpie z całego naszego doświadczenia w tym sektorze i jest łatwiejszy w transporcie, konfiguracji i obsłudze niż tradycyjne procesory multimedialne, a jednocześnie ułatwia zapewnienie najwyższej jakości obrazu podczas korzystania z wielu projektorów.
Wszystko w nowym procesorze multimedialnym zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić życie operatorom bez uszczerbku dla jakości. Dla atrakcji turystycznych, rozwiązanie to zmniejsza potrzebną przestrzeń transportową, przyspiesza czas instalacji i konfiguracji dzięki dostosowanej funkcjonalności, ogranicza wymóg zatrudniania wykwalifikowanych inżynierów oraz umożliwia kontaktowanie się z jednym producentem w razie pytań czy problemów. W przypadku stałych instalacji oferuje również możliwość obniżenia kosztów poprzez wyeliminowanie potrzeby posiadania serwerowni i rozbudowanej sieci kablowej, co pozwala na usunięcie infrastruktury technicznej z zaplecza, dając więcej przestrzeni atrakcjom.
Naszą wizją jest dalsze upraszczanie systemów audiowizualnych i przepływów pracy w branży rozrywki opartej na lokalizacji, dodaje Hartmut. W miarę postępów będziemy opracowywać nowe funkcje systemu, zapewniając jednocześnie użytkownikom elastyczność w aktualizowaniu tylko tego, czego potrzebują. To jeszcze bardziej zwiększy użyteczność i zmaksymalizuje zwrot z inwestycji w rozwiązanie.
Rozpoczęcie sprzedaży procesora multimedialnego Panasonic typu pudełkowego zaplanowana jest na 2. kwartał 2024 r., a wersja SDM na 4. kwartał 2024 r.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.