PANASONIC OGŁASZA PIERWSZY PROCESOR MULTIMEDIALNY DLA PROJEKCJI IMMERSYJNYCH
Pierwszy z nowej serii procesorów mediowych ma zrewolucjonizować tworzenie niesamowitych doświadczeń za pomocą wielokrotnej projekcji, umożliwiając bezproblemowe ożywianie treści
Firma Panasonic Connect Europe ogłosiła, że w 2024 roku wprowadzi na rynek pierwszy z nowej serii Procesorów Multimedialnych, zaprojektowanych do wydajnej wieloprojekcji, w odpowiedzi na szybko rosnące zainteresowanie doświadczeniami immersyjnymi w Europie. Sprawdzi się zarówno przy projektach objazdowych, jak i stałych instalacjach zapewniających wciągające doznania. Produkt ułatwia procesy pracy, jednocześnie dostarczając treści wysokiej jakości dla branży rozrywki lokalnej z wykorzystaniem wiodących projektorów Panasonic.
Zazwyczaj moc obliczeniowa potrzebna do stworzenia immersyjnych doświadczeń jest umieszczana w dedykowanych serwerowniach, co zajmuje cenną często powierzchnię i wymaga rozległego okablowania oraz dużej ilości energii. Nowy Procesor Multimedialny umożliwia elastyczne i wydajne podejście, w którym zdolność przetwarzania danych jest rozmieszczona lokalnie w systemie komórkowym, przy czym każdy projektor ma własną, znajdującą się w pobliżu, kartę graficzną (GPU). Eliminuje to okablowanie i zapewnia odporność na utratę sygnału.
Procesor łączy moc obliczeniową serwera mediowego z elastycznością kompaktowego i wydajnego kosztowo odtwarzacza multimedialnego, umożliwiając projekcję treści na dowolną powierzchnię, w tym na ekrany płaskie i zakrzywione. W przyszłych wersjach planowane jest dodanie możliwości obsługi obiektów sferycznych i 3D. Nowy Procesor Multimedialny będzie dostępny w dwóch formatach: kompaktowe urządzenie, które będzie można wygodnie umieścić poza serwerownią medialną, a także wersja Intel Smart Display Module (SDM) do bezpośredniej integracji z projektorami Panasonic wyposażonymi w SDM, znacząco ułatwiając systemy. Obie wersje będzie można zobaczyć na żywo na ISE 2024 w Barcelonie od 30 stycznia do 2 lutego.
W branży rozrywkowej chodzi przede wszystkim o zapewnienie widzom jak najlepszych wrażeń immersyjnych przy minimalnym wysiłku, wyjaśnia Hartmut Kulessa, European Marketing Manager dla Visual System Solutions w Panasonic Connect Europe. Nasz nowy procesor multimedialny czerpie z całego naszego doświadczenia w tym sektorze i jest łatwiejszy w transporcie, konfiguracji i obsłudze niż tradycyjne procesory multimedialne, a jednocześnie ułatwia zapewnienie najwyższej jakości obrazu podczas korzystania z wielu projektorów.
Wszystko w nowym procesorze multimedialnym zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić życie operatorom bez uszczerbku dla jakości. Dla atrakcji turystycznych, rozwiązanie to zmniejsza potrzebną przestrzeń transportową, przyspiesza czas instalacji i konfiguracji dzięki dostosowanej funkcjonalności, ogranicza wymóg zatrudniania wykwalifikowanych inżynierów oraz umożliwia kontaktowanie się z jednym producentem w razie pytań czy problemów. W przypadku stałych instalacji oferuje również możliwość obniżenia kosztów poprzez wyeliminowanie potrzeby posiadania serwerowni i rozbudowanej sieci kablowej, co pozwala na usunięcie infrastruktury technicznej z zaplecza, dając więcej przestrzeni atrakcjom.
Naszą wizją jest dalsze upraszczanie systemów audiowizualnych i przepływów pracy w branży rozrywki opartej na lokalizacji, dodaje Hartmut. W miarę postępów będziemy opracowywać nowe funkcje systemu, zapewniając jednocześnie użytkownikom elastyczność w aktualizowaniu tylko tego, czego potrzebują. To jeszcze bardziej zwiększy użyteczność i zmaksymalizuje zwrot z inwestycji w rozwiązanie.
Rozpoczęcie sprzedaży procesora multimedialnego Panasonic typu pudełkowego zaplanowana jest na 2. kwartał 2024 r., a wersja SDM na 4. kwartał 2024 r.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.