Komunikaty PR

Platige Image otwiera nowoczesne studio Motion Capture

2023-03-31  |  14:30
Biuro prasowe

W nowo otwartej przestrzeni będą realizowane nagrania do projektów takich jak np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, filmy animowane, itp.

Otwarcie studia to kolejny etap rozwoju Platige Image. Studio znacząco zwiększy potencjał produkcyjny projektów przygotowywanych dla partnerów zewnętrznych. Nowoczesne wyposażenie oraz duże wymiary pozwolą na kręcenie zaawansowanych produkcji

Cechą wyróżniającą studio motion capture (Mocap) jest przede wszystkim jego wielkość. Wymiary 20m x 13m oraz 8m wysokości umożliwiają realizację scen z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture.

Otwarcie studia motion capture jest częścią strategii na lata 2021-2025, w ramach której  zapowiedzieliśmy m.in. rozpoczęcie produkcji własnych gier wideo, filmów i seriali – mówi Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image. – Wzmocnienie własnego zaplecza technologicznego pozwoli nam sprawniej realizować zaplanowane projekty zewnętrzne oraz znacząco usprawni proces tworzenia własnych produkcji, nad którymi obecnie pracuje studio Platige Image –  dodaje Karol Żbikowski.

Na specyfikę studia składają się cztery, w pełni bezprzewodowe referencje wideo z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm, będące jednocześnie wirtualnymi kamerami z pełną synchronizacją zmiany ogniskowej pomiędzy kamerą referencyjną, a kamerą wirtualną. Platige korzysta również z własnego rozwiązania do budowania elementów scenografii, co daje prawie nieograniczone możliwości aranżowania wnętrza na potrzeby projektu. Tak skonfigurowane studio sprawia, że jedynym potencjalnym ograniczeniem są wyłącznie sceny wymagające filmowania w otwartej przestrzeni.

– W nowopowstałym studio będziemy realizować zarówno nagrania do projektów wewnętrznych, wykonywanych w całości w Platige, np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, ale także projekty stricte mocapowe, czyli wymagające nagrania wyłącznie ruchów postaci i aktorów, które będą dostarczane klientom w postaci surowych lub wyczyszczonych danych z sesji – mówi Elżbieta Trosińska Mocap Producer w Platige Image.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi studio pozwala na równoczesną realizację kilku projektów. – Nie tylko jesteśmy na bieżąco z rozwojem technologii motion capture na świecie, ale również pracujemy nad własnymi rozwiązaniami w tym zakresie. Stworzyliśmy m.in. autorski system HMC (Head-Mounted Camera) do nagrywania twarzy. Jest to ultralekki system, pozwalający na uzyskanie oddającego wszystkie szczegóły nagrania – dodaje Elżbieta Trosińska. 

Obecnie Platige Image zatrudnia ponad 300 światowej klasy specjalistów, którzy stoją za sukcesami wielu światowych bestsellerów w branży gamingowej, filmowej, reklamowej i wirtualnej scenografii. W portfolio studia Platige znajdują się projekty dla czołowych wydawców gier komputerowych, m.in. Ubisoft, Electronic Arts, SEGA, Creative Assembly, czy Tencent. Resident Evil: Village, Metro: Exodus - Artyom’s Nightmare, The Medium, Total War: Warhammer II czy seria Call of Duty, czy Dying Light 2, między innymi te rozpoznawalne zwiastuny autorstwa Platige zostały docenione przez międzynarodową społeczność graczy. Fani gier mieli już okazję zapoznać się z procesem tworzenia cinematika, który powstał właśnie z wykorzystaniem rozwiązań w postaci motion capture. 

Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora czy też poruszanego rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Markery to punkty w postaci kulek, pokryte specjalnym odblaskowym materiałem. Są one mocowane są na rzep bądź taśmę na nagrywanym, ruchomym obiekcie. Kamery posiadają szereg diod, emitujących światło podczerwone, które zostaje odbite od markerów. Taka technologia pozwala na obliczania położenia markera w przestrzeni trójwymiarowej i przełożenie ich na zapis cyfrowy. Motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem, jednak dużą rolę w tym procesie odgrywają specjalnie przygotowani aktorzy oraz technicy odpowiedzialni za sprawą realizację całego procesu filmowania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.