Pokolenie cyfrowych mistrzów Europy – EIT Digital Challenge 2020
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Poznaliśmy finałową dwudziestkę firm zakwalifikowanych do czołówki EIT – Digital Challenge, prestiżowego konkursu dla firm technologicznych, który po raz siódmy organizowany jest przez EIT - European Institute of Innovation and Technology (Europejski Instytut Innowacji i Technologii. Konkurs skupia się wokół dobrze prosperujących startupów – tzw. scaleupów – oferujących produkty deep tech, które wykorzystują zaawansowane technologie, wspierając tym samym transformację cyfrową.
Rekordowa ilość zgłoszeń
W tym roku aż 403 scaleupy z 32 krajów zgłosiły się europejskiego konkursu, co oznacza 44% wzrostu w stosunku do 2019 r. Do finału zakwalifikowało się tylko dwadzieścia spośród nich. W finałowym zestawieniu pojawiły się dwa z Polski. Są to: SentiOne, który wspiera największe przedsiębiorstwa w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI (chatbotów i asystentów głosowych) oraz TakeTask prezentujący rozbudowaną aplikację do przydzielania, wykonywania i weryfikowania zadań na szeroką skalę.
„Ten konkurs ma na celu wyłonienie kolejnego pokolenia cyfrowych mistrzów Europy i wspieranie ich w tworzeniu przełomowych rozwiązań, które sprostają wyzwaniom współczesnego świata. Rekordowa ilość zgłoszeń pokazuje, że nasze praktyczne wsparcie silnie przemawia do europejskich przedsiębiorców” – mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. innowacji w EIT Digital.
EIT Digital zaprosił do konkursu najlepsze europejskie firmy zajmujące się zaawansowanymi technologiami oraz dynamicznie rozwijające się startupy, które są gotowe wejść na międzynarodowy rynek. O pozycję europejskiego lidera powalczą także firmy z Wielkiej Brytanii: Building Radar, Financial Network Analytics, Runecast Solutions oraz Unmanned Life, Francji: Deepomatic, TRIBVN Healthcare i Wishibam, Irlandii: CitySwift, Belgii: Icometrix, Holandii: SwipeGuide, Włoch: Inxpect i Roboze, Szwajcarii: PXL Vision, Scantrust i Squirro, Niemiec: Targomo, Szwecji: Vårdinnovation i Finlandii: Ultimate.ai. Finaliści rywalizować będą o zwycięstwo w jednym z pięciu obszarów tematycznych, wybranych pod kątem głównych trendów cyfrowych: Digital Tech (Cyfrowa Technologia), Digital Industry (Przemysł Cyfrowy), Digital Cities (Cyfrowe Miasta), Digital Finance (Finanse Cyfrowe) and Digital Wellbeing (Cyfrowa Równowaga).
Wielki Finał
Dwadzieścia najlepszych firm wystąpi przed jury składającym się z największych międzynarodowych korporacji oraz potencjalnych inwestorów. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 tyś. euro. Dodatkowo spośród 20 finalistów jury wybierze 5 zwycięzców, którzy otrzymają całoroczne wsparcie w rozwoju od EIT Digital Accelerator o wartości 50 tyś. euro.
EIT Digital Accelerator działający w 17 miastach Europy, a także w centrum Doliny Krzemowej wesprze zwycięzców EIT Digital Challenge, pomagając im w zdobywaniu międzynarodowych klientów na rynkach docelowych i uzyskaniu środków na rozwój. Od 2012 r. wsparcie otrzymało ponad 300 startupów (m.in. Piwik PRO, Synerise, Cash Director & Versabox), które zgromadziły łącznie 920 mln euro w postaci venture capital.
Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli aranżować spotkania biznesowe z finalistami a także nawiązywać kontakty z innymi przedsiębiorcami związanymi z konkursem. Całe przedsięwzięcie odbędzie się za pomocą platformy internetowej.
Zwycięzcy EIT Digital Challenge zostaną ogłoszeni już 12 listopada 2020 r.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.