Polscy pionierzy rozwiązań AI z 300 proc. wzrostem przychodów
Założona w 2018 roku spółka Addepto, która w przeważającej mierze realizuje projekty dla międzynarodowych koncernów takich, jak Rolls-Royce, Continental i Porsche, osiągnęła w roku 2022 przychód na poziomie 15,8 mln zł. Udało nam się przeskalować biznes i zdobyć zaufanie klientów, którzy jeszcze nie tak dawno nie byliby chętni do rozmów z nikomu nieznaną spółką z Polski. Dzisiaj – dzięki doświadczeniu naszych specjalistów – widzą w nas globalnego partnera, któremu można zaufać na wszystkich etapach projektowania systemów AI, od konsultacji do opracowania i wdrożenia dedykowanego rozwiązania – mówi Artur Haponik, CEO i co-founder Addepto.
Zaczynaliśmy od tworzenia i implementowania małych rozwiązań np. modeli AI usprawniających działanie systemów ERP, ale szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm często nawet nie zdaje sobie sprawy z potencjału, jaki drzemie w danych, które już posiada – mówi Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto. Dziś uczestniczymy w realizacji bardzo różnorodnych, innowacyjnych, a nierzadko nawet eksperymentalnych projektów, które pozwalają nam w praktyce testować pionierskie akademickie założenia – dodaje.
Realizacja projektów wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI przyciąga do spółki zarówno utalentowanych ekspertów, jak i nowych klientów zainteresowanych realizacją projektów radykalnie usprawniających działalność firm. Faktem jest, że Sztuczna Inteligencja już teraz zmienia świat i my - jako Addepto - chcemy być częścią tej zmiany. AI jest tak dobre jak tworzący ją ludzie, dlatego zatrudnianie tych najlepszych, jest kluczowe dla naszego dalszego rozwoju – podsumowuje Artur Haponik. Jeszcze w tym roku Addepto planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.