Komunikaty PR

Polska edycja Commvault Connections on the Road 2023 za nami

2023-03-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

SIGMA International (Poland)
SIGMA International (Poland)

ul. Olesińska 2
02-548 Warszawa
sigma|sigma.com.pl| |sigma|sigma.com.pl
+48 22 626 96 74
sigma.com.pl

Eksperci Commvault – globalnego lidera w dziedzinie zarządzania danymi w środowiskach lokalnych, chmurowych i SaaS, partnerzy firmy, użytkownicy jej inteligentnych rozwiązań, a także… Haker Umysłów. To lista prelegentów konferencji spod szyldu Connections on the Road, która zawitała do Warszawy 7 marca 2023. Na jej uczestników czekało wiele bezcennych wskazówek i atrakcji.

W programie eventu znalazły się nie tylko inspirujące wystąpienia o zarządzaniu danymi i jego bezpieczeństwie, ale i panele dyskusyjne, przykłady wdrożeń oraz pokazy demo. Każda z sesji wypełniona była poradami od liderów branży Backup & Recovery, bo takim – i to na skalę światową – jest firma Commvault. O swoim przodującym, wielokrotnie nagradzanym oprogramowaniu opowiada właśnie m.in. podczas wydarzeń z serii Connections on the Road organizowanych na wybranych, lokalnych rynkach.

Konferencję, prowadzoną przez Annę Rydel i Marka Stodolaka, Commvault Enterprise Account Executives, otworzył Rafał Słowiński, Area Vice President & General Manager Commvault Polska. W sesji keynote podkreślał, że zaufanie klientów do usług firmy bezpośrednio przekłada się na szybszy rozwój ich organizacji, realizację posiadanego potencjału: „Innowacje na pełną skalę nie są możliwe bez stuprocentowego zaufania do bezpieczeństwa swoich danych. To ono pozwala spokojnie skupić wysiłki na tym, co najważniejsze, czyli na poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju biznesu. W tle nasze inteligentne rozwiązania będą chronić przez cyberzagrożeniami”.

A tych jest coraz więcej, w szczególności lawinowo rośnie liczba ataków wymuszających okup, co poniekąd stanowi też odbicie aktualnej sytuacji politycznej – przekonywał Przemysław Mazurkiewicz, Commvault Regional Sales Engineering Director. W swoim wystąpieniu alarmował, że „system backupowy to jeden z pierwszych celów ataków gangów ransomware, często działających z Rosji. Bez dostępu do infrastruktury kopii bezpieczeństwa i plików backupowych firmy są bardziej skłonne do zapłacenia okupu”.

Rozwiązaniem jest oczywiście budowa systemu backupowego, który byłby odporny na cyberataki, przy czym umiejscowienie kopii zapasowej na odrębnym nośniku przestało być rozwiązaniem wystarczającym; obecnie konieczne jest jeszcze zapewnienie bezpieczeństwa tak wykonanej kopii przed nieautoryzowaną modyfikacją – mówił w swojej prezentacji „Nie czekaj na ransomware – przygotuj swój system backupowy” Przemysław Fąfara, Sales Engineer w Commvault.

Odpowiedzią na cyberataki, które stały się nową codziennością, jest też zmiana podejścia do ochrony danych na proaktywne. Znalazła ona wyraz z zastosowaniu w oprogramowaniu Commvault i Metallic ThreatWise unikatowej technologii cyberdeception, która – jak mówił w swoim wystąpieniu Janusz Mierzejewski, Commvault Sales Engineer – pozwala ubiec hakera. Wyposażone w nią rozwiązania stosują „cyberdywersję”, czyli systemy pułapek, które nie tylko alarmują o trwającym ataku, ale i zwodzą hakerów, dając czas na przemyślane działania obronne.

Tradycyjnie już podczas konferencji głos zabrali też partnerzy i klienci Commvault, przedstawiając swoją perspektywę i doświadczenia z obcowania z inteligentnymi usługami firmy. Przewidziano nie tylko wykład reprezentanta Hewlett Packard Enterprise, ale i prezentację najlepszych praktyk par: partner & użytkownik rozwiązań Commvault, które tworzą Pure Storage i Aplitt, apex.it i PGE Dystrybucja oraz Netology i Grupa Żabka.

Również panel dyskusyjny „Technologia odpowiedzią na kumulację kryzysów” był okazją do wymiany spostrzeżeń pomiędzy przedstawicielami różnych firm. W debacie wzięli udział: Michał Jaworski, National Technology Officer w Microsoft Polska, Konrad Kobylecki, CIO w Netii, Jakub Lewandowski, Global Data Governance Officer oraz Legal Director w Commvault, Robert Pławiak, CIDO w Polpharma S.A. oraz Anna Rydel, Commvault Enterprise Account Executive. Uczestnicy panelu rozmawiali o tym, jakie rozwiązania IT pozwalają przedsiębiorstwom przejść bez szwanku przez obecne turbulencje, na które składają się pandemia, agresja Rosji na Ukrainę i związane z nią zagrożenie dla fizycznych centrów danych oraz fala cyberataków, upowszechnienie się ransomware i coraz bardziej zaawansowanych ataków hakerskich, „tsunami” nowych regulacji prawnych dotyczących gromadzenia danych, kryzys energetyczny, spowolnienie gospodarcze… To, jak wdrożone w firmie rozwiązania odpowiedzą na tego typu znane i nieznane jeszcze wyzwania, może zaważyć na jej istnieniu.

Wydarzenie uwieńczyło niesamowite, angażujące widownię show Hakera Umysłów, czyli Łukasza Płoszajskiego, znanego aktora i mentalisty. Widowisko odpowiada na pytania, które zadajemy sobie chyba wszyscy: czy można czytać ludziom w myślach i przewidzieć ich przyszłość? Wszystko to – a także inne atrakcje, takie jak konkursy z nagrodami – odbyło się w malowniczej scenerii neorenesansowego pałacyku w śródmieściu stolicy, mieszczącego obecnie Restaurację Baczewskich. Miejsce, które bez większego szwanku przetrwało historyczne koleje losu, ugościło uczestników wydarzenia wykwintną, „galicyjską” kuchnią, a po zamknięciu programu eventu zaprosiło do… degustacji autorskich nalewek.

Commvault zaprasza natomiast na wydarzenia online uzupełniające wybrane sesje konferencji: webinarium „Staw czoła nowym wyzwaniom w zarządzaniu danymi – Commvault Roadmap”, które odbędzie się już 21 marca; zaplanowane na 22 marca warsztaty online „Budowa systemu backup odpornego na cyberataki krok po kroku” oraz panel dyskusyjny online „Nowe wymagania w obszarze bezpieczeństwa informacji i operacyjnej odporności – co niosą ze sobą NIS2/DORA i inne nowe regulacje?”, którego gościem będzie reprezentant Microsoft Polska, Michał Jaworski, National Technology Officer. Ostatnie z wydarzeń przewidziano na 4 kwietnia 2023. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SIGMA International (Poland)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.