Komunikaty PR

Polska krew napędza amerykańską Klarnę

2020-11-16  |  10:00
Biuro prasowe

Natalia Brzezinski to nazwisko dobrze znane na szczytach biznesu i władzy zarówno w USA, jak i w Szwecji. Córka polskich emigrantów z Chicago nie raz udowodniła swoją nadzwyczajną energiczność i skuteczność w różnorodnych projektach. Teraz mierzy się z nowym wyzwaniem: ma pomóc wprowadzić Klarnę na czołowe miejsce na amerykańskiej scenie finansowej. 

Milion klientów w 3 miesiące, łącznie 9 milionów klientów i 20 tys. pobrań aplikacji dziennie – ostatni okres dla szwedzkiej Klarny w Stanach Zjednoczonych był wyjątkowo udany. Zresztą sztokholmski jednorożec od kilku lat konsekwentnie zwiększa swój stan posiadania za oceanem, teraz jednak dodaje gazu. W czasie lockdownów zarówno e-commerce, jak i umiejętność ponownego przyciągania klientów do fizycznych sklepów, zyskują na wartości. A to Klarna potrafi jak mało kto, a jednocześnie jak mało który gigant fintechu robi to, korzystając z menedżerów mających w sobie polską krew. Mowa nie tylko m.in. o założycielu firmy Sebastianie Siemiątkowskim, ale i o mającej polskie korzenie Natalii Brzezinski. To właśnie Brzezinski, która – jak sama mówi „w życiu robiła tyle różnych rzeczy, że mówienie o nich może wywołać schizofrenię” została właśnie szefową strategii amerykańskiej gałęzi Klarny.

- Co mnie wyróżnia? To, że mam w sobie energię, gdziekolwiek jestem nie boję się zabierać głosu. A jednocześnie jestem swoim największym krytykiem. Ale tak głęboko w DNA jestem po prostu aktywistką. No i świetnie potrafię opowiadać historie – stwierdziła Natalia Brzezinski w jednym z wywiadów.

Fascynacja łamaniem schematów

Brzezinski, której rodzice wyemigrowali kilkadziesiąt lat temu do Chicago (z małym przystankiem w Szwecji), da się szerzej poznać polskiej publiczności już niedługo, podczas nadchodzącego Impact finance’20, gdzie będzie jedną z najbardziej wyczekiwanych mówczyń. Patrząc na jej CV, można śmiało przyznać, że jej własne słowa o byciu aktywistką nie są przesadzone ani o jotę. W młodości była bowiem m.in. profesjonalną łyżwiarką figurową, potem zajmowała się regularnym pisaniem do Huffington Post, promowaniem marek modowych, nagrywaniem popularnych podcastów czy zakładaniem i rozkręcaniem fundacji Brilliant Minds. Ta ostatnia to inicjatywa skupiająca się na łączeniu tradycyjnych, wielopokoleniowych, słynnych rodzin biznesowych ze Skandynawii i głównych twórców technologii tzw. dystruptorów takich jak choćby twórca Spotify. 

- Brilliant Minds ma wyznaczać kierunek, w jakim podąża ludzkość i technologia. Stąd obecność w Fundacji osób wyznaczających nowe trendy, łamiących schematy. Zawsze fascynowały mnie takie osoby i taki sposób myślenia. Gdy jako dziecko narzekałam na coś mamie, ta odpowiedziała mi: „jeśli nie podoba Ci się dom, jaki stworzyliśmy, załóż swój, inny”. Ta myśl nie zbiła mnie z tropu, a zainspirowała do działania – stwierdziła rozmowie z jedną z dziennikarek.  

Od Obamy po Bidena

Jednak to tylko część historii, jaka stoi za Brzezinski, która przyjęła nazwisko po mężu, synu legendarnego prof. Zbigniewa Brzezińskiego. Takie nazwisko budzi respekt w Stanach Zjednoczonych, tym bardziej, że sama Natalia Brzezinski udowadnia co rusz, że nie jest ono dla niej ciężarem. Jej mąż, eks ambasador USA w Szwecji to obecnie wpływowa persona, podobnie jak sama Natalia. Brzezinski dała się poznać jako energiczna dyplomatka w czasach pracy w Sztokholmie, jak i skuteczna specjalistka od komunikacji w czasach pracy w biurze prasowym Johna Kerry’ego, byłego senatora i sekretarza stanu za czasów prezydentury Baracka Obamy. Nic więc dziwnego, że speakerka Impact finance’20 świetnie porusza się w świecie wielkiego biznesu i amerykańskiej polityki, a jej spotkania z choćby Joe Bidenem nie należą do rzadkości. Teraz zaczyna misję wsparcia szybkiego i mocnego rozwoju Klarny w Stanach Zjednoczonych. Tu jednego możemy być pewni: doświadczenia, wizji, energii i polotu z pewnością jej nie zabraknie. 


Impact finance’20 startuje już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.