Polski startup ze światowym sukcesem – Skriware na podium Glovo XTC
Skriware, polski startup będący producentem innowacyjnego laboratorium edukacyjnego dla szkół, wywalczył miejsce w zwycięskiej trójce Glovo Extreme Tech Challenge. Pokonując konkurencję z całej Europy, Polacy wystąpią w światowym finale XTC zaplanowanym na maj 2021.
Podczas wirtualnego wydarzenia, innowacyjne firmy rynku azjatyckiego i europejskiego pokazały, jak wiele możliwości stwarza łączenie sektora technologicznego na poziomie międzynarodowym. Konkurs, który odbył się 27 stycznia 2021, Glovo wyłoniło tylko trzech finalistów, którzy wezmą udział w Bootcampie finałowym zaplanowanym na maj 2021 oraz światowych finałach XTC w czerwcu 2021. Wśród szczęśliwców z szansą na międzynarodową karierę znalazło się Agrivi, Lizee, a także Skriware – polski startup, który tworzą pasjonaci połączenia technologii i edukacji.
- Jako wielcy fani druku 3D, robotyki i programowania, chcemy dzielić się z innymi naszą pasją i pokazywać możliwości jakie w edukacji dają nowoczesne technologie. Stworzyliśmy ekosystem edukacyjny, który koncentruje się na uczeniu kompetencji niezbędnych na rynku pracy. Udział w Glovo XTC to dla nas ogromne wyróżnienie i szansa na to, by świat się o nas dowiedział - mówi Karol Górnowicz z ramienia Skriware.
W tegorocznej edycji konkursu Extreme Tech Challenge, Glovo zostało regionalnym ambasadorem XTC Samsung Challenge w regionie Azji i Europy, w krajach gdzie operuje. Udział w wydarzeniu zgłosiły aż 64 startupy ze starego kontynentu. Jury wyłoniło ścisłą dziewiątkę, w której znalazło się aż dwóch przedsiębiorców z Polski. Startupy oceniali Oscar Pierre - dyrektor generalny i założyciel Glovo, Niall Wass, inwestor biznesowy i konsultant, Beatriz González z ramienia komitetu sterującego Idealista i Jacky Abitbol oraz partner w Cathay Innovation i szef działu healthcare w fundacji SHIP2B.
- Projekt, który zapewnił nam przepustkę do finałowego Bootcampu to SkriLab, kompleksowe laboratorium edukacyjne dedykowane szkołom. Dzięki wykorzystaniu druku 3D, robotów edukacyjnych, czy narzędzi do projektowania przestrzennego możemy dostarczać rewelacyjne narzędzia, dzięki którym nauczyciele poprowadzą fascynujące lekcje z aż 8 przedmiotów szkolnych. Wesprze ich w tym dodatkowo nasza autorska platforma online z bazą e-kursów, gotowych scenariuszy lekcji czy kart pracy dla uczniów. Kluczem do efektywnej edukacji dzieci są kompetencje nauczycieli. Musimy wspólnie zadbać o to, aby czuli się komfortowo wykorzystując nowoczesne narzędzia, które pozwalają rozwijać u dzieci umiejętności takie jak krytyczne myślenie, umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów, praca zespołowa, czy praca projektowa. To właśnie według nas klucz do sukcesu systemu szkolnictwa – dodaje Górnowicz.
Wygrana w tym największym na świecie prestiżowym konkursie to przepustka do międzynarodowego sukcesu. W zgłoszeniach do tegorocznej edycji Glovo XTC dominowały startupy nastawione na działania społeczne w obszarach takich jak żywność, energia odnawialna, oczyszczanie środowiska, edukacja, fintech, opieka zdrowotna, transport i miasta przyszłości, a także technologie wspierające.
Extreme Tech Challenge to międzynarodowy konkurs dla startupów. Wyłania te firmy, które w codziennej pracy wykorzystują nowe technologie do ulepszania świata. Wyzwanie Samsung Challenge, które stanowi część konkursu, jest inspirowane słynnymi 17 celami zrównoważonego rozwoju ONZ (SDG). Wygrana w XTC daje startupom szansę na pozyskanie kapitału na rozwój, pomaga nawiązać kontakty z globalnymi inwestorami oraz mentoring. To unikalne doświadczenie, które może stać się dla Polaków szansą na zostanie pionierem technologicznym wspierającym zrównoważoną przyszłość.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.