Powstaje Software République
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Elie Girard, Bernard Charlès, Luca de Meo, Jean-Marc Chery oraz Patrice Caine, czyli dyrektorzy generalni Atos, Dassault Systèmes, Grupy Renault, STMicroelectronics i Thales ogłosili swoje plany nawiązania współpracy w celu stworzenia Software République, mającej zapewnić nowy, otwarty ekosystem sprzyjający tworzeniu innowacji z zakresu inteligentnej mobilności. Połączenie komplementarnej wiedzy pozwoli partnerom wspólnie opracowywać i wprowadzać na rynek systemy i oprogramowanie zapewniające urozmaiconą i zrównoważoną ofertę mobilności dla miast, regionów, przedsiębiorstw i mieszkańców.
Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, mobilne technologie, wbudowana elektronika i technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwolą osiągnąć wyjątkową jakość nowych produktów i usług. Ekosystem innowacji, stworzony przez pięciu liderów w obszarze motoryzacji i technologii, jest otwarty na nowych członków i sprzyja współpracy.
Kwestia suwerenności
Branża mobilności zmienia się, oferując wiele nowych możliwości. Z szacunków Boston Consulting Group wynika, że do roku 2035 globalny rynek mobilności wzrośnie o 60%, osiągając wartość 11 mld euro. Wzrost ten będzie spowodowany głównie pojawieniem się innowacji technologicznych w postaci m.in. pojazdów elektrycznych, nowych komponentów, nowych usług posprzedażowych oraz innych usług o wartości dodanej, których udział w globalnym rynku mobilności wzrośnie z 5% do 45%[i]. Główni branżowi gracze z innych kontynentów, którzy otrzymują wsparcie od państwa, już teraz rozwijają wiele z tych technologii za pomocą ulepszonych strategii integracji. Założyciele Software République wyrażają pilną potrzebę, aby Francja i Europa stworzyły wspólnie zrównoważony ekosystem, który zapewni im suwerenność w tym obszarze.
Trzy główne obszary współpracy
Aby wspólnie rozwijać i wprowadzać na rynek inteligentne systemy mobilności umożliwiające realizację dopasowanej i elastycznej oferty, wskazano trzy główne obszary współpracy:
- Inteligentne systemy ułatwiające bezpieczną łączność między pojazdem a jego cyfrowym i fizycznym środowiskiem.
- Systemy symulacji oraz zarządzania danymi w celu optymalizacji przepływów w obszarach i przedsiębiorstwach.
- Ekosystem energetyczny upraszczający proces ładowania pojazdu.
W ramach Software République dyskutowane są m.in. następujące projekty:
Plug and Charge
Rozwój nowych technologii i usług umożliwiających automatyczne rozpoznawanie samochodu elektrycznego podłączonego do kompatybilnego punktu ładowania, dzięki czemu cały proces miałby odbywać się bez angażowania użytkownika.
Optymalizacja przepływów mobilności w różnych obszarach
Otwarty, kompleksowy i natychmiastowy dostęp do danych o mobilności oraz symulacji ich przepływu między miastami i regionami umożliwi:
– konsumentom: wybranie najlepszego środka mobilności pod względem czasu, komfortu oraz zużycia energii;
– operatorom: wzbogacanie oferty usług;
– władzom publicznym: prowadzenie symulacji i wdrażanie planów mobilności w ramach zarządzania kryzysowego, organizowanych wydarzeń itp.;
– urbanistom: dokładniejsze planowanie przestrzenne.
Chcąc skutecznie wspierać innowacje, Software République będzie również dążyć do stworzenia funduszu inwestycyjnego na potrzeby finansowania najbardziej obiecujących start-upów. W ramach tej inicjatywy powstanie także inkubator dla start-upów zajmujących się technologią inteligentnej mobilności, który zapewni dostęp do wspólnego wirtualnego środowiska programistycznego i eksperymentalnego, a także mentoringu za pośrednictwem sieci wartości. Aby uruchomić ekosystem start-upów i uniwersytetów, partnerzy Software République planują zorganizować data challenge, który przyczyni się do rozwoju elektrycznej, połączonej i autonomicznej technologii mobilności jutra.
[i] Źródło: Osons créer une «Automobile Valley» à la française, Les Echos, 20 sierpnia 2020 r.
Vanessa Lyon, starszy wicedyrektor, oraz Szymon Walus, dyrektor Boston Consulting Group & By 2035, New Mobility Tech Will Drive 40% of Auto Industry Profits
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.