Powstaje Software République
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Elie Girard, Bernard Charlès, Luca de Meo, Jean-Marc Chery oraz Patrice Caine, czyli dyrektorzy generalni Atos, Dassault Systèmes, Grupy Renault, STMicroelectronics i Thales ogłosili swoje plany nawiązania współpracy w celu stworzenia Software République, mającej zapewnić nowy, otwarty ekosystem sprzyjający tworzeniu innowacji z zakresu inteligentnej mobilności. Połączenie komplementarnej wiedzy pozwoli partnerom wspólnie opracowywać i wprowadzać na rynek systemy i oprogramowanie zapewniające urozmaiconą i zrównoważoną ofertę mobilności dla miast, regionów, przedsiębiorstw i mieszkańców.
Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, mobilne technologie, wbudowana elektronika i technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwolą osiągnąć wyjątkową jakość nowych produktów i usług. Ekosystem innowacji, stworzony przez pięciu liderów w obszarze motoryzacji i technologii, jest otwarty na nowych członków i sprzyja współpracy.
Kwestia suwerenności
Branża mobilności zmienia się, oferując wiele nowych możliwości. Z szacunków Boston Consulting Group wynika, że do roku 2035 globalny rynek mobilności wzrośnie o 60%, osiągając wartość 11 mld euro. Wzrost ten będzie spowodowany głównie pojawieniem się innowacji technologicznych w postaci m.in. pojazdów elektrycznych, nowych komponentów, nowych usług posprzedażowych oraz innych usług o wartości dodanej, których udział w globalnym rynku mobilności wzrośnie z 5% do 45%[i]. Główni branżowi gracze z innych kontynentów, którzy otrzymują wsparcie od państwa, już teraz rozwijają wiele z tych technologii za pomocą ulepszonych strategii integracji. Założyciele Software République wyrażają pilną potrzebę, aby Francja i Europa stworzyły wspólnie zrównoważony ekosystem, który zapewni im suwerenność w tym obszarze.
Trzy główne obszary współpracy
Aby wspólnie rozwijać i wprowadzać na rynek inteligentne systemy mobilności umożliwiające realizację dopasowanej i elastycznej oferty, wskazano trzy główne obszary współpracy:
- Inteligentne systemy ułatwiające bezpieczną łączność między pojazdem a jego cyfrowym i fizycznym środowiskiem.
- Systemy symulacji oraz zarządzania danymi w celu optymalizacji przepływów w obszarach i przedsiębiorstwach.
- Ekosystem energetyczny upraszczający proces ładowania pojazdu.
W ramach Software République dyskutowane są m.in. następujące projekty:
Plug and Charge
Rozwój nowych technologii i usług umożliwiających automatyczne rozpoznawanie samochodu elektrycznego podłączonego do kompatybilnego punktu ładowania, dzięki czemu cały proces miałby odbywać się bez angażowania użytkownika.
Optymalizacja przepływów mobilności w różnych obszarach
Otwarty, kompleksowy i natychmiastowy dostęp do danych o mobilności oraz symulacji ich przepływu między miastami i regionami umożliwi:
– konsumentom: wybranie najlepszego środka mobilności pod względem czasu, komfortu oraz zużycia energii;
– operatorom: wzbogacanie oferty usług;
– władzom publicznym: prowadzenie symulacji i wdrażanie planów mobilności w ramach zarządzania kryzysowego, organizowanych wydarzeń itp.;
– urbanistom: dokładniejsze planowanie przestrzenne.
Chcąc skutecznie wspierać innowacje, Software République będzie również dążyć do stworzenia funduszu inwestycyjnego na potrzeby finansowania najbardziej obiecujących start-upów. W ramach tej inicjatywy powstanie także inkubator dla start-upów zajmujących się technologią inteligentnej mobilności, który zapewni dostęp do wspólnego wirtualnego środowiska programistycznego i eksperymentalnego, a także mentoringu za pośrednictwem sieci wartości. Aby uruchomić ekosystem start-upów i uniwersytetów, partnerzy Software République planują zorganizować data challenge, który przyczyni się do rozwoju elektrycznej, połączonej i autonomicznej technologii mobilności jutra.
[i] Źródło: Osons créer une «Automobile Valley» à la française, Les Echos, 20 sierpnia 2020 r.
Vanessa Lyon, starszy wicedyrektor, oraz Szymon Walus, dyrektor Boston Consulting Group & By 2035, New Mobility Tech Will Drive 40% of Auto Industry Profits
![Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1775852870,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
![Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1210675995,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
![Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1863710866,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/josh-appel-netpasr-bmq-unsplash_1,w_274,_small.jpg)
Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku
Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.
Finanse
Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
![](https://www.newseria.pl/files/11111/investors-tfi-trendy-gospodarka-foto,w_133,_small.jpg)
Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.
Konsument
Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kozlowski-blue-deal-foto,w_133,r_png,_small.png)
Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.